| کد خبر: 89355 |

آخوندی در حاشیه بازدید از چهارمین نمایشگاه حمل ونقل ریلی:

◄ لیزینگ را در حمل‌ونقل ریلی ایران پایه‌گذاری می‌کنیم

وزیر راه و شهرسازی در واپسین روز چهارمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی تهران، در جریان بازدید از نمایشگاه از اپلیکیشن خبری تین‌نیوز رونمایی کرد.

تین‌نیوز| وزیر راه و شهرسازی در واپسین روز چهارمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی تهران، در جریان بازدید از نمایشگاه از اپلیکیشن خبری تین‌نیوز رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، عباس آخوندی از غرفه‌های مختلف داخلی و خارجی بازدید کرده و با اشاره به اینکه امسال ۱۸۰ شرکت داخلی و ۱۳۰ شرکت خارجی فعال در نمایشگاه حاضر هستند و تقریبا می‌شود گفت تمام نام‌آوران جهان در این نمایشگاه حضور دارند، گفت: در واقع این نمایشگاه امکان و فرصت انتقال تکنولوژی و دانش روز دنیا به فعالان عرصه ریلی ایران را فراهم کرد.

وزیر راه و شهرسازی از تلاش برای پایه‌گذاری نهاد لیزینگ در حمل‌ونقل ریلی ایران خبر داد که به اعتقاد او صندوق توسعه حمل‌ونقل می‌تواند این نقش را ایفا کند و اگر این مسئله تحقق یابد قاعدتا امکان سفارش انبوه در حوزه ریلی نیز به‌وجود می‌آید: در گفتگوهایی که با شرکت‌های خارجی داشتیم به دنبال استفاده از سیستم اجاره و اجاره به شرط تملیک بودیم تا نهادهایی را به عنوان لیزینگ در حمل‌ونقل ریلی ایران پایه‌گذاری کنیم و این مساله‌ای است که نهایتا باید به‌سمت آن حرکت کرد.

به گفته آخوندی، اگر بخواهیم منتظر باشیم تا شرکت‌های ریلی سفارش دهند، حجم سفارشات به‌دلیل توانایی پایین مالی محدود خواهد بود٬ به همین دلیل باید به طرف سیستم‌هایی حرکت کنیم که سفارشات انبوه داشته باشیم.

او با بیان اینکه در دولت نیز با محدودیت‌های منابع مالی مواجه هستیم افزود: اساسا دولت با توجه به اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ و خصوصی‌سازی نمی‌تواند سفارش‌دهنده باشد.

وزیر راه و شهرسازی چهارمین نمایشگاه حمل‌ونقل ریلی را فرصت بسیار خوبی برای سازندگان خارجی دانست تا متوجه شوند در مدتی که در بازار ایران حضور نداشته‌اند چه اتفاقاتی در صنعت ریلی ایران رخ داده است.

آخوندی در ادامه در جمع خبرنگاران گفت: صنعت حمل‌ونقل ریلی دامنه بسیار وسیعی دارد که شاید فقط به بحث واگن و ریل آن توجه می‌شود ولی سیستم‌های متعددی از جمله سیستم‌های علائم و ارتباطات و سیستم‌های الکترونیکی در این نمایشگاه عرضه می‌شود بنابراین صنعت ریلی دامنه وسیعی دارد که این مساله برای شرکت‌های خارجی نیز بسیار جالب بود که تولیدکنندگان داخلی در این حوزه‌ها نیز ورود پیدا کرده‌اند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.