| کد خبر: 258660 |

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اعلام کرد؛

◄ افزایش ۷۳ درصدی ترانزیت نفتی در بندر خلیج فارس

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: طی این مدت بیش از 2 میلیون تن انواع کالا از طریق این بندر نفتی تخلیه و بارگیری شده است.

تین نیوز

حسین عباس نژاد با اشاره به افزایش ۷۳ درصدی میزان ترانزیت کالای نفتی در سه ماهه امسال بندر خلیج فارس، اظهار کرد : در سه ماهه نخست سال جاری 2 میلیون و 714 هزار و 926 تن کالای نفتی و غیرنفتی در حوزه نظارت بندر نفتی خلیج فارس تخلیه و بارگیری شد . 

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، عباس نژاد ادامه داد: از این میزان جابجایی 2 میلیون و 510 هزار و 29 تن مربوط به فرآورده های نفتی و 204 هزار و 897 تن مواد معدنی صادراتی را شامل می شود . 

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در این بازه زمانی همچنین ۶۸۴ هزار و ۳۸۷تن فرآورده نفتی با رویه کاپوتاژ (حمل و نقل ساحلی) و ۵۲ هزار و ۱۸۳ تن نیز به صورت ترانزیت جابجا شده است .  

عباس نژاد با بیان اینکه حجم واردات فرآورده های نفتی طی این مدت صفر بوده است، دلیل آن را افزایش توان تولید داخلی عنوان کرد .

به گفته مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی؛ در مدت یاد شده نیز ۲۲۰ فروند شناور در اسکله های تحت نظارت بندر خلیج فارس پهلو گرفته که از این تعداد، ۱۶۳ فروند کشتی های حامل فرآورده نفتی و ۵۷ فروند نیز مربوط به شناورهای مواد معدنی است. 

گفتنی است؛ در سه ماهه امسال، در مجموع 4 میلیون و 353 هزار و 198 تن انواع فرآورده نفتی از اسکله بارکو (تحت نظارت اسنادی و عملیاتی بندر خلیج فارس) تخلیه و بارگیری شده که از این میزان سه میلیون و 563 هزار و 486 تن فرآورده به صورت حمل ونقل ساحلی و 789 هزار و 712 تن کالای نفتی صادرات شده است.

بندر نفتی خلیج فارس در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با ۱۰ پست اسکله نفتی و ۲ پست اسکله مواد معدنی با ظرفیت آبخور ۷,۵ متر و قابلیت پهلودهی شناورهایی با تناژ ۱۰ هزار تن در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی واقع شده است.

در این بندر نفتی انواع فرآورده های نفتی شامل ؛ بنزین ، نفت گاز ، نفت کوره ، قیر ، نفت سفید ، فورفورال و انواع روغن جابه جا می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.