| کد خبر: 2928 |

فرودگاه رشت در آینده نه چندان دور پاسخگوی نیازهای گیلان نخواهد بود

تین نیوز | با توجه به رشد جمعیت استان، افزایش متقاضی سفر هوایی، توسعه اقتصادی استان و دیگر مولفه‌های مرتبط، فرودگاه رشت در آینده‌یی نه چندان دور، پاسخگوی نیازها نخواهد بود.

به‌گزارش تین نیوز به نقل از روابط‌ عمومی فرودگاه رشت، فتاح رضوانی مدیرکل فرودگاه گیلان در دیدار با محمدولی روزبهان مدیركل دفتر حوزه استانداری، افزایش پرواز در گیلان را مستلزم هماهنگی بین ارگان‌های مرتبط با حمل‌ونقل هوایی با محوریت استانداری دانست و گفت: شناساندن ظرفیت فرودگاه رشت از طریق سفارتخانه‌های ایران در خارج از كشور و حساسیت استانداری گیلان به تنها دروازه هوایی استان می‌تواند به تناسب جمعیت و محدوده جغرافیایی باعث توسعه فرودگاه رشت شود. 

رضوانی افزود: با توجه به رشد جمعیت استان، افزایش متقاضی سفر هوایی، توسعه اقتصادی استان و دیگر مولفه‌های مرتبط، فرودگاه رشت در آینده نه چندان دور پاسخگوی نیازها نخواهد بود.

وی گفت: ضرورت دارد مسئولین استان نسبت به تملك اراضی مورد نیاز و منطبق بر طرح جامع فرودگاه اهتمام کنند چراكه بعدها این امر میسّر نخواهد بود و یا با مشكلات و هزینه‌های زیاد انجام خواهد شد.

رضوانی همچنین از ساخت‌وسازهای بی‌رویه در اطراف فرودگاه به‌عنوان یك معضل یاد کرد و گفت: همه ارگان‌ها و دستگاه‌های مربوطه كه مجوزهای لازم را صادر و امكانات زیرساختی را فراهم می‌سازند باید پیش‌بینی کنند در آینده‌یی نه چندان دور معضلات عدیده‌یی گریبان استان را خواهد گرفت و فرودگاه را با بن‌بست جدی مواجه خواهد ساخت.

رضوانی خواستار توجه بیشتر مسئولین استانی نسبت به ایجاد زیرساخت‌های فرودگاهی شد و افزود: با توجه به درآمد هزینه‌یی بودن شركت فرودگاه‌های كشور امكان بهره‌گیری بیش از توان آن برای استان میسّر نیست.

وی ادامه داد: همانطور كه بسیاری از استان‌ها همسو با اهداف شركت فرودگاه‌های كشور در ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها و امكانات فرودگاهی مشاركت کرده و حتی پیشقدم شده‌اند، این استان هم باید آستین همت را بالا زده، فرودگاه را به عنوان محور توسعه همه‌جانبه استان بنگرد و هر هزینه‌یی را در فرودگاه از طرف استان جزء آورده‌های رشد و توسعه تلقی کند.

مدیركل فرودگاه گیلان محور دیگر صحبت را به منطقه آزاد و گردشگری ارتباط داد و گفت: امروز فرودگاه رشت برای منطقه آزاد انزلی یك فرصت تلقی می‌شود كه باید در بحث جذب سرمایه و افزایش گردشگر خارجی، دو ارگان فوق فدر ترغیب سرمایه‌گذاران و گردشگران خارجی بیش از پیش با فرودگاه همگام و هم‌صدا شوند.

همچنین محمدولی روزبهان مدیركل دفتر حوزه استانداری گیلان، فرودگاه رشت را یكی از عوامل  تاثیرگذار در ترغیب سرمایه‌گذاران و گردشگران خارجی برای فعالیت‌های اقتصادی دانست و گفت: شناساندن ظرفیت‌های فرودگاه رشت و به‌هم پیوستن دستگاه‌های اجرایی مرتبط با حمل‌ونقل هوایی گیلان می‌تواند سرمایه‌گذاران خارجی را ترغیب کند.

 روزبهان با بیان اینکه راه‌ها از جمله راه هوایی محور توسعه استان محسوب می‌شود، گفت: درصدد هستیم با افزایش محدوده منطقه آزاد انزلی، فرودگاه رشت در محدوه جدید منطقه آزاد تعریف شود و در صورت تصویب نهایی، حضور سرمایه‌گذار و گردشگر خارجی به گیلان بیشتر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه استانداری گیلان در دوره مدیریتی جدید، شاخص‌های توسعه استان از جمله توسعه فرودگاه رشت را در دستور كار قرار داده است افزود: پیگیری كددار بودن تملك اراضی، احداث ابنیه و تجهیز ساختمان‌های موجود مانند ترمینال‌ها و جایگاه تشریفات دولت(پاویون) در فرودگاه رشت برای تخصیص اعتبار و برون‌رفت از وضعیت فعلی لازم است.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.