| کد خبر: 260065 |

نوسازی بافت‌ های فرسوده نیازمند فرهنگ سازی است

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: نیازمند فرهنگ سازی و گفت وگوی بیشتر با مردم توسط خبرنگاران در شتاب بخشی به نوسازی بافت های فرسوده هستیم.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: نیازمند فرهنگ سازی و گفت وگوی بیشتر با مردم توسط خبرنگاران در شتاب بخشی به نوسازی بافت های فرسوده هستیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ضمن بازدید از پایگاه خبری وزارتخانه به مناسبت روز خبرنگار بر تشکیل جلسات ماهانه ستاد بازآفرینی شهری و گفتگوی بیشتر با مردم برای کاهش بافت های فرسوده تاکید کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: وظیفه اصلی شرکت بازآفرینی شهری ایران در کنار نوسازی، بهسازی و اجرای طرح نهضت ملی مسکن، ترویج است. مجموعه بازآفرینی شهری کاری فراتر از ساخت مسکن و نوسازی بافت های فرسوده را برعهده دارد. ارایه خدمات فرهنگی و بنیادین، ترغیب مردم به مشارکت در نوسازی بافت فرسوده و کاهش سکونتگاه های غیررسمی برای افزایش ارتقای کیفیت زندگی در شهرها و مناطق حاشیه ای بخشی از این اقدامات است.

آیینی توضیح داد: با انجام اقدام ترویجی باید تلاش کنیم تا ۳۴ دستگاه عضو ستاد بازآفرینی پیگیر موضوع باشند، پای کار بیایند و با اقدام مشترک کار دنبال شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران افزود: هر خانه ناپایداری که نوسازی و مقاوم سازی می شود به ارتقای کیفیت زندگی شهری و جامعه منجر خواهد شد بنابراین باید تلاش کنیم تا عدالت اجتماعی در شهرها شکل بگیرد.

وی با یادآوری اینکه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بنای ناپایدار در کشور وجود دارد که باید در کاهش آن تمامی مجموعه ها و مردم پای کار باشند گفت: کاهش زندگی یک سوم مردم در بافت های ناکارآمد به تحقق عدالت اجتماعی منجر می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.