| کد خبر: 208968 |

پیامد کرونا، لوفت‌هانزا به کاهش ناوگان هوایی مجبور شد

گروه هواپیمایی «لوفت هانزا» آلمان درچارچوب برنامه مقابله با پیامدهای منفی ویروس کرونا(کووید ۱۹) بر فعالیت‌هایش مجبور شد شرکت وابسته به آن «وینگ ژرمن» را تعطیل کند و با کاهش ناوگان هوایی خود از شر هواپیماها خلاص شود.

تین نیوز

گروه هواپیمایی «لوفت هانزا» آلمان درچارچوب برنامه مقابله با پیامدهای منفی ویروس کرونا(کووید ۱۹) بر فعالیت‌هایش مجبور شد شرکت وابسته به آن «وینگ ژرمن» را تعطیل کند و با کاهش ناوگان هوایی خود از شر هواپیماها خلاص شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، کاهش تقاضای پرواز همراه مقید بودن بیشتر کشورهای جهان به کاهش حمل و نقل و بستن مرزها در چارچوب تلاش ها برای نابود کردن ویروس کرونا، بحران بی سابقه ای را به شرکت های هواپیمایی در جهان از جمله لوفت هانزا تحمیل کرده است. زیرا اکثر کشورهای جهان حمل و نقل را محدود کرده و در تلاش برای ریشه کن کردن این بیماری همه گیر را تحمیل کردند و باعث ایجاد بحران بی سابقه ای برای ایرلاین های بزرگ مانند لوفت هانزا شد.

در بیانه شرکت لوفت هانزا که بعد از نشست دیروز هیات مدیره آن صادر شد، آمده است که «فعالیت شرکت هواپیمائی وینگر ژرمن متوقف می شود».

بیانیه صادر شده توسط لوفت هانزا پس از جلسه هیئت اجرایی این گروه گفت: "عملیات هواپیمایی آلمان وینگ متوقف خواهد شد. "

در این بیانیه به جزئیات سرنوشت شغلی کارمندان این شرکت اشاره نشده اما گفته شده که در حال ترتیب دادن «مذاکرات سریع» با اتحادیه های هواپیمایی هستند.

این گروه که همچنین شرکت های هواپیمایی «یورو وینگز»، «سوئیس»، «بروکسل» و «اتریش» به آن وابسته هستند، اعلام کرد که در چارچوب تلاش ها برای کاهش هزینه ها، بزودی به خدمات خود پایان می دهد و یا بتدریج ۴۰ هواپیما از ۷۶۳ هواپیمای خود را از عملیات کنار می گذارد.

در این بیانیه آمده است که لوفت هانزا بازگشت سریع بخش صنعت هوانوردی به سطح قبل از شروع بحران ویروس کرونا را انتظار ندارد.

در بیانیه اضافه شده است: ماه ها برای برداشته شدن همه موانع مسافرت های جهانی طول می کشد و حتی درخواست جهانی برای سفر هوایی در سطح قبل از بحران کرونا سال ها طول خواهد کشید.

وی افزود: این موضوع "ماهها طول می کشد تا محدودیت های مسافرتی جهانی به طور کامل برداشته شود و سالها طول بکشد تا تقاضای جهانی برای سفرهای هوایی به سطح قبل از بحران برگردد. "

انتظار می رود این اقدامات برهمه عملیات حمل و نقل هوایی گروه لوفت هانزا تاثیر بگذارد.

لوفت هانزا تأکید کرد که هدف آن "فراهم کردن امکان کار مداوم داخل گروه برای بیشترین تعداد ممکن از کارکنان" است.

اتحادیه حمل ونقل هوائی بین المللی اعلام کرده است که برای نجات شرکت های هواپیمایی در جهان به حدود ۲۰۰ میلیارد دلار اعتبار نیاز است.

اتحادیه های آلمان که کارکنان بخش حمل و نقل هوایی را نمایندگی می کنند با صدور نامه ای سرگشاده  از گروه لوفت هانزا خواسته است شرکت «وینگر ژرمن» را که در شهر کلن مستقر است و حدود یکهزار و ۴۰۰ کارمند دارد، قربانی نکند.

در این نامه ایجاد راه حل هایی در سطح گروه لوفت هانزا برای حل وضعیت نگران کننده کنونی درخواست شده است.

لوفت هانزا هفته گذشته اعلام کرد که ۸۷ هزار نفر از کارکنان آن یعنی بیش از ۶۰ درصد نیروی کارش درچارجوب ساعات کمتر که مورد حمایت دولت آلمان است، فعالیت خواهند کرد.

پرواز حدود ۷۰۰ هواپیمای شرکت لوفت هانزا بعداز شیوع ویروس کرونا متوقف شده و تنها ۵ درصد از توان آن فعال است.

«کارستن اسپهر» مدیرعامل گروه لوفت هانزا ماه گذشته هشدار داد که اگر بحران کرونا طولانی شود، احتمالاً برای اطمینان از آینده شرکت هواپیمایی نیاز به کمک دولت آلمان باشد.

وی افزود: فعالیت گروه لوفت هانزا به سطحی رسیده است که از دهه ۱۹۵۰ میلادی تاکنون دیده نشده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.