| کد خبر: 259092 |

در نشست مشترکی با نمایندگان تعاونی‌های صیادی هرمزگان مطرح شد؛

◄ پیگیری تصویب اجازه ثبت موتورهای دوزمانه در هیات وزیران

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اقدامات انجام شده اداره کل بنادر هرمزگان در موضوع ساماندهی قایق‌های صیادی بی‌ هویت را مثبت ارزیابی کرد و گفت: تمامی سازمان‌ های متولی کار باید بمنظور تسریع در انجام این مهم پیگیری امور و انجام تکالیف باشند.

تین نیوز

 مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اقدامات انجام شده اداره کل بنادر هرمزگان در موضوع ساماندهی قایق‌ های صیادی بی‌ هویت را مثبت ارزیابی کرد و گفت: تمامی سازمان‌ های متولی کار باید بمنظور تسریع در انجام این مهم  پیگیری امور و انجام تکالیف باشند. 

 به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، مهدی فرمهینی فراهانی روز چهارشنبه در نشستی با صیادان و مدیران تعاونی‌های صیادی سراسر استان هرمزگان در بندر شهید رجایی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ ها و مشکلات در این موضوع مربوط به درگاه ملی مجوزهاست که نیاز است سایر سازمان‌ ها و ارگان‌های متولی نیز  پیگیری و پاسخگو  امور و تکالیف خودباشند. 

 وی ادامه داد: در حوزه ثبت قایق‌ ها از نظر آمادگی نیروی انسانی و تجهیزاتی اقدامات اساسی و زیربنایی صورت گرفته است که بعد از ثبت درخواست از سوی متقاضیان و بررسی پرونده‌های آنان از نظر اصالت‌ سنجی و بازرسی‌های فنی و ایمنی بتوانیم ثبت قایق‌ ها را در کمترین زمان ممکن انجام دهیم.

 مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، ثبت قایق‌ های با موتور دوزمانه را از دیگر مشکلات طرح ساماندهی قایق‌ های صیادی بی‌هویت دانست .

فرمهینی فراهانی افزود: موضوع ثبت قایق‌ های با موتور دوزمانه نیازمند مصوبه هیات محترم وزیران است که این موضوع درحال پیگیری است و بعد از دریافت این مصوبه مبنی بر بلامانع بودن ثبت قایق با موتورهای دوزمانه ثبت شناورها در برنامه کاری‌مان قرار داده و پاسخ‌گوی متقاضیانی خواهیم بودکه مجوزهایشان را از سامانه درگاه ملی دریافت و شناورهای آنها باید ثبت شود.

 وی خاطرنشان کرد: علاوه بر پاسخ‌گو بودن سازمان‌ های متولی اجرای این طرح، مستلزم  تعامل و مشارکت جامعه صیادان بوده و این هم افزایی در تحقق این هدف مهم تعیین‌کننده است. 

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز ایمنی شناورها را از دغدغه‌ های جدی اداره کل بنادر و دریانوردی استان در بحث ساماندهی قایق‌ های صیادی عنوان کرد. 

حسین عباس‌نژاد افزود: از زمان مطرح شدن بحث ساماندهی قایق‌ های صیادی بی‌هویت حدود 12هزار و 800 پرونده به سامانه درگاه ملی مجوزها ارجاع شد که این تعداد به حدود هشت هزار پرونده کاهش پیدا کرد.

وی با اشاره به شناسایی 168 ایستگاه محل استقرار قایق‌ های صیادی در گستره استان هرمزگان گفت:تاکنون بیش‌ترین پرونده‌ تشکیل شده مربوط به شهرستان جاسک است.

 مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ادامه داد: هر شهرستانی که 50 درصد پرونده‌های متقاضیان تشکیل شده باشد، کارشناسان اداره ثبت شناورهای این اداره کل برای بازرسی از قایق‌ ها اعزام محل می‌شوند.به عنوان نمونه از ۵۶۶ پرونده تشکیل شده شهرستان بندرعباس ۲۸۸ قایق در کمتر از یک هفته بازرسی شده است که بالغ بر ۵۰ درصد تقاضا در شهرستان بازرسی شده است

 عباس‌نژاد از دیگر اقدامات صورت گرفته در این راستا به حضور اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در 12 جلسه استانی به منظور ثبت قایق‌ های صیادی بی‌هویت، بازدید از بنادر جاسک و قشم و نظارت مستقیم بر روند تکمیل مدارم متقاضیان اشاره کرد.

 وی ابراز امیدواری کرد این طرح با رعایت تمام اصول فنی و ایمنی به سرانجام برسد که بتوان خدماتی را که جزو مسوولیت‌های بنادر و دریانوردی است را به نحوی شایسته‌ ای به صیادان مشمول این طرح ارائه داد.

 مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در پایان تاکید کرد: متقاضیان نسبت به رعایت الزامات فنی و موتوری قایق خود اقدام تا در زمان بازرسی با کمترین مغایرت قانونی و ایراد فنی شناور مورد ارزیابی قرار گیرد.

 نمایندگان جامعه صیادان استان نیز در این نشست به بیان دیدگاه‌ها ، مسائل وخواسته های خوددر امر ثبت نام در درگاه و   فرآیند دریافت مجوز ثبت قایق‌ های صیادی پرداختند.

 پیگیری دریافت مجوز برای موتورهای ۲ زمانه، *عدم تطابق قدرت موتور واقعی قایق ها با میزان درج شده در مجوز درگاه شناسایی صیادان واقعی و جلوگیری از ثبت نام  و برخورد با افرادی که در صنف‌ دیگر مشغول فعالیت بوده  و مبادرت به ثبت‌نام در سامانه درگاه ملی ثبت مجوزها نموده اند ، حذف الزامات بیمه روستایی ، امکان بازگشایی مجدد سامانه درگاه جهت ثبت نام صیادانی که تاکنون نتوانسته اند در این سامانه نام نویسی کنند و همچنین دعوت از صیادان بومی مناطق به منظور طرح نقطه‌نظرات خود در جلسات ملی  و استانی و بهره گیری از نظرات فنی صیادان بومی جهت بهبود اجرای طرح  از جمله مباحث مطرح شده در این نشست بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.