| کد خبر: 252889 |

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان:

ناوگان مسافری و باربری استان یزد نیازمند نوسازی است

️مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد گفت: متوسط عمر اتوبوس های مسافری استان ۱۴.۷۴ سال است در حالی که این عدد در سطح کشوری ۱۳.۴۱ سال است و این نشان از فرسودگی ناوگان حمل و نقل بار و مسافر یزد دارد.

تین نیوز

️مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد گفت: متوسط عمر اتوبوس های مسافری استان ۱۴.۷۴ سال است در حالی که این عدد در سطح کشوری ۱۳.۴۱ سال است و این نشان از فرسودگی ناوگان حمل و نقل بار و مسافر یزد دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(یزد)، محمد رستگاری در نشست حمل و نقل جاده ای با حضور استاندار و جمعی از رانندگان و کارکنان این حوزه با اشاره به وضعیت حمل و نقل جاده ای در استان اظهار کرد: ۲۷۵ شرکت باربری و ۵۲ شرکت مسافری در حوزه حمل و نقل جاده ای در استان یزد در حال فعالیت دارند.

وی افزود: ۲۰ انجمن صنفی نیز در راستای مدیریت اجرایی در حوزه های کالا و مسافری در استان یزد در حال فعالیت هستند.

️مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد با اشاره به تعداد رانندگان باری که در استان فعالیت دارند، بیان کرد: ۱۲ هزار و ۸۰۰ راننده باری در استان یزد فعال هستند که ۲.۴۴ سهم کشوری در استان را در اختیار دارند و در حوزه مسافری، یک هزار و ۱۰۴ راننده مسافری در استان یزد فعالیت می کنند که ۱.۱ سهم کشوری شامل استان می شود.

رستگاری با اشاره به فعالیت ۸ هزار و ۷۰۰ ناوگان باری در استان گفت: ۲.۳۱ سهم کشوری در استان در اختیار این ناوگان قرار دارد که ۳۰ درصد از این ناوگان باری فرسوده است به گونه ای که متوسط عمر کامیون های باری استان ۲۰.۲۶ سال اعلام شده اما این عدد در کشور ۲۰.۳۱ سال است.

️وی ادامه داد: وضعیت ناوگان باری استان در محدوده میانگین قرار دارد و درست است که شرایط برای این ناوگان اضطراری نیست اما وضعیت خوبی هم ندارد.

️مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با اشاره به تعداد ناوگان فعال در حوزه مسافری عنوان کرد: ۷۴۲ ناوگان مسافری در استان وجود دارد که ۱.۰۶ سهم کشوری در استان است اما متاسفانه ۴۰ درصد از این ناوگان فرسوده است.

️وی افزود: متوسط عمر اتوبوس های مسافری استان ۱۴.۷۴ سال است در حالی که این عدد در سطح کشوری ۱۳.۴۱ سال اعلام شده است و این آمار نشان از وضعیت نامناسب ناوگان مسافری استان دارد.

️رستگاری با اشاره به اینکه یک میلیون و ۶۱۹ هزار فقره بارنامه در سال ۱۴۰۰ صادر شده است، تصریح کرد: این تعداد بارنامه اعلام می‌کند معادل ۳۳ میلیون تن بار از مرکز استان حمل شده و در ۹ ماهه سال ۱۴۰۱ تعداد یک میلیون و ۱۶۹ هزار فقره بارنامه معادل ۲۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تن بار در استان صادر شده است.

️وی با اشاره به چالش های موجود در حوزه حمل و نقل جاده ای استان یزد بیان کرد: حوزه حمل و نقل با مشکل جدی در زمینه لاستیک روبرو است و نیاز است در این حوزه اقدام مهم و بزرگی انجام شود تا دغدغه مهم و جدی رانندگان رفع شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد ادامه داد: فرسودگی ناوگان باری و مسافری از دیگر مطالبات فعالان این حوزه است و نیاز است که ناوگان باری و مسافری استان نوسازی شود که اعطای تسهیلات در این زمینه بسیار کمک کننده خواهد بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.