| کد خبر: 250053 |

یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به راه های روستایی کردستان اختصاص یافت

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان گفت: از محل مصوبات سفر رییس جمهور به کردستان، هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به راه های روستایی استان اختصاص پیدا کرد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان گفت: از محل مصوبات سفر رییس جمهور به کردستان، هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به راه های روستایی استان اختصاص پیدا کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبری وزارت راه و شهرسازی فرزاد حسنی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان در نشست خبری به مناسبت هفته حمل و نقل ، رانندگان و راهداری در سنندج برگزار شد، با اشاره به انجام مطالعات 375 کیلومتر راه روستایی در استان، اظهار کرد: برای استفاده از این اعتبار، ۶۵ قرارداد بسته شد و از طریق اعتبار یاد شده، قرار است ظرف سه سال شاخص آسفالت راه های روستایی افزایش یابد.

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده سهم سال اول، آسفالت ۱۲۵ کیلومتر راه روستایی با تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان از این اعتبار است که در سه ماه فصل پاییز امسال، ۸۹ کیلومتر آن با تخصیص ۷۶ میلیارد تومان انجام شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان یادآور شد: با استفاده از این میزان اعتبار و آسفالت راه های روستایی، در طول سه سال ۱۰ درصد به شاخص راه های آسفالته اضافه می شود و ضریب استان به ۷۱ درصد می رسد که باز هم از میانگین کشوری عقب هستیم. سه هزار کیلومتر راه روستایی خاکی و شنی است.

حسنی در ادامه گفت: در حال حاضر از ۶ هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان، سه هزار و ۲۰۰ کیلومتر آسفالت شده و مابقی خاکی و یا شنی است. هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به راه های روستایی کردستان اختصاص یافت وی با بیان اینکه شاخص استان در راه های روستایی آسفالت راه روستاهای بالای ۲۰ خانوار و همچنین نسبت طول آسفالت انجام شده است، افزود: استان کردستان در این ۲ شاخص جزو استان های کم برخوردار کشور است.

حسنی با اشاره به اینکه از مجموع راه های روستایی آسفالت شده در استان حدود ۲۰ درصد سالم نیست و نیاز به تعمیرات دارد، اظهار کرد: ضریب بهره مندی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از راه آسفالته ۶۴ درصد و در کشور ۸۰ درصد است. ۲۸ درصد راههای استان دارای خرابی شدید است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان در ادامه با اشاره به وجود هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و شریانی در استان، گفت: ۲۸ درصد راه های استان دارای خرابی شدید، ۳۴ درصد خرابی متوسط، ۲۹ درصد دارای خرابی کم و ۹ درصد دارای راه سالم است.

حسنی با بیان اینکه هرساله براساس اعتبارات این بخش تلاش می شود که از میزان خرابی شدید و متوسط کم شود، افزود: در بخش شریانی امسال تاکنون ۱۳۱ کیلومتر آسفالت شده است و در بخش راه های فرعی و روستایی نیز بیش از ۷۲ کیلومتر روکش آسفالت و ۵۰ کیلومتر هم اصلاح شده است.

وی همچنین به شناسایی ۶۲ نقطه حادثه خیز استان از سال ۱۳۹۵ تاکنون اشاره و بیان کرد: از این تعداد ۲۸ نقطه پر حادثه بوده که تا کنون فقط ۱۰ نقطه آن ایمن سازی شده است.

استان کردستان حدود هشت هزار کیلومتر راه دارد که از این میزان بیش از ۶ هزار کیلومتر راه روستایی و حدود یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر آن هم راه بین شهری شامل ۳۲۵ کیلومتر بزرگراه، ۸۸۸ کیلومتر اصلی و ۷۰۰ کیلومتر نیز فرعی و عریض است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.