| کد خبر: 205529 |

◄ متهم جدید برای اخلال در امدادرسانی در جاده‌های گیلان

حتی مشکل ماموران برق و امداد رسان برای رسیدن به موقعیت خاص مکانی، «فقدان راه پاکسازی شده» بود

تین نیوز

ما درس نمی‌گیریم، در برف و سیل بعدی همان مشکلات قبلی تکرار می‌شود.

به گزارش تین نیوز، یک کارشناس حمل و نقل با توجه به بحران‌های پیش آمده در بارش برف هفته گذشته در استان‌های شمالی کشور، با بیان این مطلب گفت: راه و حمل و نقل نقش حیاتی در موضوع بحران ایفا می‌کند.

مهرداد تقی‌زاده معاون سابق حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی افزود: سازمان راهداری باید مراقبت می‌نمود راه‌های برون شهری بسته نمی‌شد، یا راه جایگزین معرفی می‌کرد و یا راه را موقتاً عبور ممنوع می‌کرد، مگر شرایط اضطراری و به سرعت راه را باز می‌کرد.

وی تاکید کرد: شهرداری‌ها نیز باید راه‌های درون شهری را مراقبت و باز می‌کردند. حتی مشکل ماموران برق و امداد رسان برای رسیدن به موقعیت خاص مکانی، «فقدان راه پاکسازی شده» بود اما ما درس نمی‌گیریم، در برف و سیل بعدی همان مشکلات قبلی تکرار می‌شود.

این اظهارات در حالی مطرح شده است که مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو نیز روز 23 بهمن به ایسنا گفته بود: مهم‌ترین مشکلی که در استان گیلان برای وصل برق مشترکان داریم مشکل راه است و اگر این مشکل وجود نداشت تاکنون برق تمام مشترکان را وصل کرده بودیم و اکنون نیز تا زمانی که مشکل راه برطرف نشود، عملیات برق‌رسانی به کندی پیش خواهد رفت.

به گزارش تین نیوز، میثم جعفرزاده با بیان این‌که در شرایط فعلی تجهیزات، امکانات و نیروی انسانی به میزان کافی برای خدمت‌رسانی آماده هستند، تصریح کرده بود: تنها مشکلی که اکنون وجود دارد عدم دسترسی واحدهای عملیاتی به معابر عبوری است.

در عین حال وزیر راه و شهرسازی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری گفته بود:‌ ما از پلیس‌راه خواستیم که عبور و مرور در آزادراه قزوین - رشت را متوقف کنند که به دلیل تقاضای زیاد مردم به این موضوع کمتر توجه شد و عملاً حجم ورودی به آزادراه برخلاف هشدارهای سازمان هواشناسی و سازمان راهداری افزایش هم داشت.

محمد اسلامی افزوده بود: روز 19 بهمن 9 هزار تردد از آزادراه قزوین - رشت ثبت شد، روز 20 بهمن 11 هزار تردد ثبت شد اما روز 21 بهمن که اوج بحران طوفان بود و برف سنگین و بیش از یک متر باریدن گرفته بود 14 هزار و 600 دستگاه خودرو در آزادراه تردد داشت یعنی در لحظه بحران با افزایش 40 درصدی تردد مواجه شده بودیم که برخلاف هشدارها بود. از سویی دیگر خودروها زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی به همراه نداشتند و همین موجب ماندن مسافران در جاده شد. ضمن آنکه ورودی شهر رشت هم به خاطر حجم ترافیک پذیرش نداشت و همین موضوع پاکسازی راه را غیرممکن ساخته بود.

به گزارش تین نیوز، حامد سجادی معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر نیز به خبرگزاری صدا و سیما، گفته بود: دلیل اصلی تاخیر در خدمات رسانی و امداد جاده‌ای، تاخیر در مسدود سازی راه توسط نیرو‌های راهنمایی و رانندگی به منظور کاهش ترافیک بود البته باید گفت مردم هم چندان علاقه‌ای به ترک خودرو‌ها و پناه گرفتن در اماکن امن ندارند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    با سلام در ترافیک سنگین از بارندگی اخیر برف در استان گیلان و دیگر استان های برف گیر ، انسداد جاده عامل انسانی را فقط در پی داشت ! چرا که مردم توجه ای به هشدارهای سازمان هواشناسی نکرده و پس از عزیمت به سفر آن هم بدون داشتن حداقل های تجهیزات زمستانی مسبب انسداد راهها شده و شروع به فرافکنی نموده و با متهم ساختن آین وزارتخانه ، آن سازمان و... ضمن به خطر انداختن خود و خانواده خویش ، مصیب اجتماعی را علم کرده ، آشوب و بلوا راه اندازی می کنند . آیا ینظر شما فرصت آن نرسیده که هشدارهای داده شده را جدی گرفته و جو جامعه را به تنش وا نداریم ؟!