| کد خبر: 264150 |

◄ بازدید نماینده سازمان تجارت خارجی ژاپن در تاشکند از بندر شهید رجایی

نماینده سازمان تجارت خارجی ژاپن(جترو) در تاشکند از ظرفیت های کانتینری بندر شهید رجایی بازدید کرد.

تین نیوز

نماینده سازمان تجارت خارجی ژاپن(جترو) در تاشکند روز شنبه 20 آبان در راس یک هیئت تجاری سه نفره از ظرفیت های کانتینری بندر شهید رجایی بازدید کرد. 

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، تاکاهاشی، نماینده سازمان تجارت خارجی ژاپن (جترو) در تاشکند که با هدف بررسی ظرفیت های شبکه حمل و نقل ترکیبی و ترانزیت بین المللی استان در مسیر کریدور شمال جنوب به بندرعباس سفر کرده است، از بندر شهید رجایی بازدید و با ظرفیت ها و تشریفات گمرکی و بندری در این منطقه ویژه اقتصادی آشنا شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در نشستی با تاکاهاشی به بیان ظرفیت ها و توانمندی های بندر شهید رجایی پرداخت و افزود: این بندر در حال حاضر دارای 45 اسکله است که از این تعداد پنج اسکله آن نفتی است.

حسین عباس نژاد، ظرفیت سالانه بندر شهید رجایی را 140 میلیون تن و ظرفیت کانتینری آن را 6.5 ملییون TEU اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ترانزیت از آسیای میانه به بنادر جنوبی خلیج فارس به صورت غیرمنظم درحال انجام است.

نماینده سازمان تجارت خارجی ژاپن(جترو) در تاشکند نیز در تشریح فعالیت های سازمان تجارت خارجی ژاپن(جترو) گفت: تمرکز اصلی این سازمان برگسترش سرمایه گذاری مستقیم خارجی در ژاپن و کمک به شرکت های کوچک و متوسط برای به حداکثر رساندن توان صادرات جهانی آنها است.  

تاکاهاشی با بیان اینکه درحال حاضر جترو با 55 کشور فعالیت تجاری دارد، از بندرعباس به عنوان یک ظرفیت مهم تجاری برای تعاملات اقتصادی با این این سازمان دانست.

 وی از بندرعباس به عنوان نزدیک ترین و کم‎هزینه ترین مسیر برای فعالیت های تجاری برای سازمان تجارت خارجی ژاپن(جترو) در تاشکند نام برد و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شرایط برای سرمایه گذاری شرکت ها در ایران باز بوده، توجه ما به توسعه تجارت و سرمایه گذاری با بندر شهید رجایی بیشتر شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.