| کد خبر: 225212 |

۵۳۷ کیلومتر افزایش طول راه‌های استان اردبیل در۳ سال گذشته

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۲۷۸ کیلومتر بزرگراه در مناطق مختلف استان اردبیل در حال احداث است.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۲۷۸ کیلومتر بزرگراه در مناطق مختلف استان اردبیل در حال احداث است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( استان اردبیل)، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث باند دوم پارس آباد – مشکین شهر حد فاصل سه راه سربند – سه راه مشکین شهر اظهار داشت:  در طول سه سال گذشته طول راه‌های استان اردبیل با هدف استانداردسازی جاده‌ها افزایش قابل توجهی داشته است که در همین رابطه از سال ۹۶ تا به امسال رشد ۵۳۷ کیلومتری راه‌های استان را شاهد بودیم، به طوری که از سال ۹۶ تا ۹۹ به ترتیب ۳۳۱ کیلومتر، ۶۹ کیلومتر و ۱۳۷ کیلومتر افزایش طول راه‌ها را در پیوست یک قانون بودجه کشور داشتیم.

وی گفت: طول بزرگراه‌های به بهره برداری رسیده در استان اردبیل ۱۸۵ کیلومتر است که در این راستا برنامه توسعه بزرگراه‌های استان به طول ۶۲۷ کیلومتر هدف گذاری شده است.

حیدری به اجرای ۲۷۸ کیلومتر بزرگراه اشاره کرد و گفت: ۳۱۰ کیلومتر احداث بزرگراه نیز در دست مطالعه است که انتظار می‌رود با تأمین اعتبارات در سال‌های آینده این پروژه‌ها به سرانجام برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: با همکاری استاندار اردبیل، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و نمایندگان استان تلاش برای اخذ اعتبارات ملی در توسعه بزرگراه‌هاست که امیدواریم در این زمینه هدف گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها به سرانجام برسد.

حیدری از اخذ ماده ۲۳ و ردیف‌دار شدن این راه‌ها در بودجه سالانه خبر داد و تصریح کرد: در سال ۹۶ کل راه‌های شریانی و غیر شریانی استان اردبیل در پیوست یک قانون بودجه کشور ۴۲۷ کیلومتر بود که در سال ۹۷ این میزان به ۷۵۸ کیلومتر رسیده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: تنها در یک سال به میزان تمام سال‌های گذشته توسعه بزرگراهی و مطالعات در این زمینه انجام شده به طوریکه در سال ۹۹ کل راه‌های شریانی و غیر شریانی استان اردبیل در پیوست یک قانون بودجه کشور به ۹۶۴ کیلومتر رسیده که در سال ۹۸ این میزان ۸۲۷کیلومتر بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اضافه کرد: در سال ۹۶ کل اعتبارات راه های شریانی استان اردبیل تخصیص ۱۷ میلیارد تومان بوده که امسال و تا این لحظه ۲۶۰ میلیارد تومان برای توسعه راه های شریانی استان اردبیل ردیف اعتباری تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: سه راهی صحرا تا گرمی، گرمی به سمت بیله سوار و پارس آباد به سمت مشگین شهر در سال های اخیر مورد مطالعه امکان سنجی قرار گرفته و فاز اجرایی آنها شروع شده است.

حیدری افزود: ما در سه سال گذشته در کنار مطالعات امکان سنجی سعی کردیم تا در قطعه‌های مختلف احداث بزرگراه شمال استان را شروع کنیم که در کنار مطالعات امکان سنجی، اخذ مجوز ماده ۲۳ و جذب منابع اعتبار ملی با قوت و قدرت پیگیری و به سرانجام رسیده است.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: تلاش ما بر این است تا در شمال استان اردبیل ۱۵۰ کیلومتر بزرگراه را احداث و تردد در این مسیرها را تسهیل کنیم.

حیدری تصریح کرد: برای اجرای این پروژه‌ها بیش از ۹ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که قطعا با پیگیری استاندار اردبیل و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و همچنین نمایندگان استان سعی در جذب این منابع و اعتبارات هستیم.

آغاز عملیات اجرایی احداث باند دوم پارس‌آباد به مشگین شهر به طول ۴۰ کیلومتر

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در ادامه به پروژه احداث باند دوم پارس آباد به مشگین شهر حد فاصل سه راه سربند به مشگین شهر به طول ۴۰ کیلومتر اشاره کرد و افزود: ۴۰ کیلومتر اول این این قطعه از پروژه به همت پیمانکار بومی با اعتباری بالغ بر ۵۱۴ میلیارد تومان عملیاتی و اجرایی می شود.

حیدری خاطر نشان کرد: بعد از انجام مطالعات و انتخاب پیمانکار و سختی کار در ۴ ماه گذشته سعی شد تا شاهد عملیات اجرایی این پروژه باشیم که با حضور مسئولان استانی و منطقه‌ای این کار به انجام رسید.

وی طول پروژه را ۴۰ کیلومتر اعلام کرد و ادامه داد: در این مسیر چهار دستگاه تقاطع غیرهمسطح، ۱۰ دستگاه تقاطع همسطح و دوربرگردان و ۹ پل خاص اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

حیدری مزایای اجرای این طرح را تسهیل تردد و کاهش تراکم ترافیک، توسعه اقتصادی، صنعتی و کشاورزی، افزایش ایمنی تردد، کاهش زمان سفر و کاهش مصرف سوخت اعلام کرد.

وی به قابلیت‌های کشاورزی، صنعتی و گردشگری پارس‌آباد اشاره کرد و گفت: دسترسی به راه‌های هموار و ایمن با بهبود برقراری ارتباط این شهرستان با مرکز استان و استان‌های همجوار نقش بسزایی را در جذب سرمایه‌گذار و رشد اقتصادی منطقه به همراه خواهد داشت.

حیدری افزود: توسعه راه‌های ارتباطی در این منطقه نقش مهمی در جابجایی محصولات تولیدی و کشاورزی به بازار مصرف دارد و ما با تمام توان سعی خواهیم کرد پروژه را در فازهای مختلف عملیاتی و اجرایی کنیم.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.