| کد خبر: 267131 |

سامانه «خودنویس» برای تنظیم قرارداد موجر و مستاجر راه‌ اندازی شد

وزیر راه و شهرسازی گفت: موجران و مستاجران می توانند با مراجعه به سامانه خودنویس به صورت رایگان از امکانات این سامانه برای دریافت کد رهگیری استفاده کنند.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی گفت: موجران و مستاجران می توانند با مراجعه به سامانه خودنویس به صورت رایگان از امکانات این سامانه برای دریافت کد رهگیری استفاده کنند.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، «مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: سامانه «خودنویس» در وزارت راه و شهرسازی راه اندازی شده است، که سامانه ثبت رایگان قراردادهای اجاره موجر و مستأجر است.

وی افزود: در خودنویس، موجرها و مستاجرها می توانند به راحتی و رایگان قراردادهای خود را تنظیم و ثبت کنند و شاهدها هم آن را امضا کنند.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: تاکنون در سامانه ۶۰ هزار قرارداد ثبت شده و کد رهگیری صادر شده است. طبیعتاً هنوز تبلیغات زیادی روی این سامانه نکرده ایم و در انتظار آن هستیم تا اشکالات آن را که به صورت طبیعی برای هر سامانه ای به وجود می آید، برطرف کنیم. امیدواریم کاربران بیشتری از این سامانه استقبال کنند. البته حدود ۲۰۰ هزار نفر در این سامانه حضور یافتند اما ۶۰ هزار قرارداد ثبت شده است.

وی در خصوص نوسازی بافت های فرسوده، تاکید کرد: در خصوص بازآفرینی بافت های فرسوده، عدد این بازآفرینی شهری به ۲۱۰ هزار واحد رسیده است. همچنین قراردادهای مسکن مهر که از دولت قبل به این دولت به ارث رسیده است، حدود ۲۴۰ هزار واحد مسکونی است که از این تعداد، بیش از ۱۱۳ هزار واحد مسکن مهر تکمیل و به مردم تحویل شده است و کار با سرعت خوبی جلو می رود.

بذرپاش با اشاره به دیدار اخیرش با وزیر خارجه هند، خاطر نشان ساخت: در جلسه با وزیر خارجه هند مراحل نهایی مذاکرات در خصوص چابهار و توسعه بندر شهید رجایی این بندر انجام شد و توافق شد تا ظرف یک ماه آینده، قرارداد بین مدیران اجرایی به امضا برسد و امیدواریم که بتوانیم قرارداد چابهار را با طرف هندی به پایان برسانیم.

وزیر راه وشهرسازی اذعان کرد: با بهره برداری از راه آهن زاهدان - چابهار تا سال آینده، کریدور خوبی در این منطقه شکل خواهد گرفت. همچنین جلسه ای با رئیس جمهور در خصوص کریدورهای شمالی جنوبی و شرقی غربی کشور با اولویت راه آهن زاهدان - چابهار داشتیم که دستورات لازم برای همکاری دستگاه ها صادر شد.

بذرپاش در خصوص طرح جوانی جمعیت، گفت: در خصوص طرح جوانی جمعیت از مجلس خواستیم بار جدیدی به دولت تحمیل نکند تا بتوانیم قانون طرح جوانی جمعیت را به خوبی انجام دهیم زیرا تهیه زمین و زیرساخت ها کار دشواری است.

وی ادامه داد: امروز در نهضت ملی مسکن شاهدیم مسکن در حال ساخت، از یک میلیون و ۹۶۵ هزار واحد عبور کرده است و امیدواریم بتوانیم مسائلی را که قانون برای ما تکالیف کرده است، به خوبی انجام دهیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • رضا 0 0

    این کار یک صنف رو کاملاً بیکار و بدبخت کرد . یه جا رو درست میکنید یه جا دیگه رو بدبخت میکنید ؟
    آیا واقعاً مردم عادی بدون تخصص در مورد اسناد و مدارک و صحت سنجی آنها میتونن قرارداد تنظیم بکنند ؟
    اگر یکی از طرفین در شرایط عادی نباشه ، مریض باشه ، سفیه یا صغیر باشه در این سامانه بازهم میتونه قرارداد تنظیم بکنه !!!! ول کنید شما رو بخدا ، ما رو از نون خوردن نیندازید . ما بنگاههای شهرهای کوچک درآمدمون فقط روی این اجاره نامه ها بود ، همین رو هم از ما گرفتید .