| کد خبر: 22479 |

افزایش میزان جرایم نقدی در قانون حفاظت از دریاها + جدول میزان جرایم

تین نیوز | قانون حفاظت از دریاها و رودخانه های قابل کشتیرانی در برابر آلودگی به مواد نفتی مصوب سال 1354 مورد بازنگری و در مردادماه سال 1389 به تصویب رسید که بر اساس آن آلوده کردن رودخانه ها و آبهای داخلی و دریای سرزمینی ایران به نفت یا هر نوع مخلوط نفتی توسط کشتیها، نفتکشها، تاسیسات ثابت و شناور اعم از سکوها، جزایر مصنوعی، مخازن نفتی، لوله های زیر آب در سواحل و یا درون آبهای موضوع این قانون ممنوع شده است. بر اساس این قانون، مسببین آلودگی مکلفند، کلیه هزینه های مربوط به خسارات زیست محیطی و پاکسازی را بپردازند.
 
رویکرد برنامه ها و اهداف کلان سازمان بنادر و دریانوردی بعنوان مرجع دریایی جمهوری اسلامی ایران، ایجاد بستر مناسب برای استفاده حداکثر از پتانسیل های عملیاتی دستگاههای بهره بردار از دریا برای بهبود کیفیت خدمات مربوط به ایمنی دریانوردی و حفاظت محیط زیست دریایی است بر اساس کنوانسیونهای بین المللی پیشگیری از آلودگی ناشی از کشتیها، آمادگی، مقابله و همکاری در برابر آلودگی نفتی و سایر کنوانسیون ها و قوانین مرتبط، بکارگیری از تجهیزات مقابله با آلودگی و ارتقای فرهنگ ایمنی دریایی و حفظ محیط زیست دریایی از طریق آموزش و فرهنگ سازی ضروری است.
 
هیات وزیران در جلسه 16 شهریور ماه 1393 به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و به استناد ماده 22 قانون حفاظت از دریاها و رودخانه های قابل کشتیرانی در مقابل آلودگی به مواد نفتی، جریمه های نقدی به روز رسانی شده مواد 4، 9، 10، 14 و 15 قانون مذکور بر اساس نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی را مورد تصویب قرار داد. جریمه های نقدی موضوع مواد قانون حفاظت از دریاها و رودخانه های قابل کشتیرانی در مقابل آلودگی به مواد نفتی به شرح ذیل تعیین می شود:

 
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.