| کد خبر: 172045 |

در شماره جدید «حمل‌ونقل» منتشر شد:

پیشنهادی برای رانندگان اسنپ و تپسی

سردبیر «حمل‌ونقل» در گزارش خود این پرسش را مطرح کرده است که آیا فعالیت اسنپ و شرکت‌های مشابه آن قانونی است یا نه؟ و بعد هم این موضوع را مطرح کرده است که چرا هیچ عزمی در دولت و سایر نهادهای متولی برای توقف فعالیت یا الزام به دریافت مجوزهای لازم از سوی آنها وجود ندارد؟ او در گزارش خود جدولی نیز تهیه کرده است که به مقایسه حق‌وحقوق رانندگان در اسنپ و اوبر پرداخته است.

تین نیوز

امیر کلهر: در جدیدترین شماره هفته‌نامه «حمل‌ونقل» مانند شماره گذشته این هفته‌نامه، موضوع فعالیت اسنپ و تپسی بررسی شده است.

در این شماره سردبیر هفته‌نامه  گزارشی درباره فعالیت این اپلیکیشن ها در ایران نوشته است. 

 

سلیمان محمدی در گزارش خود این پرسش را مطرح کرده است که آیا فعالیت اسنپ و شرکت‌های مشابه آن قانونی است یا نه؟ و بعد هم این موضوع را مطرح کرده است که چرا هیچ عزمی در دولت و سایر نهادهای متولی برای توقف فعالیت یا الزام به دریافت مجوزهای لازم از سوی آنها وجود ندارد؟  آیا بحث انتساب این شرکت‌ها به جاهای خاص در میان است؟ او در گزارش خود جدولی نیز تهیه کرده است که به مقایسه حق‌وحقوق رانندگان در اسنپ و اوبر پرداخته است. 

سردبیر «حمل‌ونقل» در پایان گزارش خود این موضوع را مطرح کرده است که در این شرایط که تشکیل یک سندیکا برای رانندگان اسنپ قطعاً عملی نیست، به نظر می‌رسد تهدید اعتراض رانندگان در راستای منافع اسنپ می‌تواند به فرصت تبدیل شده و رانندگان اسنپ با کمک شبکه‌های اجتماعی یک جمع مجازی و در ادامه واقعی و قانونی برای خود تشکیل داده و اگر قرار است از پتانسیل هویت صنفی خود برای احقاق یک حق استفاده کنند، آن حق خودشان باشد نه صرفاً منافع کارفرما.» به نظر می‌رسد که تیتر این گزارش نیز از این بخش الهام گرفته شده است؛ «استثمار استارت آپی» 

در همین راستا گروهی با عنوان صدای رانندگان اسنپ نیز تشکیل شده که رانندگان اسنپ برای بحث و تبادل نظر درباره حقوق صنفی خود می‌توانند در این فضا مباحث خود را مطرح و خبری کنند. 

از دیگر گزارش‌هایی که پیشنهاد می‌شود در این شماره از «حمل‌ونقل» بخوانید، گزارش صفحه مسکن و شهرسازی است. گزارش نویس هفته‌نامه در این صفحه آینده و ریسک‌های بازار مسکن ترکیه را بررسی کرده است و با ارائه آمار و ارقامی بیان کرده است که ایرانیان در 10 سال گذشته، حدود 10 هزار واحد مسکونی در کشور ترکیه خریداری کرده‌اند.

صفحه مجلس این شماره را نیز از دست ندهید، خبرنگار این صفحه به موضوعی که هفته گذشته در شبکه‌های اجتماعی مورد توجه قرار گرفت پرداخته است. موضوعی که برمی‌گردد به بودجه مجلس، مرکز پژوهش‌های مجلس و اختیارات علی لاریجانی، رئیس مجلس در خرج کردن این بودجه. در این گزارش محمد قسیم عثمانی بیان کرده است که وقتی این همه دانشگاه‌های معتبر و خوب داریم که می‌تواند مجلس به آنها تکیه کند اساساً نیازی به مرکز پژوهش‌ها با این همه هزینه نداریم.

در این شماره از «حمل‌ونقل» همچنین می‌توانید یادداشت‌هایی از محمد جعفرنعنا کار، مشاور حقوقی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، فاطمه قنبرپور، نایب‌رئیس اول کمیسیون حمل‌ونقل، لجستیک و گمرک اتاق بازرگانی صنایع و معادن ایران، آرش رازانی، کارشناس خودرو، صدیقه محمدبیگی، پژوهشگر و... بخوانید.

 هفته‌نامه «حمل‌ونقل» هر هفته در 16 صفحه منتشر می‌شود. 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مححد رضایی 0 0

    سلام و عرض ادب فقط میخوام بگم واقعا برای اسنپ متاسفم من داشتم بدون هیچ سو استفاده ای مسافرام رو میبردم و میاوردم ولی اسنپ منو نمیدونم چرا مسدود دائم کرد

  • آرمان 1 0

    سلام من یک راننده اسنپ هستم اسنپ خیلی مشکلات داره راننده که داره براشون کار می کنه هیچ پشتوانه نداره اگر پولش بخورن اگر کرایه با مشکلات نرم افزاری کم باشه باید انجام بدی ولی در قبال مشتری کلی وظایف داریم بنظر من خیلی مسخرس اون کسی ک طراحی کرده فقط فکر پورسانت خودش بوده من دیگه ب دوستام پیشنهادش نمی کنم