| کد خبر: 251508 |

مدیر کل هواشناسی همدان خبر داد:

بارش کم سابقه برف در همدان طی ۱۵ سال اخیر

مدیر کل هواشناسی استان همدان از بارش برف تا ارتفاع ۲۸ سانتی متری خبر داد و گفت:‌ این وسعت از بارش برف در استان همدان طی ۱۵ سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

تین نیوز

مدیر کل هواشناسی استان همدان از بارش برف تا ارتفاع ۲۸ سانتی متری خبر داد و گفت:‌ این وسعت از بارش برف در استان همدان طی ۱۵ سال اخیر بی‌ سابقه بوده است.

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسین عابد مدیر کل هواشناسی استان همدان از بهمن ماه سال ۱۳۸۶ تاکنون بارش برف با این وسعت و اندازه که تمام مناطق استان همدان را سفید پوش کند رخ نداده است. به طوریکه در ایستگاه سینوپتیک فرودگاه همدان ارتفاع برف به ۲۸ سانتی متر رسید.

وی در خصوص سامانه بارشی اخیر گفت: سامانه بارشی از روز شنبه ۲۴ دی ۱۴۰۱ شروع شد و تا یکشنبه شب ادامه داشت که در این راستا هواشناسی استان اقدام به صدور هشدار زرد و نارنجی کرده است.

عابد افزود: یکی از ویژگی های این سامانه بارشی شروع و پایان بارش با برف بوده است که طی سال های اخیر عمدتا بارش در فصل زمستان شروع یا پایان بارش همراه با بارش باران بوده است.

مدیر کل هواشناسی همدان ادامه داد: عمق برف در این سامانه بارشی بین ۱۰ تا ۶۰ سانتیمتر بوده و شهرستان های همدان و اسدآباد بیشترین عمق برف را در بین شبکه ایستگاه های هواشناسی استان (۱۰۳ ایستگاه) دریافت کرده است و به طور میانگین می توان گفت در طی ۴۸ ساعت حدود ۳۵ سانتیمتر عمق برف در استان بوده، البته بارش در ارتفاعات بیشتر بوده است و در ایستگاه سینوپتیک فرودگاه همدان ارتفاع برف به ۲۸ سانتی متر رسید.

به گزارش سازمان هواشناسی کشور، عابد یادآور شد: آب حاصل از ذوب برف در این سامانه بارشی بین ۵ تا ۵۰ میلی‌متر اندازه گیری شده است و به طور تقریبی می توان گفت که این سامانه بارشی در سطح استان ۲۰ میلیمتر بارش به ارمغان آورده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    سلام خدارو شکر این همه برف باریده. اون وقت همش ۲۰ میلی متر باران ارمغان آورده. نکنه رقم اشتباه گفته شده. تشکر از شما کارشناسان.

  • Hamid 0 0

    عزیز دل من روی ماشینمو سانتی متر گذاشتم ، عمق برف ،۴۷,۴۸سانتی متر بود شما از سانتی متر استفاده میکنید؟