| کد خبر: 227888 |

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: با توجه به در حال احداث بودن ۳۳۰ کیلومتر بزرگراه ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان منابع نیاز است تا این پروژه‌ها به سرانجام برسد.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: با توجه به در حال احداث بودن ۳۳۰ کیلومتر بزرگراه ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان منابع نیاز است تا این پروژه‌ها به سرانجام برسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( اردبیل ) ، محبوب حیدری  در این رابطه اظهار کرد: در سال‌های گذشته تنها ۲۵۰ کیلومتر از راه‌های شریانی استان دارای ردیف اعتبار ملی بود که با تلاش استاندار  و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در حال حاضر تمامی راه‌های مواصلاتی اردبیل از ردیف اعتبار ملی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: با اخذ ماده ۲۵ نه تنها تامین اعتبار برای این پروژه‌ها انجام شده بلکه مطالعات این محورها با مطلوبیت به پیش می‌رود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: در حال حاضر اکثر راه‌های استان در حال تبدیل شدن به بزرگراه است و فعالیت‌های چشمگیری را در این حوزه شاهد هستیم.

حیدری ادامه داد: احداث بزرگراه تنها برای راه‌های اصلی و شریانی استان ضروری به نظر می‌رسد و قرار نیست ما همه مسیرهای ارتباطی استان را به بزرگراه تبدیل کنیم بلکه با اولویت محورهای پرتردد و پرترافیک استان در اولویت ارتقا به بزرگراه قرار دارد.

وی بیان کرد: با بررسی‌های انجام شده ما در استان اردبیل به ۷۵۰ کیلومتر بزرگراه نیاز داریم که ۲۰۰ کیلومتر آن هم  اکنون در حال بهره‌برداری است و ۳۳۰ کیلومتر بزرگراه نیز در حال احداث است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: ۲۳۰ کیلومتر از راه‌های استان برای ارتقا به بزرگراه هنوز به مناقصه نرفته ولی در مجموع تلاش بر این است تا در سال‌های آینده همه ۵۳۰ کیلومتر بزرگراه در حال احداث و یا مطالعه تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.

حیدری اظهار کرد: برای احداث هر کیلومتر بزرگراه در حال حاضر به ۱۰ تا ۱۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که با توجه به در حال احداث بودن ۳۳۰ کیلومتر بزرگراه ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان منابع نیاز است تا این پروژه‌ها به سرانجام برسد.

وی خاطرنشان کرد: در برخی از مسیرها نظیر اردبیل – سرچم با توجه به تعدد تونل‌ها و پل‌های خاص اعتبار مورد نیاز برای توسعه بزرگراه به ازای هر کیلومتر تا ۶۰ میلیارد تومان نیز می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: احداث بزرگراه اردبیل – سرچم با توجه به بالا بودن آمار تردد در اولویت قرار گرفته تا در ۱۷۸ کیلومتر طول این مسیر بزرگراه اجرایی شود.

حیدری گفت: سال گذشته ۹۰ کیلومتر از این مسیر برای ارتقا به بزرگراه در اولویت احداث قرار گرفت که ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز این پروژه بود که سعی شد با همت استاندار اردبیل و نمایندگان بخشی از این منابع تامین شود.

وی ادامه داد: در روزهای گذشته شاهد آغاز عملیات احداث بزرگراه سرچم به سمت اردبیل به طول ۴۰ کیلومتر بودیم که قرارگاه خاتم‌الانبیاء با قرارداد ۴۳۰ میلیارد تومانی این پروژه را اجرایی می‌کند.

انتخاب پیمانکار احداث بزرگراه نیر به سراب

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از احداث بزرگراه نیر – سراب و انتخاب پیمانکار این پروژه در روزهای آینده خبر داد و بیان کرد: احداث تونل دوم حیران و چهارخطه ۲.۳ کیلومتر مسیر نمین به سمت گردنه حیران در حال انجام است که امیدواریم سال آینده به سرانجام برسد.

حیدری به پروژه کلور – درام به طول ۵۳ کیلومتر اشاره و تصریح کرد: جز ۱۸ کیلومتر از این مسیر مابقی پروژه در حال اجرا بود که با پیگیری‌های انجام شده از طریق بانک مسکن قرار است ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار پرداخت شود تا احداث ۱۸ کیلومتر کلور – درام به انجام برسد.

وی اظهار کرد: این پروژه دارای ویژگی‌های خاصی است به طوری که در این محور نه تنها گردنه وجود ندارد بلکه به دلیل واقع شدن در مسیر گرمسیری و کاهش طول مسیر تا ۷۰ کیلومتر به مرکز کشور از راه‌های ایمن و مطلوب به شمار می‌رود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به تکمیل زیرگذر پیراقوم خاطرنشان کرد: با حل مشکل تاسیسات زیرساختی در منطقه کمی‌آباد زیرگذر این مسیر نیز اجرایی خواهد شد.

حیدری احداث بزرگراه‌ها در شمال استان را نیز یادآور شد و بیان کرد: چهارخطه سه راهی صحرا – گرمی – بیله‌سوار و پارس‌آباد به مشگین‌شهر بعد از اتمام فازهای اول تا سوم و تهیه نقشه در حال اجراست که علاوه بر سرعت اجرای بزرگراه گرمی به بیله‌سوار در محور پارس‌آباد به سربند نیز آسفالت ۷ کیلومتر از مسیر به انجام رسیده و سال آینده ۱۳ کیلومتر بعدی اجرایی خواهد شد.

وی در مورد آغاز احداث محور پرحادثه سربند به مشگین‌شهر به طول ۴۰ کیلومتر گفت: با تامین ۵۲۸ میلیارد تومان اعتبار پیمانکار احداث این مسیر را با جدیت دنبال می‌کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: به رغم افزایش اعتبارات در سال‌های اخیر همچنان به دلیل هزینه بالای توسعه بزرگراه‌ها ما به تخصیص اعتبارات مناسب نیاز داریم تا بتوانیم پروژه‌های در حال اجرا را تکمیل کنیم.

افزایش چشمگیر در  اعتبار ساخت بزرگراه گرمی به بیله‌سوار

حیدری ادامه داد: به رغم افزایش اعتبار احداث بزرگراه در محور گرمی – بیله‌سوار و سه راهی صحرا از یک میلیارد تومان به ۴۴ میلیارد تومان و در محور اردبیل – مشگین‌شهر از دو میلیارد تومان به ۴۶ میلیارد تومان اما همچنان پیگیر تامین اعتبارات این پروژه‌ها به صورت ملی هستیم

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین
helptinn

تین‌نیوز در مدت 12 سال فعالیت مستمر، با رعایت اصل بی‌طرفی رسانه‌ای، اخبار، گزارش‌ها و رویدادهای حمل‌ونقل کشور را تحت پوشش و به‌طور رایگان در اختیار علاقه‌مندان و متخصصین قرار داده است.
ادامه فعالیت این رسانه علاوه بر حمایت‌های معنوی شما که همواره از آن بهره‌مند بوده‌ایم، نیازمند حمایت مادی شما است.

از ما حمایت کنید