| کد خبر: 197823 |

هرمزگان توانمندی ساخت و تعمیرات انواع شناور و کشتی را دارد

استاندار هرمزگان گفت: مجموعه کشتی‌سازی و صنایع فراساحل از مدیریت، برنامه‌ریزی و سازمان‌دهی مناسب برخوردار بوده و توانایی انجام کارهای بزرگ درزمینهٔ ساخت و تعمیرات کشتی و احداث سکوهای نفتی و گازی را دارد.

تین نیوز

استاندار هرمزگان گفت: مجموعه کشتی‌سازی و صنایع فراساحل از مدیریت، برنامه‌ریزی و سازمان‌دهی مناسب برخوردار بوده و توانایی انجام کارهای بزرگ درزمینهٔ ساخت و تعمیرات کشتی و احداث سکوهای نفتی و گازی را دارد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، فریدون همتی در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هرمزگان که با حضور اعضای هیئت‌رئیسه فراکسیون بنادر، دریانوردی و توسعه صنایع دریایی مجلس شورای اسلامی در مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) در بندرعباس برگزار شد، با اشاره به پیگیری‌هایی که در راستای رونق صنعت کشتی‌سازی در هرمزگان صورت گرفت، عنوان کرد: در این زمینه مذاکراتی با شرکت‌های مرتبط ازجمله کشتیرانی و نفت‌کش داشتیم که شرکت ملی نفت‌کش در این راستا پیش‌قدم شد و سفارش تعمیرات انواع نفت‌کش‌های بزرگ را به مجموعه کشتی‌سازی در بندرعباس ارائه داد.

وی با اشاره به اینکه ارائه این سفارشات موجب رونق مناسبی در مجموعه کشتی‌سازی بندرعباس شد، افزود: در حال حاضر مجموعه کشتی‌سازی و صنایع فراساحل از مدیریت، برنامه‌ریزی و سازمان‌دهی مناسب برخوردار بوده و توانایی انجام کارهای بزرگ درزمینهٔ ساخت و تعمیرات کشتی و احداث سکوهای نفتی و گازی را دارد.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: با توجه به این توانمندی‌ها می‌توان گام‌های بزرگی درزمینهٔ ساخت انواع شناور و کشتی در این مجتمع برداشت.

همتی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از حوزه‌هایی که می‌توان در راستای اشتغال‌زایی بر روی آن متمرکز شد، تولید انواع قطعات موردنیاز شناورها و کشتی‌هاست که رونق صنعت قطعه‌سازی در این حوزه می‌تواند اشتغال مناسبی را ایجاد کند و باید مشوق‌های خوبی را برای این بخش در نظر بگیریم.

وی اظهار کرد: ظرفیت ایجاد یک شهرک صنایع دریایی در کنار مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) در بندرعباس وجود دارد و این امر در روستای رونق اقتصاد دریا محور و صنعت دریایی کشور بسیار مؤثر خواهد بود.

استاندار هرمزگان کشتی‌سازی را یک صنعت بزرگ، مهم و راهبردی در هرمزگان دانست و بیان کرد: تمامی مجموعه‌های فعال و مرتبط در این حوزه می‌توانند سفارشات خود را به مجتمع کشتی‌سازی در بندرعباس ارائه و به رونق هر چه بیشتر این صنعت کمک کنند.

همتی اضافه کرد: در حال حاضر پنج هزار نفر در مجموعه کشتی‌سازی ایزوایکو مشغول به کار هستند که این رقم تا ۱۴ هزار نفر قابل ارتقاء است و برای تحقق این میزان از اشتغال باید حمایت و تأمین مالی و ارائه سفارش به این مجموعه صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: نیاز است مشوق‌های خوبی جهت ساخت و تعمیرات انواع کشتی و شناور در نظر گرفته شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.