| کد خبر: 258268 |

طی سه ماهه نخست امسال ثبت شد؛

افزایش ۶۶ درصدی ترانزیت نفتی و غیر نفتی در بنادر غرب هرمزگان

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان از افزایش ۶۶ درصدی ترانزیت نفتی و غیرنفتی در بنادر غرب این استان خبر داد.

تین نیوز

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان از افزایش ۶۶ درصدی ترانزیت نفتی و غیرنفتی در بنادر غرب این استان و ترانزیت بیش از ۴۷ هزار دستگاه خودرو در بندرلنگه به عنوان چهار راه ترانزیت خودرو به کشورهای آسیای میانه و عراق طی سه ماهه ابتدایی سال جاری خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، مرتضی سالاری مدیر بنادر و دریانوردی غرب استان هرمزگان در تشریح عملکرد سه ماهه بنادر غرب استان هرمزگان گفت: در دوره زمانی یاد شده، حجم ترانزیت کالاهای نفتی و غیرنفتی که عمده آن محموله خودرو بوده به ۱۱۰ هزارو ۸۳۵ تن رسید.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب استان هرمزگان در این رابطه به جابجایی ۴۷ هزار و ۱۳۹ دستگاه خودروی ترانزیتی با افزایش ۵۵ درصدی اشاره کرد و افزود: تخلیه این تعداد خودرو توسط ۷۱۰ فروند شناور فلزی انجام گرفت و پس از تشریفات گمرکی توسط هفت هزار و ۸۵۶ کامیون حمل خودرو به مقاصد کشورهای عراق و آسیای میانه بارگیری و ترانزیت شد.

وی در ادامه به تخلیه و بارگیری انواع کالای نفتی و غیرنفتی اشاره کرد و ادامه داد: در این مدت، ۲ میلیون و ۹۴۲ هزار و۸۲۷ تن کالای نفتی و غیر نفتی تخلیه و بارگیری شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، هشت درصد افزایش داشته است.

سالاری گفت: از این میزان جابجایی کالا، یک میلیون و۲۹۱ هزار و ۱۷۵ تن به فرآورده های نفتی و یک میلیون و ۶۵۱ هزار و ۶۵۲ تن اختصاص داشته که در بخش کالاهای غیرنفتی ۳۵ درصد افزایش به ثبت رسیده است.

وی در بخش دیگری میزان تخلیه و بارگیری در بخش کانتینرهای یخچالی را ۳۳ هزار و ۹۷۴ TEU کانتینر با تناژ ۳۵۸ هزار تن اعلام کرد که ۱۸ درصد افزایش به ثبت رسیده است.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان افزود: حجم صادرات کانتینر یخچالی از طریق بنادر غرب استان طی مدت یاد شده نیز ۱۶ هزار و ۹۸۷ TEU با تناژ ۲۷۰ هزار تن بوده است.

«بنادر غرب استان هرمزگان با ظرفیت ۳۰۰ کانتینر یخچالی چرخدار و امکان رمپ گذاری همزمان ۱۲ شناور حامل کانتینر یخچالی طلایه دار تخلیه و بارگیری و صادرات کالاهای یخچالی در بین بنادر ایران است».

صادرات بیش از ۱.۵ میلیون تن کالاهای نفتی و غیر نفتی

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان در بخش صادرات کالاهای نفتی و غیرنفتی نیز توضیح داد: در سه ماهه امسال یک میلیون و ۶۰۳ هزار و ۳۵۹ تن صادر شد که از مجموع صادرات انجام شده، ۸۱۸ هزار و ۵۶۷ تن با افزایش ۳۱ درصدی به صادرات غیرنفتی و ۷۸۴ هزار و ۷۹۲ تن به صادرات نفتی اختصاص دارد.

سالاری گفت: همچنین از مجموع عملیات انجام شده، یک میلیون و ۱۹ هزار و ۹۷۱ تن فرآورده های نفتی و غیرنفتی به صورت رویه کابوتاژ (حمل و نقل ساحلی) در بنادر غرب استان جابجا شده است.

ترابری ایمن بیش از ۲۸۲ هزار مسافر

وی در بخش جابه جایی مسافر و گردشگران از بنادر غرب هرمزگان نیز با اشاره به جابجایی بیش از ۲۸۲ هزار مسافر از بنادر غرب استان گفت: در این دوره زمانی ۲۷۳ هزار و ۴۴۷ نفر سفر در مسیرهای دریایی داخلی از بنادر لنگه، آفتاب و چارک به مقصد کیش، ابوموسی و سایر جزایر خلیج فارس انجام شده که در این بخش ۱۷ درصد افزایش به ثبت رسیده است.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: در بخش ترابری سفرهای بین المللی نیز هشت هزار و ۶۶۰ نفر مسافر به مقصد بنادر کشور امارات متحده عربی جابه جا شده اند که در همسنجی با مدت مشابه سال قبل ۳۹ درصد افزایش داشته است.

نجات جان ۶۵ نفر در آب های غرب

سالاری در بخش پایانی سخنان خود از نجات جان ۶۵ نفر در آب های حوزه استحفاظی غرب استان و رفت و آمد هشت هزار و ۸۰۷ فروند شناورها خبرداد و افزود: طی این بازه زمانی با ۱۱ پیام اولیه و ۲۱ عملیات جستجو و نجات، ۶۵ نفر نجات پیدا کردند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.