| کد خبر: 4678 |

تقویت تعاملات مدیریت شهری و پلیس راهور با محوریت فرهنگ ترافیک

تین نیوز | جلسه مشترک معاون شهردار و مدیران معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و رییس جدید پلیس راهور تهران بزرگ و روسأی این یگان با تأکید بر تقویت بیش از پیش تعاملات موجود بین این دو مجموعه با محوریت ارتقاء و بهبود فرهنگ ترافیک برگزار شد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ابتدای این جلسه که به میزبانی این معاونت برگزار شد، با تأکید بر نام گذاری سال 93 از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) گفت: 4 کلیدواژه این نام¬گذاری، «اقتصاد»، «فرهنگ»، «عزم ملی» و «مدیریت جهادی» است که در واقع 4 راهبرد اساسی و رویکرد مهم کشور محسوب می شوند.
به گزارش تین نیوز از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران، مهندس سید جعفر تشکری هاشمی افزود: اقتصاد، خمیر مایه اداره کشور است و می¬تواند پیوند بین بخش¬های مختلف را با هم فراهم کند و کشور را به سمت آبادی و آبادانی سوق داده و جامعه را در مسیر توسعه، پیشرفت و عدالت قرار دهد.
مدیریت جهادی به کارها تعالی و تقدس می¬بخشد
معاون شهردار تهران با اشاره به این که فرهنگ شامل مجموعه¬ای از بایدها و نبایدهایی است که هر شهروند به عنوان یک ایرانی و یک مسلمان باید علاوه بر این که آن¬ها را بداند، به آن¬ها نیز عمل کند، اظهار کرد: عزم و اراده راسخ برای انجام هر کاری لازم است تا آن کار به سرانجام برسد و «عزم ملی» به این مفهوم است که همه ملت در کنار هم بوده و همراه مسئولان خود هستند.
مهندس تشکری هاشمی با بیان این که مدیریت نیز به مفهوم اداره صحیح امور به گونه¬ای است که بتوان از همه ظرفیت¬ها و استعدادها برای حل مسائل و مشکلات بهره برد، تصریح کرد: «مدیریت جهادی» همان تفکر جهادی در مدیریت است که به کارها و مدیریتی که این کارها را بر عهده دارد، « تعالی» و «تقدس» می¬بخشد.
وی با تأکید بر این که نام¬گذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری (مدظله¬العالی) آن¬قدر حائز اهمیت است که می¬توان آن را چکیده، عصاره و خلاصه تمام نام¬گذاری سال¬های اخیر دانست، گفت: بر این اساس تکلیف ما برای حرکت در مسیر این نام¬گذاری سنگین¬تر گشته و امسال بار بزرگی بر دوش مسئولان قرار داده شده است.
 
در فرهنگ رانندگی با فقر وسیعی روبه رو هستیم
معاون شهردار تهران با اشاره به این که در موضوع فرهنگ، بحث فرهنگ ترافیک از اهمیت بالایی برخوردار است و در خصوص آن باید تلاش ویژه¬ای به عمل آید، اظهار کرد: مردم ما مردمی متدین هستند که در همه ابعاد به ویژه از بُعد فرهنگی سرآمد دیگر جوامع دنیا محسوب می¬شوند اما متأسفانه موضوع فرهنگ رانندگی یکی از ضعف¬های فرهنگی جامعه ما است.
مهندس تشکری هاشمی با بیان این که «مدیریت جهادی» باید در پیکره کارها وجود داشته باشد، همچنان که «اقتصاد» نیز باید در همه ابعاد مبنای کار مسئولان در مسیر توسعه و پیشرفت کشور و برقراری عدالت در جامعه باشد، تصریح کرد: فرهنگ کشور ما زبانزد بوده و ویژگی¬های اخلاقی و تربیتی مردم ما همچون میهمان نوازی که عموماً متأثر از آداب دینی است، در دنیا الگوست.
وی با تأکید بر این که در موضوع فرهنگ رانندگی با فقر وسیعی روبه¬رو هستیم و با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری  (مدظله¬العالی) بر موضوع فرهنگ، تکلیفمان در این حوزه بسیار سنگین است، اضافه کرد: با همت در موضوع فرهنگ و تمرکز بر حوزه فرهنگ ترافیک باید در این حوزه پیشرفت قابل قبولی داشته باشیم.
نگاهمان به مسائل تهران فرا بخشی است
معاون شهردار تهران با اشاره به انتصاب سرهنگ حسینی به عنوان رییس پلیس راهور تهران بزرگ و تبریک به مناسبت این انتصاب و نیز تشکر از همکاری¬های افسران شایسته و لایق راهنمایی و رانندگی با مدیریت شهری، گفت: این دو حوزه به مثابه خانواده¬ای جدا ناپذیر کنار هم هستند و برای عزت، سربلندی و موفقیت کشور و خدمت هر چه بهتر و بیشتر به مردم می-کوشند.
مهندس تشکری هاشمی با بیان این که پلیس راهور در تهران ارتباط نزدیک، مستقیم و پیوسته¬ای با مدیریت شهری دارد، افزود: این دو مجموعه باید به صورت مستمر با هم در ارتباط باشند و با تشخیص اولویت¬های شهر، در جهت کاهش مشکلات شهروندان تلاش ¬کنند و با اعتقاد و باور عمیق و با نگاه فرا بخشی به مسائل تهران گام¬های بزرگ¬تری را جهت خدمت به شهروندان بر دارند.
معاون شهردار تهران با اعلام این که در صورتی که اهداف روشن باشد و بدانیم در راه پر فراز و نشیبی که پیش رو داریم چه   می¬خواهیم بکنیم و برنامه¬ریزی¬هایمان روشن باشد، رسیدن به هدف¬ها و تحقق برنامه¬ها دور از دسترس نیست، خاطرنشان کرد: اقداماتی که منشاء آن¬ها روزمرگی است باید جای خود را به تحکیم و تقویت برنامه¬هایی در شأن شهر تهران و شهروندان آن بدهد.

بهبود ترافیک آلام مردم را کاهش می دهد
همچنین در این جلسه رییس جدید پلیس راهور تهران بزرگ با ابراز امیدواری نسبت به تحکیم و تقویت همکاری¬های دو مجموعه مدیریت شهری و پلیس راهور گفت: به عنوان سربازان نظام باید تلاش کنیم تا با بهبود ترافیک سنگین شهر، کمی از آلام و گرفتاری¬های مردم را کاهش دهیم.
سرهنگ تیمور حسینی با اشاره به این که سیاست¬گذاری¬های بخشی و انجام اقدامات جزیره¬ای قطعاً موفق نخواهد بود، اظهار کرد: تنها راه رسیدن به وضعیت مطلوب، برنامه¬هایی است که چشم¬انداز آن¬ها از قبل با مشارکت و هماهنگی دست¬اندرکاران مربوطه تبیین و ترسیم شده باشد تا با همکاری مشترک و همدلی و همراهی در جهت رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده تلاش کنیم.
وی با بیان این که اطمینان و اعتقاد راسخ داریم که پلیس راهور در تهران به منظور رسیدن به اهداف مشترک بیشترین تعامل را با مدیریت شهری خواهد داشت، تصریح کرد: اگر بخشی¬نگری و جزیره¬ای کار کردن در فعالیت¬های اجرایی جای خود را به همدلی و همراهی بدهد، ثمرات و منافع آن در نهایت عاید مردم خواهد شد.
سرهنگ حسینی با تأکید بر این که چارچوب کار پلیس راهور و مدیریت شهری تعریف شده است، اضافه کرد: پلیس راهور از تمام پتانسیل و امکانات خود در جهت تقویت تعامل با مدیریت شهری استفاده می¬کند و متقابلاٌ معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز به مثابه یک ستون محکم و مطمئن در جهت پیشبرد اهداف مشترک به پلیس راهور کمک خواهد کرد.

مدیریت شهری و پلیس راهور پرچم داران مدیریت جهادی اند
رییس پلیس راهور پایتخت با اشاره به این که از دست¬آوردهای خوب گذشتگان باید حفاظت و صیانت کنیم و کارها را با تعقل و تفکر به پیش برده و از انجام کارهای احساسی و عجولانه پرهیز نماییم، اظهار کرد: باید با شناخت نقاط قوت، آن¬ها را تقویت کرده و با شناسایی نقط ضعف در جهت رفع آن¬ها بکوشیم و به عبارتی آسیب¬ها و تهدید¬ها را به فرصت تبدیل کنیم.
سرهنگ حسینی با بیان این که عبارت راهبردی پیام سال جدید مقام معظم رهبری (مدظله¬العالی) «مدیریت جهادی» است، تصریح کرد: هم مجموعه پلیس راهور و هم مجموعه شهرداری تهران از پیشگامان و پرچم¬داران مدیریت جهادی هستند و بدون این نوع از مدیریت رسیدن به بسیاری از مطلوب¬ها امکان¬پذیر نیست.
وی با تأکید بر این که با «عزم سازمانی» که زیر مجموعه¬ای از «عزم ملی» است، به کمک «اقتصاد و فرهنگ» رفته و در هر دو حوزه ایفای نقش¬ می¬کنیم، اضافه کرد: امیدواریم این نقش¬آفرینی را به نحو احسن و اکمل به انجام برسانیم و در این مسیر هر گونه انتقاد و ایرادی را مردانه می¬پذیریم و با گوش جان و از اعماق وجود از آن استقبال می¬کنیم.
رییس پلیس راهور تهران بزرگ در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم پلیس راهور و مدیریت شهری در تهران دوره¬ای طلایی و به یاد ماندنی را با توجه به دو مولفه مهم و اساسی «تجربه» و «دانش» در اداره و مدیریت ترافیک پایتخت پیش رو داشته باشند و با پیشبرد توأمان امور، اهداف مورد نظر را به سرمنزل مقصود رسانیده و با مشارکت هم پیشرفت روزافزون در کارها را رقم بزنند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.