| کد خبر: 212544 |

◄ تجربه ترکیه در استفاده از فرودگاه‌های متروکه چگونه بود؟

وجود فرودگاه قلعه مرغی با این وسعت در مرکز یک شهر پرجمعیت موهبتی بزرگ است و فرصت‌های مناسبی را پیش روی مقامات در سطح ملی و محلی برای بهره‌برداری بهینه از آن ایجاد می کند.

تین نیوز

یک فعال حوزه حمل و نقل با بیان تجربه کشور ترکیه در استفاده از فرودگاه‌های متروکه، با اشاره به وضعیت فرودگاه قلعه مرغی، گفت: وجود منطقه‌ای با این وسعت در مرکز یک شهر پرجمعیت موهبتی بزرگ است و فرصت‌های مناسبی را پیش روی مقامات در سطح ملی و محلی برای بهره‌برداری بهینه از آن ایجاد می‌کند.

به گزارش تین نیوز، مهدی سمسار افزود: عاقبت با موافقت رهبری، فرودگاه قلعه مرغی در مرکز تهران که سال‌ها مورد بحث بود، این منطقه بسیار بزرگ با باندهای فرودگاهی اوایل دهه جاری به عنوان بوستان ولایت نام گذاری شد.

وی در گفت و گو با تین نیوز، عنوان کرد: مقامات شهرداری تهران اعلام کرده اند 67 هکتار از مساحت این فرودگاه تاریخی به پارک تبدیل می‌شود و مابقی به عنوان اراضی بلااستفاده شهرداری تهران باقی می‌ماند.

او تاکید کرد: مساحت کل این فرودگاه که در سال 1301 تاسیس شده است 291 هکتار بوده و در منطقه 19 تهران و تقریبا در مرکز  شهر قرار دارد.

سمسار ادامه داد: وجود منطقه‌ای با این وسعت در مرکز یک شهر پرجمعیت موهبتی بزرگ است و فرصت‌های مناسبی را پیش روی مقامات در سطح ملی و محلی برای بهره‌برداری بهینه از آن ایجاد می کند.

فرودگاه قلعه مرغی

به گزارش تین نیوز، وی خاطرنشان کرد: در 2 ماه گذشته اتفاق جالبی در شهر استانبول ترکیه روی داد که به عقیده کارشناسان تجربه خوبی در بهره‌برداری از فرودگاه‌های متروک محسوب می‌شود.

او گفت: بعد از شیوع بیماری کرونا در جهان دولت ترکیه دستور ساخت 2 بیمارستان بسیار بزرگ در دو فرودگاه یکی در بخش اروپایی و دیگری در بخش آسیایی این شهر را داد که یکی از آنها در فرودگاه نیمه متروک  اتاتورک استانبول و دیگری در فرودگاه متروک نظامی سانجاق تپه بود.

سمسار افزود: این 2  بیمارستان به صورت دوقلو و هرکدام در 184 هزار مترمربع  در 45 روز ساخته شدند. هریک از آنها 1008 اتاق دارد که از این تعداد  432 اتاق به بخش مراقبت های ویژه اختصاص یافته است.

وی تاکید کرد: این 2 بیمارستان به صورتی طراحی شده است که در صورت نیاز تمامی تختخواب‌ها را می‌توان به تخت مراقبت‌های ویژه تبدیل کرد.

این فعال حمل و نقلی بیان کرد: بیمارستان سانجاق تپه  29 می ( 9 خرداد) در سالروز فتح استانبول توسط دولت عثمانی در بخش اسیایی این شهر افتتاح شد، در این بیمارستان  4 هزار نفر مشغول به کار خواهند بود و کاربری اصلی آن برای خدمات رسانی در حالت بروز هرگونه حادثه غیر مترقبه از جمله شیوع بیماری‌های واگیر، زلزله و سایر حوادث، تعریف شده است اما دولت ترکیه در نظر دارد از این امکانات در جهت توسعه صنعت توریسم درمانی استفاده کند.

وی عنوان کرد: ترکیه همزمان با شیوع بیماری کرونا اقدامات مناسبی برای انتقال بیماران تابع این کشور از کشورهای مختلف جهان به این کشور با هواپیماهای آمبولانس متعلق به وازرت بهداشت انجام داد که به نظر می‌رسد این اقدام علاوه بر نشان دادن مسئولیت‌پذیری دولت در قبال اتباع این کشور، می‌تواند مانوری تبلیغاتی برای توسعه صنعت توریسم درمانی در این کشور محسوب شود.

سمسار گفت: وزارت بهداشت این کشور با برخورداری از چند فروند هواپیما آمبولانس چندین بیمار ترک مبتلا به کرونا را از کشورهای مختلف جهان برای مداوا به ترکیه منتقل کرد که بخش مهمی از آنها از کشورهای اروپایی بودند.

وی تاکید کرد: در این کشور علاوه بر وزارت بهداشت چندین شرکت خصوصی نیز در زمینه انتقال بیمار از طریق هواپیما و هلیکوپترهای آمبولانس به بیمارستان‌ها فعال هستند.

به گفته سمسار، بخش بهداشت و درمان ترکیه طی چند سال گذشته شاهد سرمایه‌گذاری‌های عظیم از طرف دولت و بخش خصوصی بوده و برنامه‌ریزی برای تاسیس بیمارستان‌های بزرگ دولتی در تمامی شهرها و به احداث صدها بیمارستان توسط بخش خصوصی در شهرهای مختلف از جمله این اقدامات است.

وی اظهار کرد: دولت این کشور در کنار توسعه صنعت توریسم، توسعه توریسم درمانی را نیز دنبال می‌کند که به عقیده کارشناسان تاسیس این 2 بیمارستان در فرودگاه‌ها را نیز می‌توان در این چارچوب ارزیابی کرد.

به گزارش تین نیوز، او خاطرنشان کرد: براساس گزارش رسانه‌های ترکیه سال گذشته بیش از 750 هزار نفر از کشورهای مختلف جهان برای درمان و یا انجام عمل‌های مختلف به ترکیه سفر کردند که این رقم همه ساله در حال افزایش است.

سمسار گفت: تاسیس بیمارستان‌های وضعیت اضطراری در محل فرودگاه‌های متروک مجهز به باند هواپیما و هلیکوپتر  و توجه به توسعه صنعت هوایی مرتبط با خدمات پزشکی به خوبی اهمیت صنعت حمل و نقل به ویژه صنعت حمل و نقل هوایی برای رفع مشکلات در حالت بروز حوادث غیر مترقبه و همچنین توسعه صنعت توریسم را نشان می‌دهد.

بیمارستان فرودگاه آتاتورک

بیمارستان فرودگاه آتاتورک

 

بیمارستان فرودگاه سانچاق تپه

 بیمارستان فرودگاه سانجاق تپه

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارشناس 0 0

    قلعه مرغی باید کاملا تبدیل به پارک جنگلی شود تا ضمن ایجاد شش تنفسی برای شهر ، مرکزی برای آرامش شهروندان باشد.ساختمان سازی در آن جز صدمه به شهر چیزی در بر ندارد.فقط با متخصصین برنامه ریزی شهری مشورت نمایید ، نه با دلالان !!!!!!