| کد خبر: 247069 |

فاز اول محور سیاهو به سرگز احمدی به بهره برداری رسید

با حضور استاندار هرمزگان مرحله نخست تعریض و بهسازی محور سیاهو به سرگز احمدی به بهره‌برداری رسید.

تین نیوز

آئین بهره برداری از فاز اول طرح تعریض و بهسازی محور بزرگراه بندرعباس سیرجان به سیاهو با حضور مسئولین استانی برگزار شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، عباس کمالی مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان در حاشیه این مراسم که با حضور استاندار و نماینده استان در خانه ملت برگزار شد گفت: این طرح به طول ۶ کیلومتر و با اعتبار ۴۵۰ میلیارد ریال  از محل اعتبارات استانی و سفر سال گذشته رئیس جمهور به استان هرمزگان اجرا شده است.

عباس کمالی در توضیح بهسازی این محور با اشاره به اینکه این مسیر در دهه ۶۰ ساخته شده بیان کرد: در حال حاضر به دلیل میزان جمعیت بهره بردار و تردد تعداد زیادی خودرو و ماشین آلات کشاورزی، محور سیاهو به بزرگراه بندرعباس پاسخگوی نیاز مردم نبوده و به عنوان یکی از جاده های نامناسب و خطرناک محسوب می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: بهسازی ۶ کیلومتر از طول ۱۴ کیلومتر محور با اولویت رفع نقاط پرحادثه، ارتقای مشخصات فنی به راه اصلی به عرض ۱۰.۶ متر، کاهش طول مسیر در سال ۹۵ اغاز شد که علاوه بر تسهیل تردد ترافیک عبوری و کاهش تصادفات و همچنین ارتقاء ایمنی، منجر به رونق بخشیدن فرصت های اقتصادی و دسترسی سریع به مراکز بندری و تجاری و نیز مسیر پدافندی بندرعباس سیرجان می شود.

این مقام مسئول افزود: اتمام عملیات تعریض و بهسازی محور ارتباطی بزرگراه بندرعباس سیرجان به سیاهو حوادث، سوانح و خسارات جاده ای استان را کاهش می دهد.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان همچنین تحقق مطالبه های مردمی و تکمیل پروژه های نیمه تمام را جزء اولویت های برنامه توسعه استان بر شمرد.

وی اظهار داشت: تعریض و بهسازی این محور از خواسته های به حق و چندین ساله مردم بود که امروز فاز اول آن به طول ۶ کیلومتر به بهره برداری رسید.

دوستی با اشاره به ضرورت حفظ ایمنی، توجه به زیرساخت های راه و جاده ای استان را مهم برشمرد و افزود: با توجه به موقعیت های ترانزیتی، کشاورزی و صنعتی هرمزگان همچنین کارکردهای محورهای مواصلاتی استان چه در سطح محلی چه در سطح ملی، زیرساخت راه و جاده توام با عدالت دولت مردم دارای اهمیت است.

در ادامه مراسم احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: بهسازی محور سیاهو به احمدی بخشی از مطالبات دیرین مردم است، مسیری پر تردد که دو شهرستان بندرعباس و حاجی آباد را به هم ارتباط می دهد، طول محور از دوراهی سیاهو تا سرگز احمدی ۶۰ کیلومتر است، ۱۴ کیلومتر آن تا ورودی سیاهو در حال عملیات بهسازی است که کار بزرگی است و مابقی آن هم در سنوات گذشته روکش آسفالت صورت گرفته توقع و انتظار مردم این است که این مسیر هم ایمن شود و هم طول مسیر کوتاه و باید تلاش شود همه جای استان به کارگاه سازندگی تبدیل شود تا مردم از نعمات و برکات آن استفاده کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.