| کد خبر: 10294 |

نشست دوم هم اندیشی حق بر شهر

تین نیوز | پژوهشکده فرهنگ و هنر و معماری با همکاری مجمع حق بر شهر باهمستان در ادامه سلسله نشست‌های مدنی حق بر شهر در چهارشنبه آخر خرداد ماه (28 خرداد 93) نشستی را با عنوان «تکرار زیرگذر عابرپیاده چهارراه ولیعصر» برگزار می کند.
 
به گزارش تین نیوز از پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری « هدف از برگزاری این نشست‌ها، بحث نظری پیرامون مفهوم «حق بر شهر» در پیوند با مسائل روزمره و موضوعات روز شهری در ایران و ایجاد فضای گفتگو بین نظریه‌پردازان، متخصصان، مدیران و کنش‌گران شهری، نمایندگان مردم در شهر و روزنامه‌نگاران است.

در نشست اول از این مجموعه که با موضوع «نقد و بررسی زیرگذر عابر پیاده چهارراه ولیعصر» برگزار شد، عارف اقوامی مقدم به «تبیین نظری حق بر شهر» و سید مهدی معینی به موضوع «حق عابران پیاده درسطح شهر» پرداختند و میزگردی با حضور سخنرانان، علی رنجی‌پور سردبیر ماهنامه نمایه تهران، نماینده مشاور و طراح زیرگذر چهارراه ولیعصر به نمایندگی از شهرداری منطقه ۶ تهران برگزار شد.

گفت وگوی شکل گرفته میان اعضای پنل و حاضران و باقی ماندن سوالات متعدد در نشست قبلی از یک سو و اراده مدیریت شهری به تکرار تجربه زیرگذر عابر پیاده چهارراه ولیعصر در نقاط دیگر شهر، ضرورت برگزاری نشست دوم را با ادامه موضوع به وجود آورد.

در نشست پیش رو، کمال اطهاری به عنوان پژوهشگر و صاحب نظر در حوزه حق بر شهر در مورد شهروندی و شهربندی: درآمدی بر مفهوم حق بر شهر و آذر تشکر جامعه شناس و متخصص مسایل شهری در مورد ضدیت با فضای شایسته جامعه مدنی به ارائه سخنرانی می پردازند و بعد از آن موضوع جلسه با حضور سخنرانان و علی میرفتاح روزنامه نگار، نماینده ای از شورای شهر تهران و نماینده ای از شهرداری تهران به بحث گذاشته می شود.

 

 
این نشست در محل پژوهشکده فرهنگ و هنر و معماری جهاد دانشگاهی واقع در خیابان انقلاب اسلامی، بین تقاطع ولیعصر و فلسطین، نبش خیابان مظفر جنوبی (صبا) برگزار می شود.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.