| کد خبر: 257332 |

مرکز ساخت و تعمیرات کشتی ها در مجتمع بندری انزلی ساخته می شود

تفاهم نامه احداث مرکز ساخت راه اندازی و تعمیرات کشتی ها با یک شرکت خصوصی فعال در این حوزه در مجتمع بندری انزلی به امضا رسید.

تین نیوز

 

حسین یونسی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان پس از امضای تفاهم نامه احداث مرکز ساخت راه اندازی و تعمیرات کشتی ها، اظهار داشت: با توجه به تقاضای بسیار در راستای خرید و ساخت کشتی در دریای خزر و همچنین  سیاست های سازمان بنادر و دریانوردی مبنی بر نوسازی ناوگان تجاری در شمال کشور، این تفاهمنامه با شرکت دریا بندر ناب کیش به امضا رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، یونسی با بیان اینکه این تفاهم نامه پس از فراخوان مزایده در روزنامه های کثیرالانتشار با شرکتی دارای تجربه و صلاحیت منعقد شد، خاطرنشان کرد: در ابتدا باید مطالعات فاز یک و دو پروژه انجام شود و پس از ارزیابی زیست محیطی و اخذ مجوزهای لازم از محیط زیست، انعقاد قرارداد برای عملیات اجرایی این پروژه انجام خواهد شد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه  سعی بر این داریم که در اسرع وقت و با کاهش بروکراسی های اداری این پروژه را زودتر آغاز کنیم، افزود: پنج هکتار زمین برای فاز نخست به پروژه اختصاص یافته است که برای توسعه آن در فاز دوم نیز مقدار بیشتری زمین در نظر گرفته شده است.

یونسی با اشاره به میزان اشتغال پایدار این پروژه، تصریح کرد: بر اساس طرح توجیهی اولیه، در فاز نخست حدود ۳۰۰ نفر اشتغال مستقیم و دائم پیش بینی شده است اما در ادامه پروژه نیز پیش بینی می کنیم این میزان به ۲ برابر افزایش یابد و عدد نهایی اشتغال قطعا بیش از این میزان است چرا که به صورت غیرمستقیم نیز شغل ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه این پروژه می تواند صنعت استان گیلان را متحول کند و کمبود و مشکلات کشتی های باری و ناوگان حمل و نقل دریایی را در خزر جبران کند، ادامه داد: اداره کل محیط زیست استان گیلان قول مساعدی برای همکاری در این زمینه داده است و تلاش می شود در بحث اخذ مجوزهای زیست محیطی مشکل جدی وجود نداشته باشد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان در پاسخ به این سوال که با اجرایی شدن این صنعت در مجتمع بندری انزلی، آیا شاهد آلودگی های زیست محیطی خواهیم بود، عنوان کرد: کشتی سازی همانند صنایع پتروشیمی نیست و آلودگی خاصی در صنعت کشتی سازی وجود ندارد و حتی اندک آلودگی هم که ممکن است در اثر زنگ زدایی بدنه کشتی های تعمیری وجود داشته باشد نیز چاره اندیشی شده و طرح توجیهی برای آن وجود دارد تا هیچ آلودگی زیست محیطی در این مجتمع نداشته باشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد 0 0

    این مهم در سالهای اجرای طرح توسعه بندر انزلی پیش بینی شده بود اما متاسفانه نیروی دریایی مانع احداث مرکز ساخت و تعمیرات شناورها در بندر انزلی شد حالاش هم مانع میشود چون با راه اندازی آن از فعالیت های مرکز تعمیرات نیروی دریایی کاسته میشود در حالیکه در آذربایجان ۴ تا ۵ مرکز ساخت و تعمیرات وجود دارد و اکثر کشتی های ایرانی فعال در بنادر شمال در مراکز تعمیرات کشتی در کشور آذربایجان تعمیر میشوند .