| کد خبر: 56023 |

نظرها و خبرها◄ پشت پرده تضعیف اصلی‌ترین خط هوایی کشور / وقتی شایسته سالاری از صنعت هوانوردی رخت بست

تین نیوز | با وجود اظهاراتی که اخیرا از سوی وزیر راه و شهرسازی در خصوص لزوم تقویت ناوگان ملی مطرح شده است اما همچنان برخی کارشناسان بر این باورند که دست های پشت پرده ای در تضعیف این ناوگان نقش دارند و مانع از به ثمر رسیدن اهداف توسعه ای این ناوگان می شوند.

1- هوانوردی جزو اولویت های ملی کشور نیست/ بخش پایانی
تین نیوز | پنجشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۴
خلاصه مطلب: ...اعضای گروه "مدیریت هوانوردی" که از جمله گروه‌های فعال در شبکه‌های اجتماعی موبایلی است، در میزگرد اخیر خود شرایط مدیریت در بخش هوانوردی را مورد نقد و بررسی قرار داده و به این پرسش‌ها پاسخ داده‌اند که آیا نظریه‌های مدیریتی عمومی و دولتی قابل تعمیم به عملیات هوانوردی است؟ چرا مدیران موفق دولتی و بخش خصوصی در عرصه عملیات هوانوردی موفق نیستند؟ دانشکده یا کالجی وجود دارد که اصول مدرن مدیریت عملیات هوانوردی را آموزش بدهد. واحد های تخصصی، عمومی و آزمایشگاهی این مرکز چگونه است؟ ...
مطلب کامل

نظر | حمل و نقل هوایی اصلی‌ترین زیر ساخت در بستر توسعه پایدار
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴-۰۳-۰۸در مورد این مطلب:
اصلیترین زیرساخت در بستر توسعه پایدار حمل و نقل است که حمل و نقل هوایی سریعترین روش آن در نظام پیشرفت خواهد بود.
حالا در کشور ما با وجود این همه پتانسیل به علت حضور برخی افراد، این مهم کم اهمیت قلمداد شده است.

2- دستورالعمل رعایت حقوق مسافران هوایی قابل اجرا نیست
تین نیوز | چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
خلاصه مطلب: ...مدیرعامل هواپیمایی تابان با تاکید بر این‌که سازمان هواپیمایی کشوری در دستورالعمل رعایت حقوق مسافران توپ را به زمین ایرلاین‌ها انداخته است، گفت:‌ این سازمان در تدوین دستورالعمل مذکور نظر ایرلاین‌ها را لحاظ نکرده است.
رضا عبدالله پور با بیان این‌که در خصوص دستورالعمل رعایت حقوق مسافران هنوز با سازمان هواپیمایی کشوری وارد مذاکره نشده‌ایم، اظهار کرد: وقت نشده تا -اعتراض ایرلاین‌ها- مطرح شود و منتظریم ببینیم که آیا این دستورالعمل سازمان هواپیمایی قابل اجراست یا خیر.
 وی با تاکید بر این‌که این دستورالعمل قابلیت اجرا ندارد، گفت: نمی‌شود که آنها هرچه بگویند ما بگوییم "چشم". باید این قبیل برنامه‌ها بررسی شده و کار کارشناسی شده روی آن انجام شود...
مطلب کامل

نظر | پشت پرده تضعیف اصلی‌ترین خط هوایی کشور چیست؟
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴-۰۳-۰۶در مورد این مطلب:
مشکل اصلی در صنعت تضعیف اصلی‌ترین خط هوایی کشور با سابقه هفتاد ساله ای است که روزگاری یکی از ده خط هوایی موفق دنیا بوده ولی امروز با دسیسه ای طراحی شده به شرکتی ضرر ده تبدیل و با سناریویی که در سایر صنایع نیز به اجرا در آمده توسط سازمان خصوصی سازی به افرادی معین واگذار خواهد شد.
در تمام دنیا دولت ها نسبت به ارایه کمک به خط اصلی اهتمام و آن را حتی به دندان می کشند ولی در کشور عزیز ما به جای کمک به آن در صدد نابودی این شرکت تمام تلاش به کار گرفته شده است که این امر بعضا با حضور افرادی غیر متخصص و خریدهای پرونده ساز یا خرید هواپیماهای ناموفق ایرباس از ترکیه بلایی بر سر سرمایه این شرکت آمده که جمع و جور کردن آن سالها زمان می خواهد.
عزم عمومی دلسوزان برای احیای دو شرکت خوب و استخوان داری به نام ایران ایر و آسمان وظیفه ای است که دلسوزان می بایست اهتمام لازم را به کار گرفته چرا که انصافا رعایت حقوق مسافر در ایران ایر به شکل عملی در حد بضاعت در غالب پروازها به شکل نسبی رعایت می شود.

3- ایجاد شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی و تبیین رابطه آن با شرکت فرودگاه‌های کشور
 تین نیوز | پنجشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
خلاصه مطلب: ...شرکت فرودگاه های کشور یکی از شرکت های دولتی است که با تاسیس آن به استناد تبصره 1 ماده 5 قانون اصلاحی هواپیمایی کشوری مدیریت پنجاه و چهار فرودگاه تحت مدیریت سازمان هواپیمایی کشوری به آن انتقال یافت. با تصویب اساسنامه شرکت در هیات وزیران "انجام خدمات فرودگاهی از قبیل نگهداری و بهره‌برداری از پایانه‌های بار و مسافر، امور حمل و نقل وانجام خدمات پشتیبانی مربوط به هواپیما، پارکینگ‌ مراجعین به فرودگاه ها، خدمات پشتیبانی زمینی‌ (هندلینگ‌)، آشیانه‌، کیترینگ‌، اقامتی و پذیرایی‌، سوخت‌رسانی به هواپیما و امور حفاظت از فرودگاه ها و هواپیماها، مراکزتجاری و پارکینگ‌" و همچنین "خدمات هوانوردی از قبیل تجهیز راه های هوایی‌، نگهداری و بهره‌برداری از تجهیزات هوانوردی‌، هدایت و نشست و برخاست هواپیما و وسایل پرنده در فضا و فرودگاهها، خدمات آزمایش دستگاههای‌ ناوبری و خدمات ایمنی زمینی وآتش‌نشانی و سایر خدمات زمینی مربوط‌" از جمله وظایف و اختیارات شرکت فرودگاه های کشور به شمار آمد...
مطلب کامل

نظر | ناگفته‌های از ایجاد شهرک فرودگاهی
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴-۰۳-۰۴در مورد این مطلب:
چند ناگفته مهم:
پس از تصویب اساسنامه مورد اشاره، رای هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین مبنی بر مغایرت ماده 11 اساسنامه در خصوص ترکیب مجمع عمومی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با تبصره ذیل ماده 166 ق ب پ به معاونت محترم حقوقی ریاست جمهوری منعکس گردید که دلیل آن نیز منطبق بر قانون و منطق به نظر می رسد، هر چند بررسی بیشتر آن نیازمند تفصیل خواهد بود.
بنابراین انتصاب اعضای محترم هیات مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) توسط مجمعی به ریاست وزیر محترم راه و شهرسازی در تاریخ 93/12/25 که ترکیب آن مورد ایراد قانونی قرار گرفته است، خالی از اشکال نمی باشد.

4- وقتی خرید هواپيمای ارزان قيمت عادت شد
تین نیوز | سه شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ 
خلاصه مطلب: ...چندی پیش گزارشی به نقل از ایسنا در تین نیوز منتشر شد که در آن به مشکلات واردات هواپیما حتی پس از نهایی شدن توافقات ژنو پرداخته شده و در بخشی از آن آمده بود: " ...با وجود آنکه در صحبت‌های آخوندی نشان از وجود خبرهایی خوش در صنعت هوایی ایران به شکلی قاطع نمایان است، اما به نظر می‌رسد در صورتی که نتوان منابع اعتباری لازم برای نوسازی ناوگان را برای ایرلاین‌های مختلف ایرانی فراهم کرد تاثیر لغو تحریم‌ها در ناوگان هوایی ایران برای مدتی حداقل چند ساله به روشنی قابل ارزیابی نخواهد بود..." ...
مطلب کامل
 
نظر | چگونه می توان ایرلاین ها را به خرید هواپیمای نو  مجاب کرد
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴-۰۲-۲۹در مورد این مطلب:
فقط یک راه برای حل این مشکل وجود دارد که دو بخش دارد:
۱-قیمت بنزین گران‌شود و همه ایرلاین ها مجبور به پرداخت پول سوخت باشند!
۲-قیمت بلیت آزاد شود و شرکت‌های خارجی وارد بازار پرواز های داخلی شوند!!
زمانی که این دو کار انجام شود، ایرلاین ها مجبور به خرید هواپیما جدید هستند!! (که کم‌مصرف و پرسود هستند) و برای مسافت‌های کوتاه از هواپیما‌های منطقه‌ای استفاده می‌شود!

5- وقتی مدیران بخش هوانوردی افراد خنثی و بی تفاوت را بیشتر از افراد تاثیرگذار منتقد می‌پسندند!
تین نیوز | جمعه ۸ خرداد ۱۳۹۴
خلاصه مطلب: ...در هفته‌ای که گذشت در بین مطالبی که از میان مباحث انجام شده در گروه‌های حمل و نقلی فعال در شبکه‌های اجتماعی در این شبکه خبری منتشر شد مطلب " وقتی مدیران بخش هوانوردی افراد خنثی و بی تفاوت را بیشتر از افراد تاثیرگذار منتقد می‌پسندند! " که گزارشی بود از مباحث مطرح شده در " گروه مدیریت هوانوردی "، جایگاه پربیننده‌ترین مطلب را به خود اختصاص داد...
مطلب کامل

نظر | وقتی شایسته سالاری از صنعت هوانوردی رخت بست
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴-۰۳-۰۸در مورد این مطلب:
وقتی شایسته سالاری از صنعت هوانوردی رخت بست، وضعیت صنعت به این روز افتاد و عده ای مدیر و قدرت مدیران بخش های فنی شده اند و بدون شناخت در راستای حفظ میز ریاست هرچه جلو آنها می گذارند امضا می کنند. AOC نابجا تمدید می کنند. C of A سه ساله می دهند. ARC اهدا می کنند به گزارشات تاخیرها در قبال هدیه ای ناچیز از سوی شرکت متخلف ترتیب اثر نمی دهند و اوضاع روز به روز بدتر از دیروز شده است.
نرخ سوانح با توجه به میزان پروازها ده ها برابر استاندارد نرخ تاخیر نیز وضعی مشابه دارد Release هواپیما با مشکلات عدیده با نفوذ و فشار برخی دوستان در کمترین زمان ممکنه انجام و شرکت متخلف چنان با مستی ناشی از این فتح و ظفر جولان داده و به ریاست سازمان امر ونهی می کند که گویی فاتح بزرگترین نبرد تاریخ بوده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • امین 0 0

    ایرلاین اصلیه ایران ماهانه و خداروشکر دولت هم همه جور روش حساب میکنه و بهش کمم میکنه، ایران ایر در گذشته خوب بوده نه الان، با فسادی که توشه بهتر که کمکش نکنن.

  • امید ملک 0 0

    بسمه تعالی بدنه بزرگ و عریض، عدم توجه به بهره وری بویژه مصرف سوخت و قیمت پایین آن، عدم ایجاد فضای رقابتی سالم، سیستم انحصاری چارتر، مهمتر از همه سوبسیدهای ارئه شده از مبادی مختلف به شرکت ها باعثگردیده تا مدیریت شرکتها به صورت کوتاه مدت و بدون برنامه ریزی بلند مدت، سیاست کاری پیشه کنند. به جرات می توان گفت هیچ شرکتی در این فکر نیست که با تکنیک های تجربه شده در ایرلاین های خارجی به بهره وری خود بیافزاید. اگر حقوق مسافر هم در نظر گرفته نشود و به مسافرین هم احترام گذاشته نشود، شرکتها بسیار ساده از همه چیز خواهند گذشت. در همین هفته اخیر بلیط یک سر پرواز تهران کیش به ۵۵۰ هزار تومان رسید یعنی معادل ۲۰۰ درصد قیمت مصوب!!! این چطور سیاست گذاری است که شرکتها صندلیهای پرواز خود را برای مدت طولانی و با قیمت پایین(اما نقد) در اختیار یک تیم قرار می دهند تا بتوانند از پس مخارج جاری شرکت بر آیند؟؟؟ پیشنهاد میکنم وزارت راه، سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی(سوختگیری هواپیمایی) با ارائه راهکارهای مناسب از جمله اختصاص سوخت سهمیه بندی به ایرلاینها(با توجه به مسیرهای پروازی) آنها را در جهت ارتقا یاری نماید. این سهمیه بندی باعثمی گردد تا شرکت سیاست گذاری خود را تغییر دهد و به فکر ارتقا سیستم هواپیماهای خود بیافتد تا از مصرف سوخت بکاهد. با این سیاست، بهره وری موتور و سیستمهای هیدرولیکی هواپیما افزایش، آلایندگی های زیست محیطی کاهش و در نتیجه در بازار رقابتی بلند مدت ارتقا کیفیت را شاهد خواهیم بود. در حال حاضر هیچ قدرتی نمی تواند شرکت های هواپیمایی داخلی را ملزم به داشتن مدیریت پویا نماید.