| کد خبر: 209625 |

◄ ساخت تونل‌ها و پل‌ها در تهران چه ایرادی دارد؟

در یک زمانی لازم بود تا طرح‌هایی به سرعت اجرا شود و به مردم راه‌های برگشت در بزرگراه‌ها و ... داده شود به همین دلیل دوربرگردان‌ها پشت سر هم ساخته شدند و به بهبود جریان ترافیک شهری کمک کردند و بعد تک تک حذف شدند و در حال حذف هستند تا تونل‌ها و پل‌ها به جایشان احداث شوند این کار چه ایرادی دارد؟

تین نیوز

یک کارشناس حمل و نقل در مورد انتقاداتی که مردم نسبت به مشکلات ترافیکی اجرای زیرگذر گیشا مطرح می‌کنند، گفت: یک پروژه عمرانی بزرگ آن هم در تهران طبیعتاً در مدت اجرا مشکلات ترافیکی ایجاد می‌کند و به ساکنان منطقه آزار می رساند ولی چاره‌ای هم نیست و مردم هم برای داشتن شهری با قابلیت زندگی بهتر این یکی دو سال را تحمل می کنند.

به گزارش تین نیوز، این کاربر در بخش نظرهای کاربران این شبکه خبری عنوان کرد: لازم است توجه شود که از اجرای این طرح اولین نفع به خود ساکنان و کسبه محلی می‌رسد چرا که جریان ترافیک عبوری بین منطقه‌ای از زیر عبور کرده و در نتیجه سطح و دسترسی‌های محلی خلوت‌تر می‌شود و حتی می‌توان جاهایی را سنگفرش کرد و پلازاهایی شکل داد تا راسته‌های خرید پررونق‌تری شکل بگیرد.

وی افزود: تهران شهری است که کلاً معماری اشتباهی دارد، هر تونلی ساخته می‌شود ترافیک آن منطقه را کاهش می‌دهد اما ترافیک را به جای دیگر منتقل می‌کند که باز احداث تونل بعدی لازم می‌شود و باید آن‌قدر تونل در تهران ساخته شود تا تهران یک شهر زیرزمینی هم داشته باشد و جریان اصلی ترافیک در مناطق از زیر زمین گذر کرده و به بزرگراه‌ها و بیرون شهر تخلیه شود و مردم راه‌های فرار از ترافیک در سطح شهر را داشته باشند.

وی ادامه داد: تهران حداقل به احداث 50 کیلومتر تونل سواره رو دیگر نیاز دارد که یک مورد آن تونل 11 کیلومتر صیاد از میدان سپاه تا بزرگراه آزادگان خواهد بود. احداث این تونل‌ها علاوه بر کم کردن ترافیک، مصرف سوخت را هم کم می‌کند که این یعنی کمک بزرگ به اقتصاد کشور و معیشت مردم و کم کردن از حجم آلودگی هوا و آلودگی‌های صوتی و بصری و کمک به روح و روان مردم و مواردی دیگر مثل ایجاد راه دستیابی از این تونل‌ها به پارکینگ‌های طبقاتی احداثی در مراکز شلوغ شهر که مردم خودروهای خود را آنجا پارک کنند و از همانجا برگردند و البته موقع بحران نیز می‌توان از انها برای مدیریت شهری استفاده کرد.

این کاربر تین نیوز، با بیان این‌که می‌توان از همین تونل‌ها به مراکز آتش نشانی، بیمارستانی و امدادی و انتظامی دسترسی‌های اختصاصی داد، افزود: حذف پل‌ها و ساخت تونل‌ها به‌جای آنها، منظر شهری را هم بهبود می‌دهد پس ساخت تونل مزیت‌های بی‌شماری دارد و نمی‌توان ساخت تونل در تهران را اشتباه دانست.

وی اعنوان کرد: در یک زمانی لازم بود تا طرح‌هایی به سرعت اجرا شود و به مردم راه‌های برگشت در بزرگراه‌ها و ... داده شود به همین دلیل دوربرگردان‌ها پشت سر هم ساخته شدند و به بهبود جریان ترافیک شهری کمک کردند و بعد تک تک حذف شدند و در حال حذف هستند تا تونل‌ها و پل‌ها به جایشان احداث شوند این کار چه ایرادی دارد؟

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.