| کد خبر: 264614 |

سامانه‌ های حمل و نقل هوشمند راهداری کردستان ارتقا یافت

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کردستان از ارتقای سامانه های حمل و نقل هوشمند این اداره کل به منظور داشتن جاده های هوشمند از طریق راه اندازی و نصب سامانه و نصب دوربین های نظارتی خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کردستان از ارتقای سامانه های حمل و نقل هوشمند این اداره کل به منظور داشتن جاده های هوشمند از طریق راه اندازی و نصب سامانه و نصب دوربین های نظارتی خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، فرزاد حسنی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کردستان اظهار کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کردستان به منظور ارتقاء خدمات راهداری و حمل و نقل جاده ای، کاهش سوانح جاده ای و همچنین تسهیل و مدیریت سفر، از ابتدای سال جاری نسبت به افزایش ارتقاء کمی و کیفی سامانه های حمل و نقل هوشمند اقدام کرده است. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کردستان افزود: در همین راستا ۸ سامانه نظارتی با استفاده از انتقال اطلاعات از طریق فیبر نوری و همچنین ۲۲ دستگاه دوربین نظارت تصویری در راستای ارتقا کیفیت تصاویر نظارتی راه اندازی و نصب شده است. 

وی با تاکید بر اینکه جاده های هوشمند و ارتقاء آن بر حمل و نقل جاده ای تاثیرات به سزایی دارد، خاطرنشان کرد: بهبود ترافیک، افزایش ضریب ایمنی و کاهش زمان سفر و برنامه ریزی برای مدیریت سفرها زمان از جمله مزیت های این طرح هاست. 

حسنی با بیان اینکه از طریق سامانه های هوشمند امکان پیش بینی و مدیریت دقیق تر داده های ترافیکی برای مسئولان فراهم می شود، یادآور شد: خدمات مذکور به منظور بهینه کردن و مدیریت سفر به ویژه در مواقع بارش ها می تواند کمک رسان هموطنان باشد و کاهش زمان سفر و ترافیک ناشی از وقوع سوانح و ترافیک را در پی خواهد داشت. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان ادامه داد: دسترسی به اطلاعات و شرایط ترافیکی، مدت زمان سفر و اطلاع از وضعیت محورها از دیگر خدماتی است که از طریق سامانه جاده های هوشمند به مسافران این امکان را می دهد که زمان سفر خود را مدیریت کنند. 

حسنی همچنین از نصب ۱۰ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور خبر داد و گفت: این دستگاه ها در راستای کنترل سرعت و ارتقا ایمنی در محورهای مواصلاتی با اولویت نقاط حادثه خیز و پر تصادف در حال نصب است که قابلیت ثبت سرعت لحظه ای و متوسط را خواهند داشت این سامانه به منظور ارتقا ایمنی و مدیریت سرعت وسایل نقلیه در محورهای استان نصب و راه اندازی خواهد شد. 

 وی بیان کرد: استفاده از دستگاه های برخط تردد شمار در محورهای استان از دیگر اقدامات راهداری کردستان در راستای حمل و نقل هوشمند بوده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.