◄ تمهیدات رانندگان اسنپ برای جلوگیری از پرداخت نکردن کرایه توسط مسافران
رانندگان اسنپ برای جلوگیری از پرداخت نکردن کرایه توسط مسافران تمهیداتی اندیشیده و انجام آن را پیشنهاد کرده اند

رانندگان اسنپ برای جلوگیری از پرداخت نکردن کرایه توسط مسافران تمهیداتی اندیشیده و انجام آن را پیشنهاد کرده اند.
به گزارش تین نیوز ، این راهکارها پس از آن پیشنهاد شد که برخی رانندگان اسنپ و دیگر تاکسی های اینترنی از پرداخت نکردن کرایه توسط مسافران پس از پایان سفر خیر دادند.
پیشنهاداتی که در ادامه آمده در بخش نظرهای کاربران تین نیوز درج و ارایه شده است:
- اجباری شدن شارژ کیف پول.
- پرداخت و حرکت کردن به سوی مقصد.
- نصب دوبین کابین
- ایجاد لیست سیاه برای پله های مختلف مردم با هدف شناخت مفسدان کلان تا سارقان جزئی تا از طریق این لیست، بر اساس میزان جرم دچار محدودیت شوند. بر این اساس می توان افراد مفسد کلان را برای ابد ممنوع المعامله (حتی خرید یک عدد سکه) کرد به طوری که نتواند هیچ مالی به نام خود ثبت کند و همچنین منع قرارداد شود و ... و افرادی که اقداماتی مانند پرداخت نکردن کرایه انجام می دهند هم را با انجام اقداماتی از امکان استفاده از تاکسی های اینترنتی محروم کرد و حتی برای کارت بانکی آنها محدودویت ایجاد کرد. لیست سیاه باید علنی باشد تا شاید این افراد از نظر اخلاقی دچار معذوریت شوند. با این روش، افراد متخلف در هنگام هرگونه معامله تخلفاتشان قابل شناسایی است.
- اجبار به داشتن شارژ قبل از درخواست سفر الزامی شود، لغو سفر توسط مسافر با جریمه مواجه بشود چیزی که برای رانندگان هست ولی برای مسافر به ندرت اجرا می شود، تاخیر در مبدا هم برای راننده و هم برای مسافر با جریمه همراه باشد.
- مجاز شدن استفاده از کارت خوان سیار شخصی برای رانندگان
- اگر قبل از انجام سفر کرایه از طریق اسنپ دریافت و شارژ شود هم مسافر سفر را لغو نمی کند و هم مشکلات پرداخت پیش نمی آید.
- کرایه نقدی حذف شود و همه آنلاین پرداخت کنند.
- مسدود کردن مسافران از طریق مدیریت اسنپ انجام شود و به مسافران بد حساب سرویس دهی نکنند.
- اسنپ باید موقع حرکت تاکسی به راننده اعلام کند که مسافر بدهکار است تا خود راننده تصمیم بیگرد به او سرویس بدهد یا خیر.
- کرایه ها از مسافر ابتدا دریافت و سپس سفر شروع شود. به خصوص مسیرهای طولانی.ثبت نام اسنپ مسافر با کدملی باشد که از نظر امنیتی بهتر و چنانچه کرایه پرداخت نکرد هیچ پلتفرمی برایش نصب نگردد و اجرا نشود.
- ندادن کرایه را خود اسنپ باید با جدیت دنبال کند راننده چرا تاوان بدهد.
- منصفانه ترین راهکار تقسیم ضرر بین راننده و شرکت است یعنی پرداخت نصف خالص دریافتی راننده متضرر که می شود در کمیسیون های سفرهای بعدی حساب کرد.
- قبل از ارسال درخواست برای راننده، کرایه باید پرداخت شود و بعد سفر برای راننده ارسال شود.
- اگر مسافر کرایه پرداخت نکرد با گزارش راننده اسنپ باید کرایه را پرداخت کند. اسنپ با مسافر طرف است، راننده، نباید درگیر شود.
- ایجاد گزینه برای پرداخت کرایه بعد از گزینه مسافر سوار شد، موثر است.
- بهتر است شماره تلفن و کسی که کرایه پرداخت نمی کند تا موعد پرداخت کرایه یک طرفه شود.
با خیلیهاش موافقم، ولی خداییش دیگه دارید زیاده روی میکنید
خط تلفن طرف یه طرفه بشه؟
کرایه نقدی حذف بشه؟
قبل از شروع سفر، کرایه پرداخت بشه؟
درسته برای افرادی که توی کارنامه مسافرتیشون عدم پرداخت کرایه یا مشکل با راننده وجود داره، این محدودیت ها اعمال بشه خوبه،تا تضمینی باشه برای پول راننده، ولی اگر بخواهید این محدودیت های شدید رو برای همه مسافران اعمال کنید اصلأ حس خوبی به مردم دست نمیده، انگار ما همه دزدیم یا میخاید کلاه بردار و فراری سوار ماشین کنید
این راهکار ها بسیار عالی هست و اگر انجام شود دیگر شاهد پرداخت نکردن کرایه توسط مسافر نخواهیم بود.
امروز یک سفر با تپسی رفتم کرایه نداشت بدهد و من بدون دریافت کرایه سی هزار تومان کمسیون پرداخت کردم
باسلام چند شب پیش مسافر خانمی راسوار کردم، خودش تپسی نگرفته بود یکی دیگه براش گرفته بود بعد رسیدن به مقصد مشکل اینترنت و نبود آنتن را بهانه کرد و گفت بعداً پرداخت میکنم، الانم منتظرم پرداخت کنه، به پشتیبانی تپسی هم اطلاع دادم موفق نشدم، اسم مسافری که تپسی گرفته بود واسه این خانم نج... جم... بود، واقعا متاسفم هرچی هم تماس میگیرم جواب نمیده ...
چی تراشیدن برا خودتون تنها راهش مسافر سوار نکردن یعنی تعطیلی کار هسته یه روز اسنپ ضرر داد خودشو جمع میکنه در غیر این صورت این شغلی هسته به نفع مسافر به ضرر راننده اسنپ باید هوای مسافر رو داشته باشه عمرا به بدبختی راننده گوش بده خلاااااص.