| کد خبر: 145686 |

◄ قرارداد ریلی با روسیه و توجه به تکرار نشدن تجربه صنعت هوانوردی

بعد از چهار سال مذاکره با بهترین شرکت‌های اروپایی مثل زیمنس و آلستوم و استدلر، در نهایت مردم باید به جای قطار چینی سوار قطار روسی بشوند؟

تین نیوز

مراسم امضای قرارداد تولید مشترک واگن، بین سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و شرکت ترنس مش هولدینگ روسیه در تاریخ 9 مرداد به انجام رسید.

به گزارش تین‌نیوز، این قرارداد بزرگترین و مهم‌ترین قرارداد حوزه ریلی کشور است که با بزرگ‌ترین شرکت ریلی روسیه بسته شده است.

در این مراسم محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت و معدن، عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه، منصور معظمی رییس هیات مدیره ایدرو، سفیر روسیه در ایران و هیات تجاری از شرکت ترنس‌مش هولدینگ حضور داشتند. 

منصور معظمی، رئیس هیئت‌ عامل ایدرو در این مورد گفت: مقدمات این کار در سفر رییس‌جمهور به روسیه انجام شده بود، چرا که توسعه صنایع ریلی جزو برنامه‌های اولویت‌دار دولت یازدهم است و روسیه هم به‌لحاظ دانش ریلی و تکنولوژی حمل‌ونقل پیشرفته است. طرف روسی انتقال تکنولوژی، استفاده از حداکثر توان داخل و پیگیری روش‌های صادراتی را متعهد شده است. این شرکت همچنین متهعد شده که به‌صورت انحصاری با ایدرو کار کند.

وی افزود: ما هم‌اکنون به حدود ۸ تا ۱۰ هزار واگن جدا از واگن‌های شهری، نیاز داریم که شرکت ترنس مش روسیه متعهد شده تا از طریق سرمایه‌گذاری روی شرکت‌ واگن‌سازی واگن‌پارس و با خریداری آن، که این خرید نیز نهایی شده است، این نیاز را تامین کند. این تولید، تولیدی است که با استانداردهای جهانی همسو است و به این لحاظ حساسیت‌های زیادی دارد.

پس از انتشار این خبر در پایگاه خبری – تحلیلی صنعت حمل‌ونقل، تین‌نیوز؛ یکی از کاربران پیامی ارسال کرد که در ادامه می‌خوانید.

این کاربر در پیام خود عنوان کرد: عجیب است که مسئولان ما باید از هر سوراخ حداقل ۴-۵ بار گزیده شوند.

وی در ادامه نوشت: در طی سالیان قبل در صنعت هوایی مدام به دنبال خرید توپولوف رفتند و توپولوف‌ها با سقوط خود جان مردم را تباه کردند حالا می‌خواهند در صنعت ریلی همان تجربه را تکرار کنند؟

این کاربر افزود: بعد از چهار سال مذاکره با بهترین شرکت‌های اروپایی مثل زیمنس و آلستوم و استدلر، در نهایت مردم باید به جای قطار چینی سوار قطار روسی بشوند؟

وی تاکید کرد: ای کاش آقای آخوندی همان کاری را که در مورد خرید هواپیما در صنعت هوایی انجام داد در  صنعت ریلی هم انجام می‌داد و خیلی سریع با بهترین‌های دنیا چند قرارداد منعقد می‌کرد و از هر کدام ۱۰۰۰ واگن می‌خرید و نیاز کشور را به طور کامل تا ۲۰ سال جواب می‌داد.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.