| کد خبر: 260502 |

معاون رییس جمهور:

◄ ترخیص کالاهای اثرگذار در گمرکات تسهیل می شود

معاون رییس جمهور و رییس سازمان ملی استاندارد کمک به دولت برای رفع مشکلات را وظیفه ذاتی سازمان ملی استاندارد ایران دانست و گفت: رویکرد این سرعت بخشیدن به ارتقا کیفیت و ترخیص کالاهای اثرگذار در گمرکات کشور است.

تین نیوز

معاون رییس جمهور و رییس سازمان ملی استاندارد کمک به دولت برای رفع مشکلات را وظیفه ذاتی سازمان ملی استاندارد ایران دانست و گفت: رویکرد این سرعت بخشیدن به ارتقا کیفیت و ترخیص کالاهای اثرگذار در گمرکات کشور است.   

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان؛ مهدی اسلام پناه در جمع مدیران گمرک و بنادر هرمزگان و واردکنندگان کالا با اشاره به آغاز روند ترخیص حدود یک هزار دستگاه خودروی هیوندای النترا پس از هفت ماه ماندگاری در محوطه های گمرک اظهار کرد: رویکرد سازمان ملی استاندارد تسهیل ترخیص کالاهاست و اگر اقدام به موقع استاندارد نبود یک هزار دستگاه خودروی هیوندای النترا در محوطه های گمرک هرمزگان سر از مزایده در می آورد.

وی افزود: در حال حاضر ۸۰ درصد کالاها در مدت پنج تا هفت روز ترخیص می شوند و ۲۰ درصد دیگر که نیاز به آزمایش های تخصصی دارند، در مدت ۱۰ تا ۲۰ روز از استاندارد جواب می گیرند، ادامه داد: البته همه مشکلات و معطلی ترخیص کالا به استاندارد مربوط نمی شود و برخی مسائل اسنادی و ارزی و اظهار نشدن کالا نیز در این زمینه موثر هستند.

معاون رییس جمهور پس از مشاهده چگونگی نگهداری انبارهای وارداتی در محوطه های روباز تصریح کرد: برای نگهداری طولانی مدت این محموله ها باید شرایط اصلاح شود.

حسین عباس نژاد، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز با اشاره به بررسی موضوعاتی که در بندر و گمرک مربوط به استانداردهای ملی ارتباط است، ابراز امیدواری کرد با تصمیماتی که گرفته شده در این نشست شاهد سرعت بخشیدن در روند ترخیص و کاهش رسوب کالاها باشیم. 

گفتنی است؛ رییس سازمان ملی استاندارد پس از این نشست از محوطه های تخلیه و بارگیری و نگهداری کالاها در بندر شهیدرجایی بازدید کرد.

گمرکات کشور 3

گمرکات کشور2

گمرکات کشور 1

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.