| کد خبر: 247380 |

◄ رونق حمل و نقل ریلی در گرو افزایش کرایه های حمل جاده ای

تا زمانی که کرایه حمل و نقل جاده ای افزایش شدید پیدا نکند، صاحبان کالا رغبتی به استفاده و سرمایه گذاری در بخش حمل‌ و نقل ریلی نخواهند داشت. به اعتقاد این کارشناسان دو دهه قبل، شرکت‌ های اروپایی و آمریکایی با تجربه افزایش قیمت

تین نیوز

بر اساس جدول مربوط به عملکرد سه ماهه اول امسال حمل و نقل ریلی، مجموع تن کیلومتر خالص حمل بار ریلی داخلی و ترانزیتی، رقمی معادل 7.649.000 هزار تن کیلومتر بوده که این رقم در مدت مشابه سال 1400 رقمی معادل 8.866.000 هزار تن کیلومتر بود.

به گزارش تین نیوز، این موضوع موجب نگرانی کارشناسان حمل و نقل ریلی شده به طوری که به اعتقاد آنان اگر تا پایان سال همین روند ادامه پیدا کند میزان سهم حمل و نقل ریلی در جابجایی بار زمینی کشور به حدود 9.8 درصد می رسد که پایین ترین سهم پس از انقلاب است.

تا کنون پایین ترین سهم حمل و نقل ریلی در جابجایی بار زمینی مربوط به سال 1392 با مقدار 10.2 درصد بوده است که در  سال 97 به 13.8 درصد رسیده بود.

در این زمینه برخی کارشناسان معتقدند تا زمانی که کرایه حمل و نقل جاده ای افزایش شدید پیدا نکند، صاحبان کالا رغبتی به استفاده و سرمایه گذاری در بخش حمل‌ و نقل ریلی نخواهند داشت.

به اعتقاد این کارشناسان دو دهه قبل، شرکت‌ های اروپایی و آمریکایی با تجربه افزایش قیمت نفت به صد دلار، به سمت استفاده از انرژی های جایگزین سوق داده شدند.

اگر این شرکت‌ ها به یک باره نفت صد دلاری را تجربه نمی‌ کردند هیچ گاه درصدد استفاده از فکر و اندیشه های نو و سرمایه‌گذاری برای رهایی از نفت برنمی آمدند.

این کارشناسان می گویند: یک جهش عظیم در کرایه‌ های بخش حمل‌و نقل جاده‌ ای موجب می شود صنایع و بخش خصوصی برای رهایی از پرداخت کرایه‌ های بالای حمل‌ و نقل جاده ای، به سرمایه‌ گذاری و گسترش حمل‌ و نقل ریلی با سرمایه‌ گذاری شخصی بیاورند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.