| کد خبر: 268720 |

سرمایه‌ گذاری در گردشگری دریایی، سودآور اما پرچالش

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی ایرانگردی و جهانگردی: در کارگروه گردشگری شورای عالی صنایع دریایی بر روی توسعه گردشگری ساحلی و دریایی کار می کنیم.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی ایرانگردی و جهانگردی: در کارگروه گردشگری شورای عالی صنایع دریایی بر روی توسعه گردشگری ساحلی و دریایی کار می کنیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از  پایگاه خبری گفتمان دریا، رضا هادی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی ایرانگردی و جهانگردی، در حاشیه سومین نشست دفاعیه و ارائه پروژه های نهایی دانش پذیران دوره تخصصی DBA Maritime management آکادمی دریایی سیراف، درباره انجام همکاری با شورای عالی صنایع دریایی کشور در حوزه گردشگری و مجموعه مرتبط و نتیجه اقدامات صورت گرفته گفت: حوزه دریا یکی از زمینه های پرپتانسیلی است که توان بالقوه بالایی دارد که به دلایل مختلف شکل بالفعل آن کمتر دیده شده است. به خصوص در حوزه گردشگری اگر بخواهیم در بخش هایی که پتانسیل آن به بالفعل تبدیل شده مروری کنیم خیلی کم است.

معضل تعدد متولیان در حوزه گردشگری دریایی

وی افزود: ما در کشور هفت استان ساحلی داریم که چهار استان در محدوده خلیج فارس و سه استان هم در حاشیه دریای خزر قرار دارد. هنگامی که ما کار دریا را شروع کردیم، چون برنامه هفتم توسعه هم به موضوع دریا پرداخته و تکالیف زیادی را خصوصا برای حوزه ما معین کرده، در این راستا با شورای عالی صنایع دریایی کشور جلساتی را برگزار کردیم و در نتیجه منجر به تفاهم نامه ای شد که کارگروه گردشگری دریایی اش را به شرکت ما سپردند، تا در زمینه توسعه بخش مهم گردشگری در ساحل و در دریا فعالیت نماییم.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی ایرانگردی و جهانگردی اشاره کرد: اگر بخواهیم گردشگری دریایی را به سایر کشورهای ساحلی مقایسه کنیم باید بگویم که واقعا هیچ کاری نکرده ایم. شاید یکی از دلایل آن این است که متولی دریا و سواحل یک ارگان نیست و متولیان متعددی با قواعد مختلفی ایفای نقش دارند و هیچکدام هم درکنار هم به نتیجه ای نمی رسند.

ضرورت ایجاد یک مرجع واحد برای صدور مجوزهای سرمایه گذاری در گردشگری دریایی

هادی اظهار داشت: زمانی که سرمایه گذار قصد ورود به حوزه گردشگری را دارد، اولین چیزی که به آن فکر می کند، سود خود است و وقتی متولی یک سازمان نباشد سرمایه گذار نمی داند با چه کسی قرارداد نهایی اش را امضا کند و اجازه بگیرد و رضایت آن را جلب کند.

وی تاکید کرد: چون برخی رضایت نامه های نهادهای حاکمیتی در حوزه دریا با هم تعارض دارند. از دغدغه های ما این بوده که مشکلات و مسائل اصلی دریا و حداقل گردشگری دریا را در کارگروه گردشگری شورای عالی صنایع دریایی بررسی کنیم و در نتیجه آن سرمایه گذار با یک مجموعه طرف باشد.

مدیر عامل شرکت مادرتخصصی ایرانگردی و جهانگردی در نشست دفاعیه دانش پذیران دوره DBA آکادمی دریایی سیراف

ارتقای سطح اطلاعات و دانش، لازمه تصمیم گیری درست در حوزه گردشگری دریایی

رضا هادی به منظور حضور در یک رویداد علمی و آموزشی دریایی، درباره خلاء آموزش دریایی گفت: برای موفقیت کار نیاز به اطلاعات و پردازش آن داریم که باید در حوزه آموزش انجام بشود. یعنی اگر ما اطلاعات درستی نداشته باشیم، هیچ موقع تصمیمی یا تشخیص درستی نمی توانیم بگیریم. عوامل تصدی گری بیشتر تطبیقی کار می کنند؛ لذا حوزه تشخیص در آموزش و پژوهش نهفته است که پس از دریافت اطلاعات، عوامل اجرایی آن را با آن چیزی که اجرا می کنند و بصورت آموزش و پژوهش شکل داده اند، تطبیق دهند. یعنی حوزه حکمرانی آن می شود آموزش و پژوهش و بقیه آن تصدی گری است ولو اینکه حوزه اش بزرگ باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.