| کد خبر: 248803 |

اشتغالزایی ۵۰۰۰ نفری در حوزه گردشگری گیلان/ راه اندازی کشتی تفریحی کروز

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از پرداخت تسهیلات به سرمایه گذاران جهت ایجاد هتل ها و اقامتگاه های بوم گردی و مجتمع های گردشگری و تفریحات آبی خبر داد.

تین نیوز

 مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از پرداخت تسهیلات به سرمایه گذاران جهت ایجاد هتل ها و اقامتگاه های بوم گردی و مجتمع های گردشگری و تفریحات آبی خبر داد و اظهار کرد: شاهد اشتغالزایی ۵۰۰۰ نفری در این حوزه ها خواهیم بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، ولی جهانی با بیان اینکه ۱۳ هزار نفر در حوزه گردشگری استان گیلان فعالیت می کنند، گفت: بیش از ۲۵۰ پروژه گردشگری در دست احداث و احیا با بیش از ۴۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری داریم.

وی از پرداخت تسهیلات به سرمایه گذاران جهت ایجاد هتل ها و اقامتگاه های بوم گردی و مجتمع های گردشگری و تفریحات آبی خبر داد و اظهار کرد: شاهد اشتغالزایی ۵۰۰۰ نفری در این حوزه ها خواهیم بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان، گردشگری را یک صنعت نوپا دانست و متذکر شد: طی شش ماهه امسال ۵۲ میلیون نفر گردشگر وارد استان گیلان شده و لذا زیرساخت های گردشگری با محوریت اقامتگاه های بوم گردی مد نظر ماست.

جهانی با بیان اینکه طی یک سال اخیر ۱۰۰ واحد بوم گردی را احداث کردیم، افزود: ۹۰ درصد این واحدهای بوم گردی در روستاهاست و برای ۵۰۰ نفر شغل ایجاد کرده؛ همچنین تاکنون ۸۰ درصد این واحدها به بهره برداری رسیده است.

وی با اشاره به نقش موثر بوم گردی ها در اشتغال و توسعه روستایی، تصریح کرد: در همه شهرستان ها اقامتگاه های بوم گردی داریم. همچنین در شش ماهه امسال ۷۰ پروژه گردشگری با سرمایه گذاری ۱۲۰۰ میلیارد تومانی را افتتاح کردیم که شامل هتل ها و سفره خانه های سنتی است.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با بیان اینکه نقشه جاذبه های فرهنگی، تاریخی و طبیعی استان را به تفکیک شهرستان ها ترسیم و مقاصد گردشگری روستایی را مشخص کردیم، متذکر شد: باید ظرفیت های گردشگری استان را از طریق سرمایه گذاری در این مناطق شکوفا کنیم.

وی با اشاره به وجود ۳۰۰ بنای تاریخی در گیلان، عنوان کرد: بناهای تاریخی در اختیار دستگاه های دولتی فرصت خوبی برای سرمایه گذاری است، زیرا گیلان علاوه بر جنبه های طبیعی، ظرفیت تاریخی با قدمت ۲۳۰ هزار ساله دارد و خانه های تاریخی زیادی داریم که فرصت سرمایه گذاری هستند.

جهانی با بیان اینکه بسته های سرمایه گذاری گردشگری شهرستان را آماده کردیم، افزود: این بسته ها در اختیار سرمایه گذاران همه استان ها قرار می گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان، با اشاره به وجود ۲۸۸ کیلومتر نوار ساحلی در استان، خاطرنشان کرد: ۱۰ شهرستان ساحلی داریم و لذا از سوی دبیرخانه استان های ساحلی شمال کشور مقرر شده گیلان تا تابستان ۱۴۰۲ پایلوت گردشگری دریایی باشد.

وی از احصای استعدادهای گردشگری و سرمایه گذاری مناطق ساحلی استان خبر داد و بیان کرد: به دنبال راه اندازی کشتی تفریحی کروز و فعالیت کشتی میرزا کوچک خان بین سه استان شمالی هستیم.

جهانی همچنین از راه اندازی اولین مجتمع گردشگری کشاورزی گیلان در لاهیجان با سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد تومانی و اشتغالزایی ۱۷۰ نفری خبر داد و اظهار کرد: به زودی مجتمع گردشگری کشاورزی رودبار را احداث می کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان، این استان را دارای بیشترین اشتغال خانگی در حوزه صنایع دستی دانست و گفت: رشت شهر خلاق خوراک در یونسکو بوده و لذا ۲۸۸ نوع خوراک را شناسایی کردیم که ۳۰ نوع خوراک در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و به زودی اولین موزه خوراک کشور را در رشت راه اندازی می کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.