| کد خبر: 242375 |

◄ علت ۱۵ درصد از تصادفات نوروزی اصفهان چه بود؟

رئیس پلیس راه استان اصفهان گفت: علت ۱۵ درصد از تصادفات استان اصفهان در نوروز سال جاری تغییر ناگهانی مسیر بوده است.

تین نیوز

سرهنگ اصغر زارع اظهار داشت: فرهنگسازی لازم در خصوص رانندگی بین خطوط و استفاده از چراغ راهنما هنگام تغییر خط‌های عبوری و اصلاح مسیر انجام شده اما شاهدیم که برخی از رانندگان هنگام رانندگی در جاده‌ها نه تنها بین خطوط رانندگی نکرده بلکه اقدام به انجام تغییر مسیرهای ناگهانی بدون استفاده از چراغ راهنما می‌کنند که این موضوع باعث تصادف و منجر به جان باختن هموطنان می‌شود.

به گزارش تین نیوز، وی افزود: بر اساس تحلیل انجام شده توسط کاربران ترافیک در فروردین سال جاری ۱۵ درصد از علت تصادفات تغییر مسیر ناگهانی است.

رئیس پلیس راه استان اصفهان ادامه داد: بر اساس آئین نامه راهنمایی و رانندگی در راه‌هایی که خط‌کشی شده، وسایل نقلیه باید در مسیر بین خطوط حرکت کنند و از آن خارج نشوند و در صورت نیاز به خروج و تغییر خط حرکت، احتیاط کامل را نموده و ابتدا با استفاده از چراغ راهنما و یا با دادن علامت، رانندگان وسایل نقلیه دیگر را از قصد خود آگاه سازند و سپس با رعایت حق تقدم عبور وسایل نقلیه‌ای که در خطوط کناری در حرکت هستند وارد خط‌های عبور دیگر شوند.

رئیس پلیس راه استان اصفهان تاکید کرد: در راه‌هایی که خط‌کشی ندارند هرگونه تغییر مسیر حرکت به چپ و راست ممنوع است، مگر با رعایت احتیاط و دادن علامت و رعایت حق تقدم عبور وسایل نقلیه هم مسیر و مجاور؛ همچنین انحراف و تجاوز وسایل نقلیه به مسیر مخالف ممنوع است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.