| کد خبر: 184794 |

◄ تفاوت فاحش قیمت هتل‌ها در مناطق آزاد/ هتل شبی 900 هزار تومان

تفاوت فاحش و بالا بودن قیمت هتل‌ها در مناطق آزاد، با اعتراض مسافران و هم‌چنین برخی از هم صنفان این رسته مواجه شده است.

تین نیوز

تفاوت فاحش و بالا بودن قیمت هتل‌ها در مناطق آزاد، با اعتراض مسافران و هم‌چنین برخی از هم صنفان این رسته مواجه شده است.

به گزارش تین‌نیوز نرخ اقامت یک شب در هتل‌های منطقه آزاد چابهار به بیش از 900 هزار تومان رسیده است. در واقع این افزایش نرخ که در برخی از هتل‌ها رشد بیش از 2 برابری را تجربه کرده در حالی به عنوان نرخ مصوب خاص خود پیش‌روی مسافران قرار می‌دهند که بر اساس تاکید انجمن صنفی هتل‌داران در نوروز 98 هتل‌ها مجاز به افزایش نرخ‌ها نبوده و با متخلفان مطابق با ضوابط برخورد خواهد شد. البته به نظر می‌رسد اولتیماتوم سازمان میراث فرهنگی و انجمن مربوطه چندان موثر نبوده به طوری‌که برخی از هتل‌ها به‌واسطه عدم امکان نظارت سازمان میراث فرهنگی استان بر مناطق آزاد با دلایل مختلف نسبت به نرخ‌شکنی اقدام کرده و خالی بودم ظرفیت هتل در سایر فصول سال را دلیل این یکه‌تازی عنوان می‌کنند. 

مجید عابدینی مدیرعامل یکی از هتل‌های ساحلی چابهار در گفت و گو با تین‌نیوز عنوان کرد: در حالی که هتل‌هایی که در منطقه آزاد قرار دارند، مصوبه سلیقه‌ای دارند اما هتل‌های میراث فرهنگی ملزم به رعایت تعرفه‌ها هستند، مسافران نورزوی به سمت این هتل‌ها سرازیر شده‌اند و همین مساله باعث عدم توانایی در خدمات‌رسانی به مردم شده است.

مجید عابدینی تین نیوز

این فعال حوزه گردشگری با اشاره به ظرفیت‌های بکر صنعت گردشگری در کشور، علت عدم بالندگی این صنعت را بروکراسی اداری پیچیده خواند و افزود: با وجودی که بسیاری از هتل‌ها توسط بخش خصوصی مدیریت می‌شوند اما قوانین اجازه نمی‌دهند که این بخش از ظرفیت‌های بالقوه خود برای تنوع در خدمات و جذب مشتریان بیش‌تر استفاده کنند. 

وی افزود: برای افزایش سرمایه‌گذاری‌های بخش‌خصوصی در حوزه گردشگری حمایت‌های دولت در ارائه مشوق‌های سر مایه‌گذاری اجتناب ناپذیر است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.