| کد خبر: 154718 |

انسجام ستودنی پس از ۷ ریشتر زلزله/ همه پای کارند

همکاری ها و انسجام میان اقدامات امدادی انجام شده پس از حادثه زلزله شب گذشته تاکنون ستودنی بوده است.

تین نیوز

 همکاری ها و انسجام میان اقدامات امدادی انجام شده پس از حادثه زلزله شب گذشته تاکنون ستودنی بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر،  زلزله ۷.۳ ریشتری شب گذشته باعث نشد که انسجام موجود در میان مردم و ارگان و نهادهای مختلف از بین برود بلکه انسجام را نیز بیشتر کرد. از اولین دقایق پس از وقوع زلزله همه به صحنه آمدند. از نیروهای مردمی گرفته تا نهادهای نظامی و دولتی و ... . هر کسی به سهم خود به دنبال این است که زخم تن تنومند کرمانشاه را التیام ببخشد. زخمی که زلزله ای ۷ ریشتری وارد کرد.

سپاه و ارتش مثل همیشه از اولین دقایق ورود کردند. سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه پیگیری های لازم را انجام داد و از طرف دیگر فرمانده نیروی زمینی ارتش نیز پیگیر حل مشکلات بوده است. نیروهای ارتش و سپاه نیز در محل حادثه حاضر شدند و همین الان هم در حال امداد رسانی به حادثه دیدگان هستند. نگاه ویژه فرماندهان کل سپاه و ارتش و اعلام خبر حضور آن ها در این مناطق نقطه قوت دیگری در رسیدگی هاست.

در طرف دیگر دولتی ها هم در صحنه حضور جدی دارند. مدیریت ارشد استان کرمانشاه از همان دقایق اول در صحنه بوده و مدیریت اقدامات را انجام داده است. استاندار کرمانشاه پس از پیگیری ها در مرکز استان، شخصا راهی مناطق حادثه دیده شده و رسیدگی را در صحنه انجام می دهد.

پیام های تسلیت و دستور رهبر انقلاب

پیام های تسلیت مختلفی نیز از گوشه و کنار ایران برای کرمانشاهیان نوشته می شود تا شاید حداقل التیامی بر زخمی که ایجاد شده، باشد. در داخل استان هم چهره ها و مسئولین پیام تسلیت صادر کرده اند. استاندار کرمانشاه به همراه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه نیز به صورت مشترک پیام تسلیتی در همین خصوص صادر کرده اند.

اما مهم تر از هر چیز پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب و دستور رسیدگی به  حادثه دیدگان بود. همین پیام در این لحظات حجت را تمام کرد و باز هم روحیه کرمانشاهیان و به خصوص مسئولین و نیروهای مردمی را افزایش داد  تا بتوانند به  حادثه دیدگان خدمت کنند.

فعالیت بی وقفه رسانه ها

از همان دقایق اولیه پس از حادثه زلزله، رسانه های استان فارغ از هر گرایش سیاسی و نام ، بی وقفه پای کار بودند. انتشار اخبار لحظه به لحظه در طول ساعات بامدادی تاکنون هم نکته مثبتی است که به فضای امداد رسانی ها پویایی بیشتری بخشیده است.

مردم نیز به صورت خودجوش وارد عمل شده به یکدیگر در امدادرسانی ها کمک می کنند. این روحیه همکاری در شرایط بحران قطعا در حوادث کم نظیر است.

اعزام گروه‌های جهادی امدادرسانی به مناطق زلزله‌زده غرب کشور

داوود گودرزی با اشاره به وقوع حادثه تلخ زمین لرزه در غرب کشور که به جان‌باختن و زخمی شدن تعدادی از هم‌میهنان انجامید، این حادثه‌ را به ملت و به خصوص مردم استان کرمانشاه و به ویژه خانواده‌های مصیبت‌زده تسلیت گفت.

وی با اشاره به عملکرد گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی گفت: شبکه جهادگران بسیج دانشجویی از شب گذشته بسیج شده‌اند و اطلاع‌رسانی‌های لازم در این زمینه صورت گرفته است.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به اعزام گروه‌های جهادی استان کرمانشاه و استان‌های همجوار به محل وقوع حادثه برای امدادرسانی، گفت: در صورت نیاز سایر گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی نیز به محل حادثه برای امدادرسانی اعزام می‌شوند.

آمادگی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برای کمک به مصدومان زلزله

دکتر محمودرضا مرادی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به آمادگی کامل برای امداد رسانی به مصدومان زلزله گفت: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه آسیب ندیده است فقط ۲ بیمارستان وابسته به این دانشگاه که نزدیک کانون زلزله بوده تا اندازه ای آسیب دیده است.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از نظر آموزشی تا پایان هفته تعطیل است، انترن ها و دستیاران برای کمک به مصدومان زلزله رخ داده در آمادگی به سر می برند.

شهرداری تهران برای کمک به زلزله زدگان کرمانشاه وارد عمل شده است

آرش رضایی شهردار کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به زلزله شب گذشته در این استان گفت: شهرداری تهران برای کمک به زلزله زدگان کرمانشاه وارد عمل شده است.

وی ادامه داد: ۴۰ هزار تخته چادر و دو تریلر آب معدنی از جمله این کمکها است.

شهردار کرمانشاه با اعلام اینکه امکانات شهرداری کرمانشاه در اختیار فرمانداری ها است، تصریح کرد: مساکن مهر امن هستند و خسارتها طبیعی است.


 

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.