| کد خبر: 259986 |

اقتصاد دریا محور گیلان فعال می شود

استاندار گیلان گفت: اقتصاد گیلان اقتصاد کشاورزی و گردشگری است و در آینده نزدیک اقتصاد دریا را فعال خواهیم کرد.

تین نیوز

اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز ۱۹ مرداد در کارگروه اشتغال استان گیلان که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، با تاکید بر لزوم توسعه فعالیت های سازمان فنی و حرفه ای برای کارگران و حمایت از آموزشگاه های مهارت محور، اظهار کرد: در آینده نزدیک اقتصاد دریا را فعال خواهیم کرد و به دنبال ارتقای کیفیت تولید هستیم.

استاندار گیلان، نرخ بیکاری در استان و کشور را به ترتیب ۶.۱ و ۸.۲ درصد دانست و اضافه کرد: نرخ مشارکت اقتصادی گیلان نیز ۴۷.۲ درصد می باشد که ۶ درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

عباسی با تاکید بر لزوم ترویج اشتغال دانش بنیان در استان، اضافه کرد: نرخ سرمایه گذاری اقتصادی گیلان نیز ۶.۵ درصد است که در جایگاه بالاتری نسبت به میانگین کشوری قرار دارد.

استاندار گیلان از بهره برداری از ۱۷۶ طرح سرمایه گذاری با اشتغال ۲۰۷۲ نفر در گیلان خبر داد و بیان کرد: اقتصاد گیلان اقتصاد کشاورزی و گردشگری است و در آینده نزدیک اقتصاد دریا را فعال خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه های نسل سوم و چهارم را در گیلان فعال خواهیم کرد تا صنعت را به سمت دانش بنیانی ببریم، ادامه داد: برای تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه نقش سازمان فنی و حرفه ای برجسته است.

وی از شناسایی ۳۱۹ عرصه ملی قابل سرمایه گذاری در گیلان خبر داد که برای ۲۱۶ عرصه مجوز بی نام صادر شده و خاطرنشان کرد: این عرصه ها برای سرمایه گذاری در بخش های کشاورزی و آبزی پروری و صنعت و گردشگری مناسب است.

استاندار گیلان، با بیان اینکه جلوتر از تعهد اشتغال سال ۱۴۰۱ هستیم، تصریح کرد: محور فعالیت ما در سال گذشته اشتغال روستایی بود تا از مهاجرت روستاییان جلوگیری کنیم، اما امسال در حوزه اشتغال به سمت کارفرمایی خواهیم رفت تا اشتغال پایدار رقم بخورد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.