| کد خبر: 222887 |

هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای ارتقای شاخص‌های راه در کردستان نیاز است

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی کردستان ارتقای شاخص‌های راه این استان در بخش‌های مختلف از جمله بزرگراه و راه اصلی را نیازمند هزینه کرد یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار دانست.

تین نیوز

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی کردستان ارتقای شاخص‌های راه این استان در بخش‌های مختلف از جمله بزرگراه و راه اصلی را نیازمند هزینه کرد یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار دانست.

به گزارش تین نیوز، عرفان مرادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ساخت ۱۹۸ کیلومتر بزرگراه و  ۸۰ کیلومتر راه اصلی در دستور کار داریم که با اتمام آنها، شاخص‌های حوزه راه استان به میانگین فعلی کشور می‌رسد.

وی اضافه کرد: همچنین در راستای توسعه راه‌های روستایی و رسیدن به میانگین کشور باید یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه‌ احداث یا آسفالت شود که اکنون در قالب طرح ابرار از سوی اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای بخشی از آن در دست انجام است.

معاون ساخت و مهندسی راه و شهرسازی کردستان یادآور شد: برای اتمام این طرح‌ها یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است که شامل یک هزار میلیارد تومان طرح‌های در حال اجرای بزرگراهی و راه اصلی و ۸۰۰ میلیارد تومان نیز برای بهره‌برداری از راه‌های روستایی است.

مرادی افزود: در حوزه بزرگراهی و راه اصلی ۱۶ طرح در قالب ۲۵ قطعه به طول ۲۷۸ کیلومتر شامل ۱۹۸ کیلومتر بزرگراه و ۸۰ کیلومتر راه اصلی استکه امسال ۳۰ کیلومتر از این طرح‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.

مردای تاکید کرد: از جمله طرح‌های در حال اجرای بزرگراهی این استان شامل گردنه صلوات آباد، جاده جدید سنندج مریوان، طرح کریدور شمال جنوب در در مسیر کامیاران، سنندج، دیواندره و سقز است.

استان کردستان حدود هشت هزار کیلومتر راه دارد که از این میزان ۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر آن راه روستایی و حدود یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر آن راه بین‌شهری شامل ۳۲۵ کیلومتر بزرگراه، ۸۸۸ کیلومتر اصلی و ۷۰۰ کیلومتر نیز فرعی و عریض است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.