| کد خبر: 259766 |

راه اندازی مرحله دوم سامانه نوبت دهی مکانیزه در پایانه مرزی آستارا

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از راه اندازی مرحله دوم سامانه نوبت دهی مکانیزه در پایانه مرزی آستارا خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از راه اندازی مرحله دوم سامانه نوبت دهی مکانیزه در پایانه مرزی آستارا خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جواد هدایتی مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: با استقرار سامانه نوبت دهی مکانیزه در پایانه مرزی آستارا وعده وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در زمینه ساماندهی نوبت دهی در این مرز محقق شد.

مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ادامه داد: حسب دستور وزیر راه و شهرسازی، سامانه نوبت دهی مکانیزه با اولویت مرز آستارا و سپس در دیگر مرزهای مهم کشور در دستور کار گرفت. این پروژه در پنج فاز طراحی شد که قدم اول ایجاد زیرساخت ها، دکل های ارتباطی و رادیویی است که بین پایانه بار و پایانه مرزی باید ایجاد می شد که با سرمایه گذاری اولیه حدود ۲۵۰ میلیون تومان این زیرساخت های ارتباطی در کوتاه ترین زمان ممکن شکل گرفت، در فاز دوم راه اندازی سامانه نوبت دهی برای مدیریت ترافیک ورودی به مرز در پایانه بار ایجاد شد.

هدایتی افزود: فاز سوم شامل برقراری ارتباط با سامانه های ارتباطی، سامانه های اطلاعاتی سازمان و گمرک بود که این ارتباط در یکی دو ماه گذشته برقرار شده و ما بر اساس این ارتباط توانستیم وارد فاز چهارم پروژه شویم که این مرحله شامل راه اندازی سامانه نوبت دهی مجازی اینترنتی است.

وی با بیان این که این امکان در حال حاضر در مرز آستارا راه اندازی شده است، گفت: این سامانه در مرز آستارا فعلا به صورت آزمایشی فعال شده و در صورت موفقیت و رفع نواقص احتمالی در مرزهای دیگر هم این الگو راه اندازی می شود.

وی با اشاره به این که در شرایط فعلی امکان برخورداری حدود ۱۰ درصد کل مراجعه کنندگان این مرز از سامانه مذکور فراهم شده است، اظهار داشت: با توجه به این که بخش عمده ای از ناوگان خارجی که در فصل بار به مرز آستارا مراجعه می کنند، از محدوده آستارا و سردخانه های مناطق مجاور هستند و به عمق کشور سفر نمی کنند تا در بازگشت نیاز به مدیریت سفر باشد، بنابراین این سامانه عمدتا برای ناوگان ترانزیتی و تخلیه در مرز است لذا نهایتا پیش بینی این است که حدود ۳۰ درصد از ناوگان مراجعه کننده درخواست استفاده از امکان نوبت دهی مکانیزه مجازی استفاده کنند.

هدایتی افزود: از نوبت اینترنتی بیشتر رانندگانی استفاده خواهند کرد که از فواصل دور به مرز سفر می کنند و رانندگانی که در محدوده مرز بارگیری می کنند، سریعا برای خروج از مرز مراجعه خواهند، معمولا از سامانه نوبت دهی مجازی استفاده نخواهند کرد.

وی گفت: این سامانه با کاهش تشریفات، ابزار مناسبی برای مدیریت ترافیک ورودی به محوطه گمرک قبل از مرز هست، بنابراین این سامانه شرایطی را فراهم می کند که گمرک بتواند عملیات گمرکی را در کوتاه ترین زمان ممکن را انجام بدهد.

مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی با اشاره به این که سامانه یاد شده به نشانی https://borderpark.ir  به هفت زبان زنده دنیا در دسترس است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر همزمان در مرزهای پرتردد بازرگان، سرو، نوردوز و دوغارون نیز فاز اولیه این سامانه راه اندازی شده است ولی نوبت دهی کماکان بر اساس مراجعه حضوری است.

وی افزود: وزارت راه و شهرسازی با کمک سایر دستگاه های ذیربط با راه اندازی این سامانه در مرز آستارا و با توجه به اهمیت کریدور شمال- جنوب و همچنین افزایش تعداد مراجعان از آبان ماه و همزمان با فصل صادرات، در پی تسهیل در ورود و خروج است که امیدواریم این تردد در حداقل زمان ممکن انجام شود.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی بیان داشت: در نشستی که اخیرا با حضور وزیر راه و شهرسازی و معاون نخست وزیر آذربایجان در منطقه آستارا برگزار شد، توافقات خوبی انجام شد تا قبل از فصل شروع بار، تسهیلات و امکانات لازمی را تا حد امکان برای تجار، صادرکنندگان و رانندگان تامین شود که راه اندازی پل جدید اتومبیل رو از جمله این امکانات است که امیدواریم قبل از فصل بارش وارد جریان ترافیک بشود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.