| کد خبر: 264716 |

رفع مشکلات فنی و زیرساختی راه آهن کرمانشاه همزمان با تکمیل راه آهن خسروی

معاون اجرایی رئیس جمهور در بازدید از راه آهن کرمانشاه بر ضرورت رفع مشکلات این مسیر هم زمان با تکمیل خط ریلی کرمانشاه به خسروی تاکید کرد.

تین نیوز

محمدطیب صحرایی در جریان بازدید معاون اجرایی رئیس جمهور از ایستگاه راه آهن کرمانشاه بر ضرورت رفع مشکلات این مسیر هم زمان با تکمیل خط ریلی کرمانشاه به خسروی تاکید کرد و گفت: با توجه به افتتاح زودهنگام راه آهن کرمانشاه پیش از رفع مشکلات فنی و زیرساختی خطوط، هم اکنون قطارها در این مسیر به کندی و با سرعتی بین ۶۰ تا ۱۰۰ کیلومتر تردد می کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، طیب صحرایی بر موقعیت ممتاز مبادلاتی کرمانشاه در حوزه حمل بار و تردد مسافری در غرب کشور تاکید کرد و خواهان افزایش سرعت قطار از کرمانشاه تا ملایر، تکمیل ایستگاه های مسیر از جمله بیستون و تکمیل راه آهن کرمانشاه تا اسلام آباد تا سال آینده شد.

 

قطعه راه آهن فیروزان-کرمانشاه از ابتدای سال ۱۳۹۷ افتتاح و تحت مدیریت اداره کل راه آهن اراک بهره برداری می شود و فاز اول راه آهن کرمانشاه به مرز خسروی (کرمانشاه به اسلام آباد غرب) هم با پیشرفت ۸۳ درصدی در بخش زیرسازی تا سال ۱۴۰۴ ریل گذاری می شود.

این خط ریلی قرار است تا سال ۱۴۰۶ به مرز خسروی برسد. مسیری که هشت هزار و ۷۹۲ کیلومتر تونل و ۲ کیلومتر هم پل دارد که در سفر بیست وسوم تیرماه ۱۴۰۱ رئیس جمهور هم ۶۰۰ میلیارد تومان برای ادامه فعالیت آن تخصیص داده شد و کل پروژه راه آهن کرمانشاه به مرز خسروی ۳۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تشکیل اداره کل راه آهن در کرمانشاه می تواند در به ثمر رساندن این پروژه ها و تحویل به موقع و حتی زودتر آن، نقش بسزایی داشته باشد.

با توجه به اینکه این خط ریلی نقش بسزایی در سهولت دستیابی به عتبات عالیات و جابه جایی زائران اربعین حسینی دارد، ضرورت های نگهداری و تعمیر خط ریلی احداث شده، داشتن ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با عراق و ظرفیت ها و موقعیت ویژه استان کرمانشاه، اما با وجود پیگیری های مکرر و مکاتبات متعدد تاکنون ساختار سازمانی اداره کل راه آهن کرمانشاه تعیین تکلیف نشده است.

معاون اجرایی رئیس جمهور در سفری یک روزه وارد استان کرمانشاه شد و پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدای این استان قرار است از چند پروژه عمرانی بازدید کرد و در جلسه بررسی مصوبات سفر اول رئیس جمهور به استان نیز حضور پیدا می کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 2 0

    اسلام آباد غرب یک نقطه مهم در تمام راه آهن غرب خواهد شد چون از این شهر , ریل به دو مسیر مهم مرزی می رود :
    1 . خسروی
    2 . ایلام مهران
    یعنی الویت ها باید گذاشته شود تا سال بعد سوت ریل در این شهر شنیده شود چون این مسیر , مسیر مدیترانه ماست و به عنوان یک آذری باید بگم که این کریدور برای ما خیلی مهم است چون روی رفتارهای ترکیه نمی شود حساب باز کرد اگر عراق و سوریه هنوز مشکل دارند حداقل ریل در خاک خودمان که باید تکمیل شود ضمنا عراق یک بازار 20 میلیارد دلاری برای ماست هر چقدر این گذر از زاگرس بیشتر طول بکشه این بازار بیشتر و بیشتر به آغوش ترکیه و عربستان و ... لیز می خوره همچنین هر ساله در ایام اربعین , سیلی از جمعیت به این مناطق می آن و مدیران و مسئولان کشوری هر ساله بالاخره یک جوری این مسئله را جمع می کنند اما خدای نکرده بحرانی ایجاد بشه زیرساخت ها اصلا در حد جمع کردن بحران نیست و فاجعه رخ خواهد داد اگر زائرین بتونن با ریل تا مرز برن بخش زیادی از فشار از روی جاده ها کمتر می شه کار خیلی مرتب تر جلو می ره خب این قطارها در موقع ضرور می توانند محل اسکان یا بیمارستان سیار هم باشند و حتی نقش ترابری بگیرند درواقع این ریل به مرز برسه دست مسئولان کشور و مدیریت بحران باز می شه از این وضعیت آچمز بودن درمیان مردم هم سرویس خوبی می گیرند این ریل در ادامه به بغداد و کربلا خواهد رسید و حتی بعدها می تونه به زینبیه دمشق هم برسه تا یک قطار هتلی بی نظیر از مشهد تا دمشق داشته باشیم زائرین بتونن از 6 7 شهر زیارتی بازدید کنند و در همان قطار هم مستقر باشند خیلی کارها می شود کرد به نفع تمام ملت های منطقه و به نفع اقتصاد ملی تمام کشورهای منطقه که خروجی جز امنیت جمعی پایدار و صلح نخواهد داشت خیلی ابزارهای مهم و جانبی دیگر هم در اختیار کشور ما خواهد گذاشت که صحبت در موردش نیاز نیست اما می شود به آن ها فکر کرد و بحث های جدی داشت فعلا این قطعه اسلام آباد غرب باید زودتر تمام شود بگیم قدم دوم بعد رسیدن ریل به کرمانشاه , برداشته شده .