| کد خبر: 29442 |

۷۰ درصد رانندگان ایرانی از نظر پلیس در رانندگی نمره قبولی می گیرند

وبلاگ تین نیوز، اسکندر مومنی |  70 درصد رانندگان ایرانی از نظر پلیس در رانندگی نمره قبولی می گیرند، در سال 85 میزان تلفات رانندگی به 28 هزار نفر در سال رسید که خوشبختانه با تمهیدات اندیشیده شده و قانون پذیری مردم، میزان تلفات سال گذشته به 18 هزار نفر کاهش یافت.

حجم سفر در تابستان دو برابر زمستان است و به دلیل افزایش طول روز، مدت زمان رانندگی و خستگی و خواب آلودگی میزان تلفات افزایش می یابد. سال گذشته بر اساس آمار پزشکی قانونی 2 هزار و 200 نفر در شهریورماه در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند که این آمار در بهمن ماه هزار و 100 نفر بود.

اگر چه جاده و خودروی ناایمن وجود دارد اما اگر مردم قانون را رعایت کنند میزان تلفات به حداقل می رسد. در حال حاضر جزو رتبه های اول دنیا در کاهش تلفات رانندگی هستیم و در 5 ماهه نخست امسال نیز میزان تلفات نسبت به عدد مطلق کشته ها 4 درصد کاهش یافته است. 

اگر در سایر مولفه ها نیز تغییراتی ایجاد شود میزان تلفات به صورت تصاعدی کم می شود بنابراین توجه به یک مولفه نافی سایر مولفه ها نیست اما توجه به عامل انسانی به خاطر هوشمند بودنش می تواند تاثیر بیشتری در کاهش تلفات داشته باشد. 

متاسفانه سیستم نجات از امداد تفکیک شده است در حالیکه این تفکیک امکان پذیر نیست. ضمن اینکه در جاده ها سیستم آتش نشانی وجود ندارد و پس از هر بار آتش سوزی خودرویی در جاده پس از تماس پلیس، آتش نشانان نزدیکترین شهر حداقل 20 دقیقه پس از وقوع در محل حاضر می شوند. سیستم امداد و نجات باید یکپارچه باشد ضمن اینکه باید به موضوع آتش نشانی جاده ای نیز توجه شود. از دولت و مجلس می خواهیم نسبت به تعیین متولی امداد و نجات جاده ای و ایجاد سیستم یکپارچه اقدام کند. 


در بخش معاینه فنی خودروها نیز خلاء قانونی وجود دارد و سامانه یکپارچه نظارت در این حوزه وجود نداشته و پلیس نیز از سال 88 از معاینه فنی حذف شد. 
در حال حاضر یک میلیون و 200 هزار خودروی فرسوده در کشور تردد می کنند که بعضا مشاهده شده است خودرویی با 40 سال قدمت معاینه فنی دریافت کرده است. گاهی نیز معاینه فنی را به در خانه افراد ارسال می کنند.

برگرفته از خبر مهر

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • رهگذر 0 0

    قابل توجه ظهرابزاده - مفاخری و همه کسانی که علت تصادفات و مرگو میرهای ناشی از آن را عامل انسانی می دانند. یک سوال اساسی؟ چرا اگر قیمت و کیفیت خودرو های داخلی خوب است در مناطق آزاد کسی این خودرو ها را نمی خرد و از خودرو های وارداتی استفاده می کنند؟ جواب بدهید و توجیه کنید و دفاع نابجا کنید از خودرو سازهای[…] و باز هم بگویید ما پوپو لیسم هستیم

  • شاهرخ ظهرابزاده 0 0

    جناب رهگذر شما این جمله سردار مومنی در متن بالا رو نخوانده اید؟ " " گر چه جاده و خودروی ناایمن وجود دارد اما اگر مردم قانون را رعایت کنند میزان تلفات به حداقل می رسد. در حال حاضر جزو رتبه های اول دنیا در کاهش تلفات رانندگی هستیم و در ۵ ماهه نخست امسال نیز میزان تلفات نسبت به عدد مطلق کشته ها ۴ درصد کاهش یافته است. " " " یکی هدف از تاسیس مناطق آزاد این است که کالاهای خارجی وارد کشور شود. بعلاوه اینکه در مناطق آزاد نه تنها گمرک اعمال نمی شود، بلکه مالیات بر ارزش افزوده و سایر هزینه های بالاسری که بر خودروهای داخلی اعمال می شود، وجود ندارد. اما باز هم قیمت مثلا یک کرولا در منطقه آزاد می شود ۱۷×۳۲۰۰ = ۵۴ که البته هزینه بیمه و پلاک رو هم باید لحاظ کنید و قیمتش حدود ۶۰ میلیون تومان و شاید هم کمی بیشتر باشد. قیمت یک سمند در داخل کشور(قیمت مصرف کننده که ۳۰ درصدش هزینه های بالاسری است که در کیش اعمال نمی شود) حدود ۳۰ میلیون است. هیچ کس ادعا نکرده کیفیت خودروهای داخلی عالی است. بلکه نسبت به قیمتشان منطقی است. به علاوه اینکه اختلاف سطح فن آوری در ایران و ژاپن رو هم باید لحاظ کرد. این اظهر من الشمس است که کیفیت یک کرولا بهتر از سمند است. اما قیمتش هم دو تا سه برابر است. همچنین در مناطق آزاد خودروهای داخلی هم وجود دارد اما تعدادشان کمتر است. یکی از نشانه های پوپولیسم اینست که فرد پوپولیست نه گوشی برای شنیدن دارد و چشمی یرای دیدن و دائما حرف خودش را تکرار می کند. به علاوه اینکه فرد پوپولیست فراموشکار است و خاطرش نیست وضعیت کشور در ۳۰ و ۲۰ و ۱۰ سال گذشته چه بوده و قدرت وی برای خرید خودرو طی این مدت چه قدر افزایش یافته. جناب رهگذر، داستان شما، حکایت آن دانشجویی است که نمره ورقه اش شده مثلا ۴، اما استاد برای اینکه جای جبران داشته باشد برای وی نمره ۹ در کارنامه لحاظ می کند. اما بعد می گوید که استاد من رو انداخت و و باید به من ۱۰ می داد. و البته حق من ۱۵ بود!!. چون فلانی و فلانی شده اند ۱۵ و من چه چیزیم از آنها کمتر است! حالا شما بیا و خودت رو با مثلا یک شهروند آلمانی و فرانسوی و ژاپنی مقایسه کن و بگو اونها سوار مرسدس کلاس E و فلان تویوتا و فلان پژو میشن و حق من هم مانند آنهاست! در حالیکه اگر جایگاه واقعی اقتصادی ایران در حال حاضر رو لحاظ کنیم، همین خودروهای داخلی برای یک ایرانی در سال ۲۰۱۴ با سرانه GDP برابر با ۷ هزار دلار در حالیکه در ترکیه ۱۴ هزار دلار و کره جنوبی ۲۴ هزار دلار و اروپای غربی بالای ۴۰ هزار دلار است، خیلی هم زیاد است.

  • سید 0 0

    جناب رهگذر اینکه خودروها چقدر در سوانح نقش دارند و چقدر جاده ها و چقدر رانندگان و دیگر عوامل انسانی، موضوعی است که قابل بحثکارشناسی است. این سهم ربطی به مقدار جذابیت خرید انواع خودرو ندارد. آقای ظهرابزاده نیز نقش و سهم عامل انسانی را صددرصد نمی داند. پوپولیسم یعنی همین نظراتبی ربط و نادقیق که با عبارتهای احساسی بیان می شود. دقت نمایید.