| کد خبر: 246380 |

استاندار هرمزگان:‌

◄ اجرای طرح جامع بندر لنگه رونق صادرات را به دنبال خواهد داشت

استاندار هرمزگان گفت:‌ اجرای طرح جامع بندر لنگه منفعت اقتصادی و توسعه تجارت خارجی را در این منطقه رونق می‌بخشد.

تین نیوز

استاندار هرمزگان گفت: اجرای طرح جامع بندر لنگه منفعت اقتصادی و توسعه تجارت خارجی را در این منطقه رونق می بخشد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، "مهدی دوستی" در حاشیه افتتاح طرح های هفته دولت بندر لنگه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تراز کالا در بندرلنگه به شدت افزایش یافته به طوری که میزان صادرات در پنج ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 470 درصد در حوزه صادرات کانتینرهای یخچالی افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: بندرلنگه دارای متقاضی بین المللی برای ترانزیت کالا در حجم انبوهی است و در خود این بندر ظرفیت های کنونی پاسخگوی این حجم از تقاضا را ندارد، از طرفی مسیرهای جدیدی که برای کشورهای شمال جنوب شکل گرفته این نیاز را مرتب افزایش می دهد لذا به دلیل محدودیت پسکرانه ای درحال حاضر بندر کنونی لنگه دچار مشکلاتی است که برای رفع آن طرح جامع بندر لنگه با سرعت درحال انجام است.

استاندار هرمزگان ادامه داد: براین اساس سازمان بنادر و دریانوردی یک بندر جدید در بخش غربی و در فاصله ۲۰ کیلومتری بندر لنگه جانمایی کرده و کار طراحی و مطالعات آن آغاز شده که براساس این طرح مطالعاتی کشتی هایی با سایز بزرگتر می توانند در این بندر تردد و تخلیه و بارگیری داشته باشند.

 دوستی با بیان اینکه تردد کشتی های بزرگتر در این بندر کاهش هزینه های حمل و نقل دریایی و منفعت اقتصادی و توسعه تجارت خارجی را به دنبال دارد، گفت: با پیگیری ها و همفکری های سازمان بنادر و استانداری امیدواریم این بندر جدید طی سال های  آینده  مورد بهره برداری قرار بگیرد.

وی ادامه داد: با توجه به موقعیت جغرافیایی بندرلنگه و تحقق مصوبات دولت سیزدهم برای این شهرستان در حوزه طرح های دریایی بندری امیدواریم این طرح مطالعاتی در کوتاه ترین زمان ممکن به پایان برسد.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه توسعه بندر جدید لنگه آبادانی و ایجاد اشتغال را به دنبال دارد اما لازمه تحقق این مهم توسعه یافتگی است، تحول آفرینی و گسترش تردد سرمایه گذاران و افزایش صادرات و واردات را از مزیت های مهم ایجاد و توسعه این بندر جدید برشمرد.

دوستی در خصوص دیگر مزیت های توسعه بندر جدید لنگه بیان کرد: بندر جدید لنگه سبب تحول خواهد شد و از عوارض بندری و خدماتی که داده می شود مبالغی هم به شهرداری ها خواهد رسید.

گفتنی است؛ امروز همزمان با چهارمین روز از هفته دولت سه طرح دریایی و بندری در بنادر غرب هرمزگان با حضور مهدی دوستی استاندار هرمزگان، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان و جمعی از مسوولان محلی شهرستان بندرلنگه به بهره برداری رسید.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.