| کد خبر: 201986 |

راکب موتور بیشترین قربانی تصادفات درون شهری/کاهش ۳۳ درصدی تصادفات

رئیس پلیس راهور گلستان از کاهش ۳۳ درصدی تصادفات منجر به فوت درون شهری در استان خبرداد.

تین نیوز

رئیس پلیس راهور گلستان از کاهش ۳۳ درصدی تصادفات منجر به فوت درون شهری در استان خبرداد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر،  سرهنگ مرتضی فخری ظهر پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهارکرد: در سال ۹۷ برابر آمار پزشکی قانونی گلستان از نظر تصادفات منجر به فوت رتبه ۳۲ کشور بودیم که این رقم در سال ۹۸ با ۳۰ پله رشد به رتبه دوم رسید.

وی افزود: در ۶ ماهه سال ۹۷ حدود ۷۶ فقره تصادف منجر به فوت داشتیم که ۸۱ نفر کشته داشت و این عدد در رقم در سال ۹۸ به ۵۲ فقره تصادف با ۵۴ کشته رسید.

فخری ادامه داد: همچنین طی این مدت چهار درصد کاهش تصادفات جرحی را شاهد هستیم اما در زمینه تصادفات خسارتی یک درصد افزایش اتفاق افتاد.

وی توضیح داد که از این فوتی ها ۱۴ زن معادل ۲۶ درصد زن و ۴۰ نفر معادل ۷۴ درصد مرد هستند.

فخری گفت که در بین شهرها گنبدکاووس، کردکوی و بندگز بیشترین تصادف فوتی را داشتند و در گرگان هم تصادفات ۴۴ درصد کاهش یافته است.

رئیس پلیس راهور گلستان با بیان اینکه تصادفات جرحی در شهرستان های گرگان، گنبدکاووس، بندرگز و آق قلا کاهش یافته، گفت: عدم توجه به جلو ۳۵ درصد، عدم رعایت حق تقدم ۲۹ درصد و سایر علل ۳۶ درصد علل تصادف گلستان در حوزه درون شهری را تشکیل می دهد.

وی در خصوص وضعیت کشته شدگان هم توضیح داد که راننده ۹ درصد، سرنشین ۱۷ درصد، راکب دوچرخه چهار درصد، راکب موتورسیکلت ۳۷ درصد، سرنشین موتور ۲۶ درصد و عابر پیاده ۲۸ درصد آمار فوتی ها را تشکیل می دهند.

فخری اظهارکرد: ۴۲ درصد سن رانندگان بین ۱۵ الی ۳۰ سال، ۴۰ درصد بین ۳۰ الی ۴۵ سال، ۱۴ درصد بین ۴۶ الی ۶۰ سال و چهار درصد بین ۶۰ الی ۷۵ سال هستند.

وی افزود: بیشترین وقوع تصادفات در ساعات ۱۲ الی ۱۵ با ۱۹ درصد و ساعت ۱۸ الی۲۱ با ۲۲ درصد اتفاق می افتد.

رئیس پلیس راهور گلستان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ۶۰۵ هزار و ۹۰۹ فقره اعمال قانون طی این مدت اتفاق افتاده و هفت هزار چهار دستگاه موتورسیکلت و هفت هزار و ۲۴۲ دستگاه خودرو توقیف شدند.

فخری بیان کرد: در ۹ ماهه امسال ۱۴۰ گواهینامه که نمره منفی آن ها به ۳۰ رسیده ضبط و  ۲۶۰ دستگاه خودرو که خلافی بیش از یک میلیون تومان داشتند، توقیف شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.