◄ متهم جدید برای اخلال در امدادرسانی در جادههای گیلان
حتی مشکل ماموران برق و امداد رسان برای رسیدن به موقعیت خاص مکانی، «فقدان راه پاکسازی شده» بود
ما درس نمیگیریم، در برف و سیل بعدی همان مشکلات قبلی تکرار میشود.
به گزارش تین نیوز، یک کارشناس حمل و نقل با توجه به بحرانهای پیش آمده در بارش برف هفته گذشته در استانهای شمالی کشور، با بیان این مطلب گفت: راه و حمل و نقل نقش حیاتی در موضوع بحران ایفا میکند.
مهرداد تقیزاده معاون سابق حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی افزود: سازمان راهداری باید مراقبت مینمود راههای برون شهری بسته نمیشد، یا راه جایگزین معرفی میکرد و یا راه را موقتاً عبور ممنوع میکرد، مگر شرایط اضطراری و به سرعت راه را باز میکرد.
وی تاکید کرد: شهرداریها نیز باید راههای درون شهری را مراقبت و باز میکردند. حتی مشکل ماموران برق و امداد رسان برای رسیدن به موقعیت خاص مکانی، «فقدان راه پاکسازی شده» بود اما ما درس نمیگیریم، در برف و سیل بعدی همان مشکلات قبلی تکرار میشود.
این اظهارات در حالی مطرح شده است که مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو نیز روز 23 بهمن به ایسنا گفته بود: مهمترین مشکلی که در استان گیلان برای وصل برق مشترکان داریم مشکل راه است و اگر این مشکل وجود نداشت تاکنون برق تمام مشترکان را وصل کرده بودیم و اکنون نیز تا زمانی که مشکل راه برطرف نشود، عملیات برقرسانی به کندی پیش خواهد رفت.
به گزارش تین نیوز، میثم جعفرزاده با بیان اینکه در شرایط فعلی تجهیزات، امکانات و نیروی انسانی به میزان کافی برای خدمترسانی آماده هستند، تصریح کرده بود: تنها مشکلی که اکنون وجود دارد عدم دسترسی واحدهای عملیاتی به معابر عبوری است.
در عین حال وزیر راه و شهرسازی در برنامه گفتوگوی ویژه خبری گفته بود: ما از پلیسراه خواستیم که عبور و مرور در آزادراه قزوین - رشت را متوقف کنند که به دلیل تقاضای زیاد مردم به این موضوع کمتر توجه شد و عملاً حجم ورودی به آزادراه برخلاف هشدارهای سازمان هواشناسی و سازمان راهداری افزایش هم داشت.
محمد اسلامی افزوده بود: روز 19 بهمن 9 هزار تردد از آزادراه قزوین - رشت ثبت شد، روز 20 بهمن 11 هزار تردد ثبت شد اما روز 21 بهمن که اوج بحران طوفان بود و برف سنگین و بیش از یک متر باریدن گرفته بود 14 هزار و 600 دستگاه خودرو در آزادراه تردد داشت یعنی در لحظه بحران با افزایش 40 درصدی تردد مواجه شده بودیم که برخلاف هشدارها بود. از سویی دیگر خودروها زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی به همراه نداشتند و همین موجب ماندن مسافران در جاده شد. ضمن آنکه ورودی شهر رشت هم به خاطر حجم ترافیک پذیرش نداشت و همین موضوع پاکسازی راه را غیرممکن ساخته بود.
به گزارش تین نیوز، حامد سجادی معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر نیز به خبرگزاری صدا و سیما، گفته بود: دلیل اصلی تاخیر در خدمات رسانی و امداد جادهای، تاخیر در مسدود سازی راه توسط نیروهای راهنمایی و رانندگی به منظور کاهش ترافیک بود البته باید گفت مردم هم چندان علاقهای به ترک خودروها و پناه گرفتن در اماکن امن ندارند.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.