زیرسازی راه آهن کرمانشاه - اسلام آباد غرب 14 درصد تا پایان
پروژه راه آهن کرمانشاه اسلام آباد که با پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی در بخش زیرسازی مواجه است، نقش کلیدی در اتصال کریدور شرق به غرب آسیا و تسهیل سفر زائران حسینی خواهد داشت.

در راستای تاکیدات استاندار کرمانشاه، طهماسب نجفی معاون عمرانی استاندار کرمانشاه، همراه با شاهینی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، سلیمانی مدیر حوزه طرح های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در استان کرمانشاه و نماینده قرارگاه خاتم الانبیا از روند آماده سازی برای آغاز عملیات ریل گذاری راه آهن کرمانشاه - اسلام آباد به صورت میدانی بازدید کرد و پیگیر تسریع در اجرای پروژه شد.
به گزارش تین نیوز، در این بازدید میدانی از تونل های (۱-۲-۳-۴-۵-۶) حدفاصل ابتدای مسیر تا کیلومتر ۲۵ مسیر راه آهن جمعا به طول سه هزار کیلومتر بازدید کرد. عملیات حفاری و لاینینگ این تونل ها به اتمام رسیده است.
همچنین از پل های ساخته شده بر روی رودخانه قره سو به طول ۷۰ متر واقع در کیلومتر ۵، پل سنگ سفید به طول ۱۵۰ متر واقع در کیلومتر ۱۷ و پل بوژان به طول۱۸۰ متر واقع در کیلومتر ۲۶ راه آهن کرمانشاه_اسلام آباد غرب بازدید به عمل آمد.
راه آهن غرب کشور به عنوان یکی از طرح های پیشران اقتصادی و کریدورهای مهم ریلی کشور، نقشی کلیدی در تقویت ارتباط تجاری و مسافری جمهوری اسلامی ایران با عراق و توسعه ترانزیت شرق به غرب آسیا خواهد داشت.
راه اندازی این مسیر علاوه بر رونق تجارت، بازرگانی و ترانزیت کالا، جابجایی آسان، ایمن و کم هزینه زائران حسینی از مرز بین المللی خسروی را نیز فراهم می کند.
راه آهن کرمانشاه-خسروی۲۶۳ کیلومتر طول دارد و قطعه کرمانشاه تا ایستگاه راه آهن اسلام آباد غرب، ۱۱۵ کیلومتر است.
پیشرفت فیزیکی قطعه کرمانشاه-اسلام آباد غرب در بخش زیرسازی ۸۶ درصد است و پیشرفت فیزیکی راه آهن کرمانشاه-خسروی نیز ۳۹ درصد است.
در سفر رئیس جمهور پزشکیان برای راه آهن کرمانشاه به اسلام آباد غرب مبلغ ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب شد. تاکنون تخصیص ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای پیشبرد راه آهن کرمانشاه به اسلام آباد غرب قطعی شده است.
در عملیات اجرایی راه آهن کرمانشاه - اسلام آباد ۸/۵ میلیون متر مکعب خاکبرداری و ۶/۵ میلیون متر مکعب خاکریزی، ۲۱۰ هزار متر مکعب بتن زیری، ۴۵۰۰ متر حفاری و لاینینگ تونل ها انجام گرفته و ۲۴۵ هزار قطعه تراورس و ۱۸ هزار تن ریل به کار گرفته شده است.
مجری این طرح شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور و پیمانکار پروژه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) است.
تا این خط ساخته فکر کنم 1445 تمام بشود
فاصله جاده ای کرمانشاه تا اسلام آباد غرب ۶۵ کیلومتر است ، چرا فاصله ریلی ۱۱۵ کیلومتر است!؟ آیا مسیر درست طراحی و انتخاب شده است؟ علی الاصول فاصله ریلی باید کمتر از مسیر جاده ای یا معادل آن باشد.
محاسبه مسیر و طول آن بستگی به کوه ها و دره های مسیر و نیز ب.پودجه مورد نیاز و میزان قابلیت مسیر برای حمل مسافر و بار دارد! اگر کوه ها و دره ها زیاد باشند هزینه پل و تونل بسیار زیاد خواهد شد. همچنین براورد حمل بار و مسافر بسیار مهم است.ما راه آهن بم زاهدان را سال هاست ساخته ایم، اما عملا روزانه یک قطار مسافری و صفر قطار باری از آن میگذرد و کاملا غیر اقتصادی است و حتی هزینه نگهداری را در نمی آورد. برای تاریخ که ریل نمی سازیم!! باید بار و مسافر از آن عبور کند و لذا کمترین هزینه مسیری است با کمترین پل و تونل! به همین هم در این شرایط بی پولی قانع باشید که تعداد کشته ها در جاده ها کاهش یابد!
این خط هنوز به شاهآباد هم نرسیده، کی میخواهید به قصر شیرین برسد؟ این خط باید درانتها به بغداد متصل شود
با این اوصافی که راه اهن کرمانشاه به غرب کشور در 1420 به سرپل ذهاب نمی رسد