| کد خبر: 250965 |

احتمال بارش ۲۰ سانتی متر برف در گلستان

با ورود سامانه سرد بارشی از شب گذشته به استان های شمالی از جمله گلستان شاهد ریزش برف در ارتفاعات و باران در پایین دست استان هستیم.

تین نیوز

با ورود سامانه سرد بارشی از شب گذشته به استان های شمالی از جمله گلستان شاهد ریزش برف در ارتفاعات و باران در پایین دست استان هستیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عادل مصدقی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: بارش برف از عصر دیشب به طور متناوب در ارتفاعات کوهستانی از جمله درازنو، توسکستان، خوش ییلاق، جنگل گلستان، گلیداغ و سایر محورهای کوهستانی شروع شده و بنا به اخطار نارنجی هواشناسی تا ۲۰ سانتی متر هم برف خواهیم داشت.

مصدقی گفت: بارش ها تا سه شنبه در استان ادامه دارد و به دلیل برودت هوا و شدت سرما یخ زدگی جاده ها را در پی داریم.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان، طی جلسات هماهنگی متعدد برگزار شده با نیروهای ستادی و شهرستانی اداره کل و استان های همجوار و فرماندهی پلیس راه و مدیریت بحران استان، هم اکنون تمام امکانات و عوامل راهداری استان بسیج شده و آماده به خدمت هستند.

وی ادامه داد: حضور ۳۰ اکیپ راهداری و ترابری و ۲۲ دستگاه نمک پاش و تجهیزات برفروبی در طول راهها، ذخیره سازی ۱۰ هزارتن شن و نمک، تجهیز راهداران و راهدارخانه ها به لباس کار گرم و وسایل گرمایشی و تجهیزات راهداری از جمله اقدامات بوده است.

مصدقی گفت: در نوار مرزی استان و پایانه مرزی اینچه برون نیز نیروها و امکانات راهداری آمادگی دارند که با بحرانی شدن شرایط وارد عمل شوند.

وی اظهار داشت: برای استفاده ازظرفیت دهیاران، بخشداران، فرمانداران،صنوف حمل و نقل و پیمانکاران حوزه وزارت راه و شهرسازی در استان نیز هماهنگی های لازم صورت گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان از مردم خواست که در این شرایط سفرهای خود را به تعویق انداخته و در صورت لزوم سفر،حتما از سلامت خودرو مطمئن و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

به گفته مصدقی، عبور بدون زنجیر چرخ نیز از جاده های کوهستانی طبق هماهنگی با پلیس راه استان ممنوع است.

وی خواهان رعایت سرعت مطمئنه، فاصله طولی، پرهیز از شتابزدگی و عجله در رانندگی از کاربران جاده ای در این روزها شد.

استان گلستان ۵۲۵۰ کیلومتر انواع راه دارد که حدود یکهزار و ۵۰۰ کیلومتر آن کوهستانی است.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.