| کد خبر: 240746 |

فرمانده پلیس راه خلخال به زنجان :

تونل‌های جاده اردبیل به سرچم فاقد کنار گذر هستند

فرمانده پلیس راه خلخال به زنجان گفت: تونل‌های ۱۲ گانه واقع در جاده اردبیل به سرچم فاقد کنار گذر بوده و این نقیصه در زمان بروز حوادث و تصادفات مشکلاتی برای رانندگان ایجاد می‌کند.

تین نیوز

سرهنگ نجات حمزه افزود: به علت فقدان کنار گذر، در زمان وقوع حوادث رانندگی در داخل تونل‌ها،  زمان انسداد و راه‌بندان جاده طولانی‌تر شده و برخی از اوقات بازگشایی جاده به سه ساعت نیز افزایش می‌یابد و ادارات کل راه و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای باید در این زمینه اقدام کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، وی افزود: همچنین در حال حاضر نبود جرثقیل سنگین مستقر در این مسیر مشکلاتی در زمان بروز سوانح رانندگی و حوادث دیگر برای خودروهای سنگین بوجود می آید.

سرهنگ حمزه با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در ایام تعطیلات نوروز امسال میزان خودروهای عبوری از جاده اردبیل - سرچم  به دو برابر سالهای قبل از شیوع کرونا افزایش یابد، اظهار کرد: هم اکنون این جاده به لحاظ برخورداری از مشخصات فنی یک راه اصلی و به دلیل کاهش زمان و مسیر سفر،  پرترددترین مسیر  ارتباطی استان بوده و روان‌سازی ترافیک آن باید مدنظر قرار گیرد.

وی گفت: با وجود انجام بیشترین ترددهای خودرویی جاده‌ای استان اردبیل، این جاده فاقد امکانات رفاهی قابل قبول مسافران از جمله استراحتگاه رانندگان و سرویس بهداشتی مناسب در  است.

فرمانده پلیس راه خلخال به زنجان گفت: با توجه به اینکه بیشترین آمار حوادث جاده‌ای در انتهای راه‌ها و غالبا در ۳۰ کیلومتری شهرهای مقصد اتفاق می‌افتد، راه‌اندازی استراحتگاه رانندگان خودروها در ایام تعطیلات نوروز برای پیشگیری از این گونه حوادث در مسیر جاده‌های جنوب استان ضروری بنظر می‌رسد.

وی همچنین بیان کرد: انتظار از اداره راهداری وحمل و نقل جاده‌ای خلخال رنگ آمیزی و آشکارسازی سرعت‌گیرها و سرعت کاه‌ها،لکه‌گیری،نصب مجدد سرعت گیرهای از بین رفته در جریان برف روبی زمستان در مناطق مسکونی ،خط کشی ،نظافت و آشکار سازی علائم هشدار دهنده و رفع نواقص و معایب سیستم روشنایی راه‌ها وهمچنین آمادگی برای برفرروبی و نمک پاشی جاده‌های منطقه در زمان بارش احتمالی برف در ایام تعطیلات پیش‌رو است.

سرهنگ حمزه اظهار کرد: همچنین همکاری بخشداران و دهیاران این شهرستان با پلیس راه استان در تهیه و نصب بنرهای هشدار دهنده پیشگیرانه از حوادث رانندگی در طول  راه‌های منطقه  در ایام تعطیلات نوروز و افزایش بار ترافیکی راه‌های جنوب استان اردبیل مورد انتظار است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.