| کد خبر: 138543 |

بازخوانی وعده‌های بهاره مدیرعامل شرکت ساخت؛

◄ اتصال رشت به راه‌آهن در مرداد ماه امسال

بازخوانی وعده‌های بهاره معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل‌ونقل نشان می‌دهد خیرالله خادمی در سه ماه بهار امسال، 6 وعده داده است که مهمترین آن اتصال رشت به راه‌آهن در مرداد ماه امسال بوده است.

تین نیوز

بازخوانی وعده‌های بهاره معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل‌ونقل نشان می‌دهد خیرالله خادمی در سه ماه بهار امسال، 6 وعده داده است که مهمترین آن اتصال رشت به راه‌آهن در مرداد ماه امسال بوده است. فهرست وعده‌های خادمی در ادامه آمده است: 

1- ساخت سه ساله قطعه 2 آزادراه تهران - شمال

وزیر راه معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: قطعه یک آزاد راه تهران – شمال نیاز به بودجه 700 میلیارد تومانی دارد و برای ساخت قطعه 2 ، دو هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم و این قطعه سه ساله ساخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، خیراله خادمی 27 خرداد ماه در حاشیه بازدید از قطعه یک آزادراه تهران – شمال افزود: قطعه یک آزادراه تهران – شمال 32 کیلومتر است که عملیات منحصر به فردی برای ساخت تونل‌های آن انجام شد و پل‌های بسیار عظیمی در طول این محور ساخته شده است و باید بگویم که این حجم از عملیات مهندسی با تکنولوژی جدید اولین بار است که در کشور به اجرا می‌رسد.

2- اتمام هزار متر از بخش شرقی تونل البرز در یک سال آینده

خادمی تاکید کرد: در بخش اول قطعه 2 به دو بخش تقسیم می‌شود. در بخش اول ساخت تونل البرز به طول 6400 متر را داریم که عملیات ساخت بخش شرقی تونل البرز را شروع کرده‌ایم و در یک سال آینده هزار متر از بخش شرقی این تونل به اتمام می‌رسد.

او درباره زمان‌بندی پروژه نیز گفت: این قطعه سه ساله ساخته و به اتمام می‌رسد و پس از سه سال می‌توانیم قطعه یک آزادراه شمال را به تونل البرز در قطعه دو وصل کنیم.

3- بهره‌برداری از 838 کیلومتر راه‌آهن در کشور تا پایان امسال 

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت توسعه و زیرساخت حمل و نقل گفت: براساس برنامه و هدفگذاری انجام شده افزون بر 838 کیلومتر راه آهن در کشور تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد که تاکنون 500 کیلومتر آن آماده شده است.

خیرالله خادمی روز دوشنبه  25 اردیبهشت در حاشیه افتتاح قطعه دوم جاده پاتاوه - دهدشت در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان این مطلب، اظهارداشت:  حدود 338 کیلومتر باقی مانده نیز تا پایان تابستان سال جاری به اتمام خواهد رسید که در طول 38 سال پس از انقلاب اسلامی بی سابقه بوده است.

وی تصریح کرد: در همه دولت ها میانگین سالانه ساخت راه آهن، کمتر از 200 کیلومتر بوده اما در دولت یازدهم و در طول یک سال این میزان به بیش از چهار برابر رشد داشته است.

4- اتصال پنج مرکز استان به خط ریلی کشور تا پایان تابستان سال جاری 

وی ابراز داشت که با اتمام این میزان ساخت راه آهن تا پایان تابستان سال جاری، پنج مرکز استان به خط ریلی کشور متصل خواهند شد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: برای سال 96 و بر اساس هدف گذاری انجام شده پنج استان دیگر از جمله چهار محال و بختیاری، اردبیل، بوشهر، کردستان و کهگیلویه وبویراحمد نیز به شبکه ریلی کشور متصل خواهند شد.

خادمی استان هایی را که تاکنون در دولت یازدهم به شبکه ریلی اتصال و یا تا پایان تابستان امسال متصل خواهند شد را شامل آذربایجان غربی، کرمانشاه، گیلان و همدان ذکر کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: طول خط راه آهن موجود در کشور هم اینک 10 هزار و 100کیلومتر است.

وی، تعداد طرح‌های ریلی درحال ساخت در کشور را افزون بر سه هزار و 500 کیلومتر دانست و گفت: که خط راه آهن قزوین - رشت با ظرفیت سالانه افزون بر سه میلیون مسافر و حمل بیش از 90 میلیون تن بار، راه آهن رشت - آستارا و طرح راه آهن چابهار - زاهدان به شمال کشور با پیشرفت فیزیکی حدود 30 درصد از مهمترین خطوط راه آهن های در دست اجراست.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت که راه‌آهن مهاباد - ارومیه به طول 98 کیلومتر و میانه- بستان‌آباد به طول 134کیلومتر از دیگر طرح های مهم و اولویت دار ریلی در دست اقدام است.

5- اواخر مردادماه رشت به راه‌آهن متصل می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اواخر خردادماه ریل به کرمانشاه می‌رسد و پس از آن اواخر تیرماه ارومیه و اواخر مردادماه نیز رشت به راه‌آهن متصل می‌شود.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، خیرالله خادمی  19 اردیبهشت در جمع خبرنگاران و در حاشیه همایش بررسی مطلوبیت کریدور شماره 10 و راه‌های تجاری‌سازی آن، با اشاره به ویژگی‌های کریدور شماره 10 گفت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کریدور شماره 10 این است که کوتاه‌ترین مسیر اتصال ایران به جنوب اروپا از ترکیه و کوتاه‌ترین مسیر اتصال کشورهای اروپایی به آب‌های خلیج فارس است. 

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل درباره وضعیت فعلی کریدور شماره 10 نیز گفت: از 1420 کیلومتر کریدور شماره 10، 750 کیلومتر آن باقی مانده است و پیش‌بینی ما این است که برای ساخت هر یک کیلومتر آزادراه در این کریدور 10 میلیارد تومان و برای ساخت هر یک کیلومتر بزرگراه 6 میلیارد تومان هزینه شود با توجه به اینکه 750 کیلومتر از این پروژه باقی مانده می‌توان گفت برآورد اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل این پروژه چیزی حدود 6 هزار میلیارد تومان است.

6- تا پایان خردادماه ریل به کرمانشاه می‌رسد

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال که پس از همدان چه شهرهایی به راه‌آهن متصل می‌شوند، گفت: از ابتدای این دولت اتصال پنج مرکز استان را به شبکه سراسری ریلی در دستور کار قرار دادیم که در چند روز گذشته (12 اردیبهشت) عملیات ریل‌گذاری راه آهن همدان به اتمام رسید. 

او در خصوص زمان مسافرگیری راه‌آهن همدان-تهران نیز تاکید کرد: مراحل استقرار تشکیلات اداری برای بهره‌برداری از راه‌آهن کمی زمان‌بر است به همین دلیل بین اتمام ریل‌گذاری و افتتاح فاصله زمانی ایجاد می‌شود.

 خادمی با بیان اینکه اواخر خردادماه کرمانشاه به شبکه ریلی متصل می‌شود، گفت: ریل‌گذاری 60 کیلومتر از این مسیر باقی مانده است اما طبق زمان‌بندی اعلام شده ریل به کرمانشاه می‌رسد.

او افزود: برنامه ما این است که اواخر تیرماه ارومیه به شبکه ریلی متصل شود و اواخر مردادماه هم ریل‌گذاری راه‌آهن رشت به اتمام برسد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.