| کد خبر: 216860 |

◄ آیا فرودگاه رامسر موقعیت صحیح عوامل پروازی را دارد؟

در حالی‌که چندی پیش مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران با اشاره به افتتاح باند جدید فرودگاه رامسر از ادامه تلاش‌ها برای برطرف کردن موانع باند جدید این فرودگاه خبر داد، یک کاربر تین نیوز این پرسش را مطرح کرد که آیا فرودگاه رامسر که عملاً در مجاورت مناطق مسکونی واقع شده است توجیه موقعیت صحیح عوامل پروازی دارد؟

تین نیوز

در حالی‌که چندی پیش مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران با اشاره به افتتاح باند جدید فرودگاه رامسر از ادامه تلاش‌ها برای برطرف کردن موانع باند جدید این فرودگاه خبر داد، یک کاربر تین نیوز این پرسش را مطرح کرد که آیا فرودگاه رامسر که عملاً در مجاورت مناطق مسکونی واقع شده است توجیه موقعیت صحیح عوامل پروازی را دارد؟

به گزارش تین نیوز، وی در بخش نظرهای این شبکه خبری همچنین عنوان کرد: مطالعه آیین‌نامه‌های جانمایی فرودگاه‌ها نشان می‌دهد این فرودگاه اصلا نباید باشد.

این کاربر تین نیوز افزود: این فرودگاه بیشتر محل تفریح محمدرضا پهلوی و میهمانانش بود و در اقتصاد حمل و نقل هوایی توجیهی ندارد.

وی با بیان این‌که حتی اگر این مکان پایگاه هوایی بود، باز هم مکانش غلط بود، عنوان کرد: پیشنهاد می‌شود اراضی این فرودگاه تحویل شهرداری رامسر جهت بهره‌برداری عمران شهری و اهداف بالقوه جهانگردی و رفاه شهروندان گردد. فرودگاه نوشهر برای منطقه کفایت می‌کند و شاید زیاد هم باشد.

به گزارش تین نیوز، چندی پیش سعداله وطنخواه مدیرکل فرودگاه‌های مازندران با اشاره به افتتاح باند جدید فرودگاه رامسر گفت: ساخت باند فرودگاه رامسر از زمان شروع به کار تا کنون فراز و نشیب فراوانی را پشت سرگذاشته است. موانع بسیاری در مسیر باند وجود داشت از جمله تعدادی آنتن بی‌دی‌اف مخابرات، تعدادی تیرهای برق و تعدادی خانه‌های مسکونی که موفق به برطرف کردن آن‌ها شدیم.

وطنخواه با بیان این که برخی موانع نیز وجود دارند که هزینه اشان بسیار بالاست و برطرف کردن آن‌ها باید در سطح ملی انجام شود، تصریح کرد: یکی از این موانع مجتمع فرهنگی- تفریحی فدک متعلق به سپاه پاسداران است که حدود ۷ هکتار از اراضی آن در محدوده فرودگاه نفوذ کرده است و به دنبال آزادسازی این اراضی هستیم.

او یکی دیگر از موانع مهم را تعدادی خانه‌های مسکونی در سمت دیگر باند جدید دانست و گفت: تملک این منازل مسکونی که متعلق به اشخاص است کار آسانی نیست و یک پروژه زمانبر است.

او ادامه داد: قبل از ساخت این باند فقط هواپیماهای ملخی ای تی ار قابلیت نشستن دراین باند را داشتند و اکنون با راه اندازی باند جدید هواپیماهای متوسط پیکر ایرباس ۳۲۰ نیز می توانند در این فرودگاه نشست و برخاست کنند.

به گفته مدیرکل فرودگاه‌های ساری طول باند فرودگاه رامسر حدود دو هزار و ۵۰۰ متر است اما به دلیل موانعی که از قبل در دو طرف باند ایجاد شده بود به ۲ هزار و ۲۷۰ متر کاهش یافته است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • میرزائی 1 0

    ایرادات ذکر شده درباره فرودگاه رامسر، دقیقاً برای فرودگاه نوشهر هم وجود دارد!

  • مصطفی 0 0

    غرب مازندران بدلیل فاصله زیاد تا مرکز استان و کم توجهی مسئولان مربوطه آنطور که باید و شاید از لحاظ توسعه و زیر ساخت رشد نکرده و بودجه های استان بیشتر به شرق مازندران و پروژه های آنها تخصیص داده می شده و مردم غرب مازندان مظلوم واقع شدند.
    ایجاد زیر ساختها به توسعه سهر های غربی مازندران و جذب توریست و اشتغال زایی در این خطه کمک شایانی خواهد کرد. وتوسعه فرودگاه رامسر حق مردم آن منطقه است. اگر اشکالی در شهرسازی و حریم فرودگاه وجود دارد بی تدبیری وعدم رعایت قوانین است ومجوزهای غیر اصلی است که داده شده است.