| کد خبر: 262950 |

◄ آغاز تحویل بیش از 2 هزار گواهینامه‌ های ثبت شناورهای صیادی در هرمزگان

رآیند تحویل گواهینامه‌ های ثبت به مالکان شناورهای صیادی در استان ، با صدور نخستین بخش گواهینامه‌ های ثبت قایق‌ های صیادی به تعداد 2 هزار و 435 فقره از روز گذشته آغاز شده است .

تین نیوز

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت : فرآیند تحویل گواهینامه‌ های ثبت به مالکان شناورهای صیادی در استان ، با صدور نخستین بخش گواهینامه‌ های ثبت قایق‌ های صیادی به تعداد 2 هزار و 435 فقره از روز گذشته آغاز شده است .

به گزارش  تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ، "حسین عباس‌ نژاد" روز یک‌ شنبه در تشریح فرآیند ثبت قایق‌ های صیادی اظهار کرد : پس از صدور مجوز صید و صیادی از درگاه ملی مجوزها از نیمه نخست تیر ماه مراجعه ثبت قایق‌ های صیادی به اداره بازرسی و ثبت شناورهای اداره‌ کل بنادر و دریانوردی هرمزگان شروع و تا کنون 6 هزار و 129 پرونده ثبت قایق‌ های صیادی در این اداره‌ کل تشکیل شده است .

وی ادامه داد : برای این مهم اداره کل بنادر و دریانوردی استان با بسیج تمامی منابع و امکانات در 11 بندر سازمانی اقدام به دریافت مدارک متقاضیان و تشکیل پرونده‌ های ثبت شناورها کرد .

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود : در مرحله بعد تیم‌ های بازرسی و موسسات رده بندی در طول تابستان به 141 محل استقرار قایق‌ های صیادی در سراسر سواحل و هفت جزیره استان مراجعه و برابر الزامات و دستورالعمل‌ های مرتبط اقدام به بازرسی قایق‌ های متقاضیان کردند .

عباس‌ نژاد با اشاره به بازرسی از 4 هزار و 159 شناورهای صیادی ، افزود : از 68 درصد شناورهای متقاضیان بازرسی ثبتی به‌عمل آمده و بر روی موتور و بدنه شناورهای بازرسی شده هشت هزار و 318 فقره بر چسب نشان بازرسی نصب شده و بقیه شناورهایی‌که به سازمان بنادر برای ثبت شناور اقدام به تشکیل پرونده کرده‌اند ، در مرحله انجام بازرسی هستند . 

وی گفت : برای شناورهای بازرسی شده واجد شرایط توسط 2 موسسه رده‌ بندی فعال در استان هرمزگان ، 2 هزار و 651 فقره گواهینامه ایمنی برای قایق‌ های صیادی دارای صلاحیت فنی و ایمنی صادر شده است .

به گفته مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ؛ با بر طرف شدن موانع قانونی و ابهامات پیرامون ثبت قایق‌ های صیادی بی‌هویت از جمله اعلام نظر معاونت حقوقی رییس جمهور در خصوص موتور 2 زمانه و رفع مغایرت قدرت موتور قایق‌ های صیادی ، مشکلات سر راه صدور گواهینامه ثبت قایق‌ های صیادی بی‌ هویت بر طرف و صدور گواهینامه ثبت در دستور کار قرار گرفت .

عباس‌ نژاد با اشاره به آغاز تحویل گواهینامه‌ های ثبت قایق‌ های صیادی به مالکان شناورهای صیادی ، خاطرنشان کرد : صیادان می‌توانند با مراجعه به اداره بازرسی و ثبت شناورها در بندرعباس و ادارات بنادر و دریانوردی بندرلنگه و جاسک اقدام به دریافت گواهینامه‌ های ثبت قایق های صیادی کنند . 

وی اضافه کرد : بازرسی و صدور گواهینامه ثبت سایر متقاضیان که در اداره‌ کل بنادر هرمزگان اقدام به تشکیل پرونده کرده‌اند با هماهنگی تعاونی‌ های صیادی انجام و گواهینامه ثبت شناورهای آن‌ها تحویل خواهد شد .

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان یاد آور شد : از این پس قایق‌ های صیادی بی‌ هویت که گواهینامه ثبت قایق از اداره‌ کل بنادر استان دریافت کرده‌اند ، می‌توانند با نظارت شیلات و دریابانی به صورت قانونی اقدام به دریاروری و صیادی کنند .

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.