| کد خبر: 257307 |

برای نخستین بار در کشور؛

◄ سیستم فرستنده ناوتکس ساحلی بین المللی در بندر شهید رجایی راه اندازی شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: برای نخستین بار در کشور یک دستگاه سیستم فرستنده ناوتکس ساحلی بین المللی با بهره گیری از تیم تخصصی در بخش مخابرات دریایی بندر شهید رجایی ،تعمیر و راه اندازی شد.

تین نیوز

 مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: برای نخستین بار در کشور یک دستگاه سیستم فرستنده ناوتکس ساحلی بین المللی با بهره گیری از تیم تخصصی در بخش مخابرات دریایی بندر شهید رجایی، تعمیر و راه اندازی شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، "حسین عباس نژاد" اظهار کرد : دستگاه ناوتکس پشتیبان که به دلیل شرایط متاثر از تحریم ها خارج از سرویس بوده با تلاش عوامل معاونت فنی و نگهداری این اداره کل در بخش مخابرات دریایی و بهره گیری از یک توان فنی و تیم تخصصی برای نخستین بار در کشور تعمیر و راه اندازی شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از الزامات سازمان بین المللی دریانوردی، پخش وضعیت هواشناسی و گزارش های اضطراری از طریق فرستنده ناوتکس در باند MF است، گفت: به دلیل تحریم های ظالمانه علیه کشور، سازندگان بین المللی این تجهیز از تامین قطعات برای تعمیرات ناوتکس موجود خودداری میکنند.

 مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ادامه داد : فرستنده ناوتکس بندر شهید رجایی که آب های مرکز خلیج فارس را پوشش می دهد به صورت طولانی مدت خراب و خارج از سرویس بوده به همین دلیل این اداره کل در راستای سیاست ها و اهداف بالادستی با استفاده از توان و تخصص بومی نسبت به رفع ایراد و عملیات سازی سیستم یاد شده اقدام کرد.

 عباس نژاد تصریح کرد: با توجه به افزایش روز افزون تردد دریایی و تناژ کشتی ها، خطرات احتمالی ناشی از تصادم، غرق شدن، برخورد با موانع دریایی رو به افزایش بوده براین اساس کشتی ها نیازمند به سیستم مضاعفی در کنترل و نظارت بر دریانوردی می باشند تا آنها را در مکان های خطرساز و پر ترافیک دریایی و شرایط بد آب و هوایی، عملیات جستجو و نجات دریایی، کنترل و راهنمایی کرد.

 وی اضافه کرد: یکی از تجهیزات استراتژیک در این امر سیستم ناوتکس نظارت ساحلی بوده و در همین راستا آماده بکار و پوشش کامل فرستنده های بین المللی ناوتکس دانفون و ارسال پیام های ایمنی دریانوردی به شناورهای درحال رفت و آمد در آب راه تحت حاکمیت کشور بسیار حائز اهمیت است.

 مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، تحقق این مهم را مرهون تلاش های تیم های فنی و پشتیبانی متخصص با ارائه خدمات به صورت 24 ساعت عنوان کرد و بیان داشت: معاونت فنی و نگهداری این اداره کل با درک این مهم  که می توان با اتکا به توان داخلی  تحول در بهروری سیستم های مخابراتی را رقم زد با تشکیل تیمی تخصصی در حوزه تعمیر و نگهداری تجهیزات مخابراتی و الکترونیکی توانسته سطح آماده بکاری قابل قبولی را در این حوزه فراهم آورد  .

 گفتنی است؛ سیستم ناوتکس ساحلی یکی از تجهیزات مهم و راهبردی در ارسال پیام های ایمنی دریانوردی به شناورهای در حال تردد در آب راه تحت حاکمیت است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.