| کد خبر: 57541 |

در گفتگو با تین نیوز عنوان شد:

◄ وقفه ۶۰ ساله آموزش در صنعت حمل و نقل ریلی

تین نیوز | عضو هيئت علمی دانشکده مهندسی راه آهن با اشاره به خلاء آشنایی مردم با صنعت حمل و نقل ریلی گفت: تا قبل از تاسیس دانشکده مهندسی راه آهن کمابیش نیاز آموزشی از طریق خارج از کشور تامین می شد و لی آنچه وجود داشت تناسبی با حجم نیازهای موجود نداشت.

حميد رضا احدی درگفتگو با تین نیوز در خصوص کمبود آموزشی که در صنعت حمل و نقل ریلی دیده می شود، گفت: وقفه زمانی که بین آغاز فعالیت راه آهن و آغاز آموزش برای این صنعت ایجاد شده علت اصلی این خلاء است.

وی ادامه داد: راه آهن حدود سال 1317 در ایران شروع به کار کرد این در حالی است که آغاز شروع به کار دانشکده راه آهن در کشور ما 1376 بوده است و این یعنی ما حدودا 60 سال مراکز آموزشی حرفه ای نداشته ایم.

عضو هيئت علمی دانشکده مهندسی راه آهن، بیان داشت: در مسئله آشنایی مردم با این صنعت باید توجه داشت که دانشکده نمی تواند به تنهایی تمام بارآموزشی این صنعت را به دوش بکشد.

این کارشناس ریلی ابراز داشت: بی تردید دانشکده بخشی از متقاضیان علاقمند به این حوزه را جذب می کندتا بعد از آموزش وارد فعالیت دراین صنعت شوند. همان گونه که این اتفاق امروزه افتاده و می افتد اما مسئله اصلی این است که آموزش در حوزه غیر دانشکده چقدر است؟

احدی بیان کرد: چقدر صداو سیما، رسانه ها و کانال ها ارتباطی سعی کرده اند تا با مردم در خصوص این صنعت ارتباط داشته باشند. امروزه همه مردم می دانند که سریع ترین وسیله نقلیه هواپیماست اما آیا می دانند پاک ترین، مطمئن ترین و کم مصرف ترین وسیله حمل و نقل کدام است؟

وی تصریح کرد: در این مسیر باید راهی ایجاد شود تا دانشکده علاوه بر کار حرفه ای با حضور رسانه ای پررنگ تر به زبان ساده مردم را به مهجور ماندن این صنعت حساس کند.

گفتنی است دانشجویان دانشکده مهندسی راه آهن در حال حاضر در گرايش های خط و سازه های ريلی و نيز ماشين های ريلی در هر سه مقطع تحصيلی (کارشناسی-کارشناسی ارشد-دکتری) و در گرايش حمل و نقل ريلی در دو مقطع تحصيلی (کارشناسی-کارشناسی ارشد) و در سه گرايش راه آهن برقی، سيگنالينگ و ايمنی در راه آهن در مقطع کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل هستند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارشناس ریلی 0 0

    اینطور هم که استاد می فرمایند نبوده ٬ اینکه دانشکده مهندسی راه آهن نداشتیم قبول ولی نظام آموزشی و مرکز آموزشی در راه آهن بوده که به آموزش نیروها می پرداخته ٬ ولی متاسفانه مدیریتهای فله ای غیر متخصص بعدها کیفیت آموزش را کاهش دادند ٬ متاسفانه تلفیق تجربه ودانش که سالها در بدنه راه آهن وجود داشته ودارد هیچگاه توسط باندهای مدیریتی مورد توجه نبوده ٬ چه در سابق و چه در حال مدیریتها خود را متخصص و بی نیاز از نظرات کارشناسی میدانند و تجربه ثابت کرده که روابط هیچگاه اجازه ورود نظرات کارشناسی کاربردی را به حوزه تصمیم گیری و بدنه مدیریتی در راه آهن را نداده و نمی دهد ٬ چه در دوره گذشته مدیریت راه آهن و چه در دوره مدیریت فعلی هیچ یک به فکر بهبود واصلاح نیستند فقط در حال نمایش بهتر بودن نسبت به دیگران با کارهای تبلیغاتی و آمارهای نمایشی هستند ٬

  • 0 0

    سلام اکثر مدیران نواحی وبرخی مدیران دیگر راه آهن به نظر من بخاطر اینکه بر طبق قانون اگر فوق لیسانس داشته باشند می توانند ۳۵ سال خدمت کنند و۵ سال بیشتر بزنن بر بدن و به نظر خودشان چون خدمت بیشتر کنن دارن در این دوره های کذایی تحصیل می کنند وقتی با آنها صحبت می کنی می فهمی چیزی که به انها افزوده نشده و فاقد دانش اند فقط در ایام امتحانات حفظیات را تحویل و نمره را در تهران دریافت می کنند ان هم در دانشگاه های مجازی آموزش متاسفانه هنوز هم در راه آهن ایجاد نشده است باید گفت سال تاسیس راه آهن ۱۳۱۷ و سال تاسیس آموزش در راه آهن هنوز نیامده است

  • saeed 0 0

    هم اکنون اصلا چیزی به نام آموزش اصلا در راه آهن وجود خارجی ندارد. حتی آموزشهای بدو خدمت به کلاسهای بسیار سطح پایین تبدیل شده است. سیاستهای غلط خصوصی سازی و عدم یکپارچگی و نظارت برای آموزش مستمر شبیه به این است که هر کسی گواهینامه بگیرد و در پشت خودرو قرار گیرد و در جاده ها بتازد.

  • 0 0

    احسنت اموزش در راه آهن هنوز متولد نشده است آن قبلی هم اموزشی بود که ساختمان و چارت اداری داشت ولی دانش و علم و عمل در آن وجود نداشت که با آمدن گروه جدید آن ساختمان ها هم برچیده شد به جای کتاب جزوه هایی قدیمی الان در دوره های راه آهن همکاران راه آهنی می گویند ما در بدو ورود کتاب مقررات راه آهن و واگن شناسی را خوانده ایم بعد در دوره فوق دیپلم هم دوباره همان ها را می خوانیم وبعد در دوره لیسانس هم همان ها را می خوانیم جالبه